Daugelis vairuotojų mano, kad įkraunant automobilio akumuliatorių neatjungus jo nuo transporto priemonės gali būti sugadinta elektronika. Tačiau šiuolaikinės sistemos ir išmanieji įkrovikliai rodo ką kita. Štai ką sako ekspertai.
Tradicinis būdas ir modernus būdas
Tradiciškai saugiausias būdas įkrauti akumuliatorių buvo išimti jį iš transporto priemonės, išvalyti gnybtus ir įkrauti išorėje. Tai vis dar laikoma geriausia praktika, ypač žiemą, kai akumuliatoriai patiria didesnę apkrovą.
Tačiau dėl patogumo ar laiko stokos daugelis vairuotojų mieliau įkrauna akumuliatorių neišimdami jo iš automobilio – šis būdas vis dažniau taikomas.
Kas atsitinka, jei akumuliatorių įkraunate automobilyje?
Kai uždegimas išjungtas, automobilio elektronika lieka prijungta. Tai reiškia, kad akumuliatorius vis dar maitina tokius komponentus kaip ECU, radijas ir kiti moduliai.
Sveikas akumuliatorius praėjus 30 minučių po variklio išjungimo turėtų rodyti apie 12,8 V įtampą. Žemesnė nei 12,3 V įtampa – tai dalinės iškrovos požymis.
Kai užvedate variklį, kintamosios srovės generatorius pakelia įtampą iki 13,7-15,3 V, priklausomai nuo automobilio. Įkrovimo įrenginiai paprastai veikia 14,4-14,7 V įtampa, imituodami šią įtampą, tačiau tiekia daug mažesnę srovę (vidutiniškai 4-6 A).
Išvada: Šis įtampos diapazonas nėra pavojingas šiuolaikinėms elektroninėms sistemoms, ypač jei naudojate automatinį įkroviklį su apsauginėmis funkcijomis.
Kada gali kilti problemų
Įkrovimas paprastai yra saugus, tačiau yra išimčių:
- Senuose automobiliuose (ypač iki 2000 m.) gali būti jautrių komponentų, nepritaikytų stabiliai aukštesnei nei 14,5 V įtampai.
- Netinkami įkrovikliai (neautomatiniai arba didelės galios pramoniniai įrenginiai) gali padidinti srovę arba įtampą ir sukelti žalą.
Eksperto patarimas: „Su šiuolaikiniais išmaniaisiais įkrovikliais įkrovimas automobilyje yra saugus ir patogus. Tik įsitikinkite, kad variklis išjungtas, ir naudokite kokybišką įrangą“, – sako Vaidotas Mickevičius, bendrovės „ElektroServisas LT“ autoelektrikas.
Ką daryti su ECU ir kitomis sistemomis?
Plačiai paplitęs mitas, kad akumuliatoriaus įkrovimas automobilyje sugadina ECU. Bet jei tai tiesa, kodėl vokiečių gamintojai, tokie kaip BMW ar „Audi“, po sėdyne ar bagažinėje deda akumuliatorius su išoriniais įkrovimo gnybtais?
Šie automobiliai yra pritaikyti įkrovimui transporto priemonėje, o jų elektronika yra apsaugota nuo įtampos svyravimų.
Auksinės saugaus akumuliatoriaus įkrovimo taisyklės
- Variklis turi būti išjungtas
- Naudokite automatinį išmanųjį įkroviklį
- Venkite senų arba nereguliuojamų įkroviklių
- Neįkraukite, jei akumuliatorius užšalęs
- Stebėkite akumuliatoriaus būklę, jei jis senesnis nei 5 metai
Taip, galite, bet darykite tai protingai
Įkrauti automobilio akumuliatorių jo neatjungus daugeliu atvejų yra visiškai saugu, jei tik variklis išjungtas ir naudojate tinkamą įrangą. Taip sutaupysite laiko ir išvengsite automobilio elektroninių sistemų perkrovimo rūpesčių.
Ar kada nors esate įkrovę akumuliatorių neišėmę gnybtų? Ar tai gerai veikė? Pasidalykite savo patirtimi arba užduokite klausimus komentaruose!