• Įkelk vaizdo įrašą
  • Pranešk naujieną
  • Apie mus
  • Kontaktai
Pirmadienis, 30 birželio, 2025
  • Prisijungti
  • Registracija
Reidas Official
Pranešti naujieną
Įkelti video
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Daugiau
    • Testai
      • Lyginamieji testai
      • Pirmasis važiavimas
      • Ilgalaikiai testai
    • Apžvalgos
      • GPS sekikliai
      • OBD2 diagnostika
      • Vaizdo registratoriai
    • Vaizdo įrašai
      • Įkelti vaizdo įrašą
    • KET baudos
    • Taršos mokestis
    • Virtualus alkotesteris
    • Draudimo patikra
    • Kuro skaičiuoklė
    • OBD diagnostikos klaidu kodai
    • Testai
    • Informacijos kanalai
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • Vaizdo įrašai
  • Info kanalai
Pagrindinis Patarimai

Ar reikia tepti ratų varžtus? Meistrų atsakymai nustebins

pagal Michal Kovalčiuk
2025.06.30, 10:00
Patarimai
A A
0
susukti automobilio ratai
Dalintis FacebookDalintis TelegramDalintis WhatsAppDalintis Linkedin

Keičiant automobilio ratus, vieni vairuotojai naudoja tepalą varžtams, kiti – kategoriškai vengia. Ar tai naudinga prevencija, ar pavojingas įprotis? Pažvelkime, ką apie tai sako gamintojai ir autoservisų specialistai.

Kodėl kai kurie meistrai tepa varžtus

Dalis patyrusių meistrų prieš tvirtindami ratą patepa varžtus arba jų sriegį nedideliu kiekiu tepalo ar priešsukimo pastos. Dažniausios priežastys:

  • Apsauga nuo korozijos ir surūdijimo
  • Lengvesnis rato nuėmimas ateityje
  • Apsauga nuo sriegio „užsikirtimo“ žiemą ar druskingose sąlygose

Ši praktika dažniau sutinkama šalyse, kuriose naudojamos kelių barstymo druskos – tarp jų ir Lietuvoje.

stabdziu diskas ratlankis stabdziai padanga

Ką rekomenduoja automobilių gamintojai

Dauguma gamintojų, įskaitant „Toyota“, „Ford“ ar „Volkswagen“, nerekomenduoja tepti ratų varžtų. Naudojant tepalą, sumažėja trintis, todėl sukimo momento raktas gali rodyti klaidingą reikšmę ir varžtas bus perveržtas.

Perveržimo pasekmės gali būti:

  • Deformuoti stabdžių diskai
  • Pažeisti sriegiai ar lūžę varžtai
  • Atsilaisvinęs ratas važiuojant

Pavojai ir sukimo momento netikslumai

Kaip rašoma „SlashGear“, tepalas veikia kaip lubrikantas ir iškraipo tikrąjį veržimo stiprumą: „Galite manyti, kad varžtas priveržtas tinkamai, tačiau realiai jėga bus daug didesnė, nei nurodyta – tai gali būti pavojinga,“ – aiškina autoserviso meistras.

Todėl daugelyje techninių standartų nurodoma, kad rato varžtai turi būti montuojami sausai ir švariai.

Kada tepimas gali būti pateisinamas

Nors daugeliu atvejų tepimas nerekomenduojamas, kai kurie patyrę meistrai naudoja nedidelį kiekį priešsukimo pastos ant sriegio – ypač senesniuose automobiliuose ar esant didelei korozijos rizikai. Tačiau būtina žinoti:

  • Naudoti tik ant sriegio – niekada ant kūginių sėdimų paviršių
  • Priveržimo momentas turi būti koreguojamas pagal tai, kad naudotas lubrikantas

Ši praktika dažnai nėra gamintojų patvirtinta ir naudojama tik meistro atsakomybe.

Ką turėtų žinoti Lietuvos vairuotojai

Lietuvoje, kur žiemą plačiai naudojama kelių druska, varžtų surūdijimas – dažna problema. Todėl vairuotojai dažnai ieško sprendimų. Vis dėlto, KET, techninės apžiūros ir saugumo reikalavimai pabrėžia – rato tvirtinimas turi būti patikimas.

Keisdami ratus patys, visuomet naudokite gamintojo nurodytą sukimo momentą. Jei ratus keičia servisas – pasiteiraukite, ar jie naudoja tepalą ir kaip tiksliai priveržia varžtus.

Skaitykite  10 vasaros pavojų jūsų automobiliui – kaip apsaugoti techniką?

Išvada: tepti ar ne?

  • Tepalas gali apsaugoti nuo rūdžių ir palengvinti darbą
  • Tačiau jis iškraipo veržimo jėgą ir gali sukelti pavojų
  • Gamintojai rekomenduoja montuoti sausai
  • Jei tepate – naudokite minimaliai ir reguliuokite sukimo jėgą

Rato tvirtinimas – atsakingas darbas. Saugumas svarbiau už patogumą.

