Lietuvos naudotų automobilių rinkoje rida vis dar laikoma pagrindiniu rodikliu sprendžiant apie transporto priemonės būklę. Tačiau ekspertai perspėja: vien kilometrai odometre ne visada atskleidžia tikrąją tiesą. Štai ką verta įvertinti prieš įsigyjant naudotą automobilį.
Rida – tik dalis istorijos
Dauguma pirkėjų į ridos skaičių žiūri kaip į svarbiausią kriterijų. Tačiau šis skaičius gali būti klaidinantis. Pavyzdžiui, automobilis, kuris daugiausia važiavo magistraliniais keliais, dažnai yra geresnės būklės nei tas pats modelis su mažesne rida, bet naudotas miesto taksi.
Lietuvoje dažniausiai siūlomi naudoti automobiliai su rida tarp 180 000 ir 220 000 km. Šis intervalas laikomas „saugiu“, tačiau būtent dėl to dažnai pasitaiko odometrų klastojimo atvejų, siekiant priderinti automobilį prie „pageidaujamos normos“.
Patikrinkite ne tik odometrą, bet ir istoriją
Specialistai rekomenduoja vertinti šiuos šaltinius:
- Serviso knygelės ir sąskaitos už remontą
- Skaitmeninė aptarnavimo istorija
- Techninės apžiūros išrašai ir VIN patikros
Tik išsami istorija gali parodyti realią automobilio būklę, o ne tik odometro skaičius.
Techninis patvarumas priklauso nuo gamintojo
Automobilių patikimumas labai skiriasi tarp markių:
- Japonų ir vokiečių gamintojai dažnai pasižymi ilgaamžiškumu
- Korėjietiški automobiliai – vidutiniu patikimumu
- Prancūziški ir itališki – gali reikalauti daugiau investicijų eksploatacijos metu
Tačiau tai nereiškia, kad prancūziškas automobilis visada bus blogas – viskas priklauso nuo jo priežiūros.
Eksploatacijos sąlygos ir vairavimo stilius
Kur ir kaip automobilis buvo eksploatuojamas – itin svarbu. Toks pats modelis gali būti labai skirtingos būklės priklausomai nuo to, ar jis važinėjo užmiesčio keliais, ar Vilniaus spūstyse. Dar labiau susidėvėję dažnai būna automobiliai iš įmonių parkų ar taksi paslaugų.
Taip pat svarbus vairavimo stilius: agresyvus vairavimas, neplanuotas techninis aptarnavimas, keli vairuotojai – visa tai pagreitina svarbiausių agregatų dėvėjimąsi.
Kokia rida laikoma „saugia“?
Nėra vienareikšmio atsakymo, tačiau galioja apytiksliai orientyrai:
- Mažos talpos benzininiai varikliai (0,9–1,4 l) dažnai reikalauja remonto po 180 000–250 000 km
- Dyzeliniai varikliai dažnai tarnauja iki 300 000–400 000 km
- Atmosferiniai benzininiai varikliai nuo 1,6 l – virš 200 000 km su tinkama priežiūra
Šie skaičiai pateikiami pagal Ukrainos rinkos stebėjimus. Lietuvos praktika gali skirtis.
„Tobula“ rida gali būti suklastota
Naudotų automobilių pardavėjai žino, kad pirkėjai ieško „teisingos“ ridos – todėl kai kurie koreguoja odometrus. Siekiant apsisaugoti, būtina tikrinti automobilio istoriją per Regitros sistemas, naudotis VIN patikros platformomis ir prašyti meistro įvertinimo.
Išvada: svarbu ne kiek nuvažiavo, o kaip prižiūrėtas
Rida – tik vienas iš daugelio faktorių. Automobilis su 250 000 km, bet puikiai prižiūrėtas, gali būti geresnis pasirinkimas nei mažos ridos automobilis, apie kurio istoriją mažai žinoma. Pasitikėkite įrašais, dokumentais ir specialistų išvadomis – ne vien tik skaičiumi skydelyje.
O ką jūs manote apie ridos reikšmę? Pasidalinkite savo nuomone komentaruose!