Oro kondicionierių paprastai naudojame tik tada, kai lauke karšta. Žiemą apie šią prabangą pamirštame, nes tuomet dauguma vairuotojų galvoja tik apie tai, kaip greitai sušildyti automobilio saloną. Tačiau, priešingai nei manote, oro kondicionierius naudingas ir žiemą, ir mažiausiai dėl dviejų priežasčių.
- Naudojant oro kondicionierių žiemą ne tik sutaupoma pinigų, bet ir padidėja patogumas.
- Nenaudojama įranga greičiau genda, o automobilio oro kondicionieriaus atveju jo išjungimas vos keliems mėnesiams jau gali turėti neigiamų pasekmių
- Oro kondicionierius turi teigiamą poveikį saugumui, nes greitai užtikrina gerą matomumą, kai salone yra daug drėgmės
Oro kondicionierius dažniausiai siejamas su vasara, vėsa ir gaiva. Žinoma, tai nieko nuostabaus, nes kai lauke temperatūra siekia arba viršija 30 laipsnių Celsijaus, tiesiog būti patalpoje su oro kondicionieriumi yra labai sveikintina. Jei mūsų automobilyje įrengta ši sistema, kartais ją reikėtų naudoti ir žiemą. Tam yra dvi svarbios priežastys.
Nedidelės sutaupytos degalų sąnaudos atsilieps didelėms aptarnavimo išlaidoms.
Pirmoji – tai pinigų taupymas. Nors oro kondicionierius papildomai apkrauna variklį ir dėl to padidėja degalų sąnaudos (nuo 0,5 iki 1,5 litro), rečiau naudojamas gali lemti greitesnį sistemos komponentų nusidėvėjimą.
Nenaudojami komponentai, pavyzdžiui, kompresoriaus sankaba, gali pradėti rūdyti, todėl kompresorius gali nustoti veikti. Savo ruožtu alyva, kuria kartu su šaldymo reagentu tepamas kompresorius, laikui bėgant gali atsisluoksniuoti, todėl kompresoriui nebus sudarytos optimalios darbo sąlygos, o tai pagreitins jo nusidėvėjimą. Oro kondicionieriaus komponentų keitimo išlaidos yra didelės, todėl geriau kartą per savaitę kelioms minutėms jį įjungti ir sudeginti šiek tiek daugiau degalų, nei atsidurti dirbtuvėse.
Oro kondicionierius sausina orą. Neįkainojama pagalba žiemą
Rudenį ir žiemą mūsų automobilių salonuose būna drėgniau nei kitais metų laikais. Drėgmės prisinešame ant batų ir striukių, jau nekalbant apie tai, kad kartais į saloną patenka lietaus ar sniego. O salone esanti drėgmė virsta vandens garais ir nusėda ant šaltų automobilio dalių, pavyzdžiui, langų. Šiuo laikotarpiu rūkstantys langai yra įprastas vaizdas, tačiau jį lengva ištaisyti įjungus oro kondicionierių.
Kondicionavimo sistemos gaminamas sausas oras greitai išdžiovina drėgną automobilio saloną. Todėl net ir žiemą verta įjungti šią sistemą dėl savo komforto ir paties oro kondicionieriaus saugumo. Atminkite, kad iš salono ventiliacijos angų sklindantis oras vis dėlto nebūtinai turi būti šaltas.
Oro kondicionierius žiemą? Turi būti įvykdyta viena sąlyga
Tačiau lieka vienas „bet“, nors ir ne visada. Kai kurie gamintojai savo automobilių oro kondicionavimo sistemas suprojektavo taip, kad net paspaudus AC mygtuką oro kondicionierius neįsijungia. Be to, mygtukas gali užsidegti ir rodyti, kad kondicionierius iš tiesų veikia, tačiau valdymo kompiuteris neįjungs kompresorių paleidžiančios sankabos.
Šis veiksmas priklauso nuo lauko temperatūros, kurią užfiksuoja termometras. Daugelyje modelių tiesiog esant žemesnei nei tam tikra temperatūrai sistema neįsijungia. Tas pats pasakytina, jei kompiuteris užregistruoja, kad oro kondicionavimo sistemoje yra per mažai šaldymo skysčio.