Kaip jūs darote? Dalinkitės patirtimi komentaruose!

Žymos: ratasratlankiai
DalintisDalintisSiųstiDalintis
Prenumeruoti
Prisijungti su
Prisijungti
Leidžiu sukurti paskyrą
Kai pirmą kartą prisijungiate naudodami socialinio prisijungimo mygtuką, gauname Jūsų paskyros viešojo profilio informaciją, kurią bendrina socialinio prisijungimo teikėjas, atsižvelgdami į Jūsų privatumo nustatymus. Taip pat gauname Jūsų el. pašto adresą, kad automatiškai sukurtume Jums paskyrą mūsų svetainėje. Sukūrę paskyrą būsite prijungti prie šios paskyros.
NesutinkuSutinku
Pranešti apie
guest
Prisijungti su
Leidžiu sukurti paskyrą
Kai pirmą kartą prisijungiate naudodami socialinio prisijungimo mygtuką, gauname Jūsų paskyros viešojo profilio informaciją, kurią bendrina socialinio prisijungimo teikėjas, atsižvelgdami į Jūsų privatumo nustatymus. Taip pat gauname Jūsų el. pašto adresą, kad automatiškai sukurtume Jums paskyrą mūsų svetainėje. Sukūrę paskyrą būsite prijungti prie šios paskyros.
NesutinkuSutinku
guest
0 Komentarai
Seniausi
Naujausi Daugiausiai balsavo
Įterpti atsiliepimai
Žiūrėti visus komentarus

Sekite mus, kad nepraleistumėte svarbių naujienų!

Sekite mus Google News platformoje

Rekomenduojami vaizdo įrašai

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą – vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

0

Vilniuje Range Rover važiavo tiesiai į Golf be reakcijos

Vilniuje „Range Rover“ važiavo tiesiai į „Golf“ – be reakcijos

0

Šokiruojantys BMW X1 manevrai du pažeidimai iš eilės

Šokiruojantys BMW X1 manevrai: du pažeidimai iš eilės

0

Raudona šviesa Ne problema svečiams iš Šveicarijos

Raudona šviesa? Ne problema svečiams iš Šveicarijos!

0

Taip pat skaitykite

Šie automobiliai genda dažniausiai – bet vairuotojai jų vis tiek trokšta

Automobiliai, kurie nerūdija: patikimiausi modeliai Lietuvoje

Šie automobilių modeliai netrukus dings – ar dar verta juos pirkti?

Vairuotojus erzina ši nauja sistema – privaloma visuose naujuose automobiliuose

Šie nauji automobiliai per metus praranda iki 50 % vertės

5 naudoti automobiliai, kurių reikėtų vengti – ekspertų įspėjimas

Naujienos

  • Naujausios
  • Eismas
  • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Degalų kainos ir tendencijos
  • Premjeros

Straipsniai

  • Apžvalgos
  • Kelių eismo taisyklės
  • Naudoti automobiliai
  • Patarimai
  • Testai
  • Vaizdo įrašai

Naudinga

  • Privalomasis automobilio draudimas
  • KASKO draudimas
  • Automobilio VIN patikra: Regitra ir CarVertical
  • KET baudos
  • Greičio matuokliai
  • Kuro skaičiuoklė
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Vairavimo kategorijos
  • Kelių darbai ir rengiami kelių projektai (žemėlapis)

Draugai

Tlgrm.lt
Misija-darbas.lt
Tiksaviems.lt
Sharklinker.lt
automobilių supirkimas
Automobilių skelbimai ir atsiliepimai
KepamVerdam.lt - Receptai
  • Privatumo politika
  • Slapukų naudojimo informacija
  • Partneriai
  • Apie mus
  • Kontaktai

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

Sveiki sugrįžę!

Prisijunkite prie savo paskyros žemiau

Pamiršote slaptažodį? Užsiregistruoti

Sukurti naują paskyrą!

Norėdami užsiregistruoti, užpildykite žemiau esančias formą

Visi laukai yra privalomi. Prisijungti

Atgauti slaptažodį

Norėdami iš naujo nustatyti slaptažodį, įveskite savo vartotojo vardą arba el. pašto adresą.

Prisijungti

Add New Playlist

Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Testai
    • Ilgalaikiai testai
    • Lyginamieji testai
    • Pirmasis važiavimas
  • Apžvalgos
    • GPS sekikliai
    • OBD2 diagnostika
    • Vaizdo registratoriai
  • Vaizdo įrašai
    • Įkelti vaizdo įrašą
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • OBD diagnostikos klaidu kodai
  • Testai
  • Pranešti naujieną
  • Įkelti vaizdo įrašą
  • Informacijos kanalai
  • Prisijungti
  • Užsiregistruoti

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

wpDiscuz