Jei prarandate galią ir prietaisų skydelyje užsidega įspėjamosios lemputės, gali būti, kad jūsų automobilyje įjungtas avarinis režimas.
Taip vadinama todėl, kad automobilis apribos galią, kad būtų apsaugotas nuo galimų pažeidimų, bet kartu galės nuvažiuoti į garažą ar kelionės tikslą.
Yra kelios priežastys, dėl kurių automobilis gali įjungti avarinį režimą, todėl šiame vadove apžvelgsime simptomus, priežastis ir galimus sprendimo būdus. Taip pat paaiškinsime, kaip apeiti avarinį režimą ir ar tai yra gera idėja.
Kas yra avarinis režimas?
Galvokite, kad avarinis režimas yra automobilio apsaugos būdas. Jei automobilyje atsiranda gedimas (paprastai variklio arba transmisijos), automobilis gali apriboti apsukas ir galią. Automobilis vis dar gali važiuoti, bet tik lėtai, kad gedimas nesukeltų rimtos žalos.
Be staigaus galios praradimo ir įspėjamųjų lempučių, įjungus avarinį režimą automobiliui gali pasireikšti ir keletas kitų simptomų:
- Gali nustoti veikti pagalbinės funkcijos, pvz., šildymas ir oro kondicionavimas.
- Didžiausios apsukos bus apribotos iki 2 000-3 000 aps/min.
- Automatinė pavarų dėžė gali būti užblokuota žemoje pavaroje
- Didžiausias greitis gali būti ribojamas iki 50-80 km/val.

Avarinio režimo priežastys
Avarinis režimas įjungiamas, kai ECU (elektroninis valdymo blokas) pastebi, kad kažkas neveikia pagal iš anksto nustatytus parametrus:
- Itin mažas alyvos arba aušinimo skysčio kiekis.
- Pavarų dėžės klaidos, pvz., kai pavarų dėžė negali tinkamai perjungti pavarų.
- Stabdžių gedimai – užstrigę stabdžiai arba hidraulinės sistemos nuotėkis.
- Laidų instaliacijos problemos – dėl laidų instaliacijos problemos gali atsirasti nepastovus elgesys.
- Variklio problemos – pavyzdžiui, netinkamas uždegimas arba turbinos problemos.
Kaip išvesti automobilį iš avarinio režimo
Priežastys, dėl kurių jūsų automobilis pradeda veikti avariniu režimu, gali būti įvairios, tačiau jos gali būti rimtos, todėl geriausia kuo greičiau kreiptis į mechaniką. Mechanikas, pašalinęs gedimą, gali išvesti automobilį iš avarinio režimo.
Niekada neturėtumėte ignoruoti įspėjamųjų ženklų, tačiau tai, kaip greitai galėsite išspręsti problemą, priklauso nuo to, kaip toli esate nuo saugaus sustojimo vietos ir kaip automobilis važiuoja.
Jei įmanoma, patikrinkite alyvos ir aušinimo skysčio lygius, taip pat akivaizdžius laidų pažeidimo ar nutekėjusių skysčių požymius po automobiliu.
Automobilį galima iš naujo nustatyti išjungiant ir vėl įjungiant maždaug po 30 sekundžių. Jei įspėjamosios lemputės išnyks ir automobilis elgsis įprastai, tai galėjo būti tik laikinas gedimas. Tačiau atlikus išankstinius sistemos patikrinimus, gali būti, kad, vėl įjungus automobilį, įsijungs riboto veikimo režimas, arba problema gali vėl išryškėti po to, kai kurį laiką važiavote.
Jei iškart vėl įsijungia neveikimo režimas, geriausia užsakyti, kad automobilį nuodugniai patikrintų specialistas. Jei problema nėra rimta, galite nuvažiuoti į autoservisą arba gelbėti automobilį. Klaidos pašalinimo kaina gali būti įvairi – nuo paprasto darbo užmokesčio už ECU atstatymą iki daugelio tūkstančių eurų, jei problema rimta ir susijusi su varikliu ar pavarų dėže.
Kaip apeiti avarinį režimą
Galite pabandyti apeiti riboto veikimo režimą iš naujo užvedę transporto priemonę ir šiek tiek palaukę. Arba galite pabandyti ištraukti vieną iš akumuliatoriaus gnybtų ir taip iš naujo nustatyti elektronines sistemas.
Taip pat galite patikrinti skysčio lygį ir išsiaiškinti, ar tai nėra problemos priežastis, arba elektroniniu būdu iš naujo nustatyti klaidą, kad įsitikintumėte, ar tai buvo laikinas gedimas.
Tik atminkite, kad nevertėtų ignoruoti bet kokios problemos, dėl kurios automobilis įjungė riboto veikimo režimą. Jei iš naujo užvedus automobilį, iš naujo nustatant elektros instaliaciją arba papildžius skysčių atsargas problema neišsprendžiama, automobilį turės apžiūrėti mechanikas.