Automatinės pavarų dėžės yra šiuolaikinės inžinerijos stebuklas, užtikrinantis sklandų pavarų perjungimą ir sklandų vairavimą. Vis dėlto daugelis vairuotojų daugiausia dėmesio skiria tik variklio alyvos priežiūrai ir dažnai pamiršta transmisijos skystį – tai gali lemti brangiai kainuojantį remontą.
Kodėl svarbus transmisijos skystis
Laikui bėgant transmisijos skystis dėl karščio, trinties ir teršalų praranda savo savybes. Jei jis nesikeičia, tai gali lemti lėtą veikimą, trūkčiojantį pavarų perjungimą ir net transmisijos gedimą. Tačiau kaip nustatyti, kada laikas keisti skystį?
Pagrindiniai įspėjamieji ženklai:
- Šiurkštus arba vėluojantis pavarų perjungimas
Jei perjungiant pavaras automobilis svyruoja arba trūkčioja, gali būti, kad skystis tinkamai netepa. - Neįprasti transmisijos garsai
Šnypštimas, šlifavimas ar dūzgimas gali reikšti, kad transmisijos skystis sugedęs arba jame yra teršalų. - Degėsių kvapas
Perkaitęs transmisijos skystis skleidžia degėsių kvapą, o tai reiškia, kad jis suyra ir praranda efektyvumą. - Tamsus arba nešvarus skystis
Sveikas transmisijos skystis paprastai yra raudonos arba rausvos spalvos. Jei jis tamsus arba turi degėsių kvapą, laikas keisti. - Didesnė nei 60 000 km rida
Specialistai rekomenduoja keisti transmisijos skystį kas 60 000-120 000 km, priklausomai nuo važiavimo sąlygų. Važinėjant mieste dažnai tenka keisti dažniau, arčiau 60 000 km.
Kaip pakeisti transmisijos skystį
Yra du pagrindiniai transmisijos skysčio keitimo būdai:
- Statinis pakeitimas: Išleidžiant skystį iš rezervuaro, pakeičiama tik apie 30 % senojo skysčio.
- Dinamiškas keitimas: Atliekamas visos sistemos praplovimas naudojant specializuotą įrangą, kad būtų pašalintas visas senas skystis. Nors tai brangesnis, tačiau veiksmingiausias variantas.
Aplaidumo kaina
Ignoruojant transmisijos skysčio priežiūrą gali kilti rimtų problemų, įskaitant visišką transmisijos gedimą, kuris yra vienas brangiausių automobilio remonto darbų. Paprastas skysčio keitimas yra nedidelė kaina, palyginti su galimomis tūkstančiais eurų, kurių gali prireikti transmisijos kapitaliniam remontui.
Ar kada nors patyrėte kurį nors iš šių simptomų savo automobilyje? Pasidalykite savo patirtimi komentaruose!