AGM akumuliatoriai montuojami naujesniuose automobiliuose. Jų nereikia prižiūrėti, jie gerai veikia automobiliuose su „start-stop“ sistemomis, turi ilgesnį gyvavimo ciklą ir užtikrina didelę paleidimo galią, tačiau kainuoja brangiau ir reikalauja specialaus įkrovimo.
Klasikinio automobilio akumuliatoriaus elementuose elektrolitas laisvai plūduriuoja tarp metalinių plokštelių. Tai nėra idealus sprendimas. Jis skatina elektrolito garavimą, o smarkiai pasvirus baigiasi nuotėkiu – primename, kad elektrolitas yra koncentruota sieros rūgštis, kuri gali lengvai pažeisti dažus ar kėbulo audinius. Be to, nestabilizuotos elementų plokštelės nėra itin atsparios pažeidimams.
AGM akumuliatoriaus konstrukcija
Siekiant pailginti akumuliatoriaus tarnavimo laiką, padidinti jo atsparumą naudojimui ekstremaliomis sąlygomis, kurios yra palankios vibracijai ir pasvirimui, ir užtikrinti aukščiausią įmanomą saugumo lygį, buvo sukurti AGM akumuliatoriai. Kaip ir klasikiniame akumuliatoriuje, AGM akumuliatoriuje taip pat naudojamos plokštelės ir sieros rūgštis kaip srovės šaltinis, tačiau ji sugeriama į akytus stiklo pluošto kilimėlius (Absorbent Glass Mat). Ši technologija užtikrina, kad akumuliatoriai būtų patvarūs ir nereikalautų priežiūros naudojimo metu. Dėl sandaraus uždarymo akumuliatorių galima montuoti sunkiai prieinamose vietose, pavyzdžiui, po automobilio sofa.
AGM akumuliatorius – kokio tipo tai akumuliatorius?
Iš pradžių AGM akumuliatoriai, dažnai painiojami su geliniais akumuliatoriais, buvo montuojami į motociklus, sportinius ir visureigius. Tačiau paaiškėjo, kad jie idealiai tinka ir automobiliams su „start-stop“ sistemomis. Taip yra todėl, kad AMG technologija užtikrina iki trijų kartų didesnį įkrovimo ciklų skaičių nei įprastas akumuliatorius.
Palyginti su įprastais starterio akumuliatoriais, AGM akumuliatoriai gali atlikti tris kartus daugiau ciklų. Priešingai nei geliniai akumuliatoriai, jie gali generuoti dideles paleidimo sroves ir tai daryti kartotiniais intervalais. Be to, AGM akumuliatoriai yra atsparūs temperatūros svyravimams.
AGM akumuliatorių galima montuoti bet kuriame automobilyje, net jei gamykloje buvo įmontuotas klasikinis švino akumuliatorius. Jie ypač rekomenduojami vairuotojams, kurie naudoja daug elektros prietaisų, taip pat tiems, kurie tikisi didesnio užvedimo patikimumo – ne tik esant ekstremalioms temperatūroms, bet ir ne itin intensyviai (iki 10 km per dieną arba 10 000 km per metus) naudojamam automobiliui.
Ar AGM akumuliatorius yra geresnis? Vienintelis realus šio tipo akumuliatoriaus trūkumas – didesnė įsigijimo kaina. Tikslią sunku nurodyti, nes ji priklauso nuo akumuliatoriaus gamintojo ir jo talpos. Pasitaiko, kad vienodų dydžių korpusų akumuliatoriai taip pat būna skirtingos talpos.
Kaip įkrauti AGM akumuliatorių?
Įkrauti AGM akumuliatorių įprastu įkrovikliu nėra gera idėja. Tam rekomenduojama naudoti automatinius įkroviklius arba įkroviklius – būtinai su AGM akumuliatoriaus įkrovimo režimu (jei jis nėra aiškiai pažymėtas, verta perskaityti prietaiso naudojimo instrukciją). Tradiciniai švino rūgšties akumuliatoriai įkraunami srove, kurios įtampa palaipsniui didėja iki 16 V, o srovės stipris mažėja.
AGM akumuliatorius įkraunamas pastovia ir aukšta įtampa (bet ne aukštesne nei 14,4 V), esant kontroliuojamai srovei (10-20 A), o akumuliatoriui įšilus – pastovia, bet mažesne įtampa, kuri pritaikoma prie kintančios elektrolito temperatūros. Taip pat labai svarbu, kada įkrovimas nutraukiamas. Įprastas švino akumuliatorius gali atlaikyti perkrovimą, o AGM akumuliatorius dėl perkrovimo išbrinksta arba net sprogsta.