Daugelis automobilių su automatine pavarų dėže savininkų klausia, ar juos galima vilkti. Šioje medžiagoje paaiškinsime, ar automatinę pavarų dėžę galima vilkti.
Anksčiau automobiliai su automatine pavarų dėže buvo daug brangesni už analogiškus automobilius su mechanine pavarų dėže. Dabar automatinių pavarų dėžių jau yra daugelyje miesto ir kompaktiškų modelių, kuriuos gali sau leisti daug daugiau žmonių. Populiarėjant automatinėms pavarų dėžėms, vis dažniau kyla abejonių, ar automobilius su automatinėmis pavarų dėžėmis galima vilkti.
Taip yra todėl, kad vis dar vyrauja nuomonė, jog tai visiškai draudžiama, nes kyla pavojus sugadinti pavarų dėžę. Kaip vilkti automobilį su automatine pavarų dėže? Ar tai galima daryti avariniu atveju?
Ar galima vilkti automatinę pavarų dėžę?
Teisiškai niekas nedraudžia vilkti automobilio su automatine pavarų dėže. Galite tai daryti, kaip ir vilkti automobilį su mechanine pavarų dėže. Žinoma, turite nepamiršti visų kitos transporto priemonės vilkimo taisyklių, t. y. įsitikinti, kad tarp transporto priemonių yra pakankamas atstumas ir kad jos yra tinkamai apšviestos. Automatinės pavarų dėžės vilkimo komplikacijų kyla dėl jos konstrukcijos, nes ji nėra pritaikyta veikti neutraliu režimu, t. y. išjungus variklį. Dėl šios priežasties kai kurie gamintojai paprasčiausiai draudžia vilkti automobilį su automatine pavarų dėže arba leidžia vilkti tik ribotai.
Todėl pirmuoju tikrintoju, ar automatinę pavarų dėžę galima vilkti, turėtų būti automobilio savininko vadovas. Joje bus nurodyta, ar automobilį su automatine pavarų dėže galima vilkti. Prie bet kokio leidimo paprastai pridedama pastaba apie didžiausią leistiną velkamo automobilio su automatine pavarų dėže greitį (pvz., 30 km/val.) arba didžiausią atstumą, kurį galima nuvažiuoti (pvz., 50 km). Jei šių nurodymų laikomasi ir automobilis tinkamai paruoštas vilkti, visas manevras neturėtų sukelti jokių nuostolių. Taip pat skaitykite: „Ar reikia šildyti pavarų dėžę žiemą?“
Kaip vilkti automatinę pavarų dėžę?
Prieš patekdami į avarinę situaciją, verta išsiaiškinti, ar jūsų automatinis automobilis turi papildomų vilkimo sprendimų. Geriausias variantas – visiškai atjungti pavarų dėžę nuo ratų, tačiau kai kurios pavarų dėžės taip pat turi specialius režimus, leidžiančius saugiai vilkti.
Jei jų nėra, nelieka nieko kito, kaip tik perjungti automatinę pavarų dėžę į neutralią (N) padėtį. Tai galima padaryti tik esant įjungtam varikliui, todėl, jei variklis sugedo, automatinės transmisijos vilkimui paruošti negalėsite. Kadangi vilkti automobilį su automatine pavarų dėže bet kokiu kitu režimu kategoriškai draudžiama, nelieka nieko kito, kaip tik išsikviesti vilkiką.
Kai variklį pavyksta užvesti, patartina jį palikti įjungtą ir vilkikui važiuojant (arba bent jau įjungti uždegimą). Taip bus užtikrintas optimalus pavarų dėžės (įskaitant alyvos siurblį) aušinimas ir tepimas. Kita vertus, geriau nevilkti automobilių, kurių pavarų dėžėje yra mažai alyvos, nes tada pavarų dėžė daug lengviau užsikemša. Taip pat skaitykite: „Žiemos režimas automatinėje pavarų dėžėje. Nenaudokite jo, nes sugadinsite pavarų dėžę!“
Automatinės pavarų dėžės vilkimas. Ką dar verta žinoti?
Jei nesame tikri, kad automobilis su automatine pavarų dėže yra tinkamai paruoštas vilkti, saugiausia kviesti vilkiką. Tai vienintelis būdas išvengti galimų automatinės pavarų dėžės vilkimo pasekmių, tarp kurių gali būti ir visiškas transmisijos sugadinimas. Vilkiko išlaidos, palyginti su transmisijos kapitalinio remonto išlaidomis, bus simbolinės, todėl tam tikrais atvejais tiesiog neverta rizikuoti (pvz., kai turime vilkti automobilį ilgą atstumą).
Prisijunkite prie „Taršos patikros reidas“ grupės.