Kai kurie vairuotojai jau kelias dienas piktai skundžiasi oro sąlygomis. Šaltas dulksna ir žema temperatūra naktimis daro savo, todėl rytais dažnai būna sunku užvesti automobilį. Ir vis dėlto tai vis dar nėra sąlygos, kurios prieš kelerius metus šiuo metų laiku buvo laikomos visiškai normaliomis. Taigi kaip joms pasiruošti. Ekspertai nurodo, į ką reikėtų atkreipti dėmesį.
Nedidelė priežiūra prieš žiemą gali turėti didelės reikšmės jūsų automobilio saugumui ir veikimui. Verta pasirūpinti tinkama automobilio kokybe prieš sezoną, kad niekas nieko nenustebintų, kai bus per vėlu. Taip prižiūrėtam automobiliui žiema nebebus tokia bauginanti.
Pagrindų pagrindai, t. y. padangos
Žiemos sąlygomis reikalingos padangos, užtikrinančios geresnį sukibimą su slidžiu paviršiumi. Visiems pažįstama: lietus, sniegas, šlapdriba, ledas… niekas nenori paslysti. Jau kurį laiką populiarėja visasezonės padangos, tačiau verta paminėti, kad jos greičiau dėvisi, dėvisi protektorius ir sumažėja sukibimo su kelio danga galimybės esant žemesnei temperatūrai. Todėl sezoninės padangos yra saugesnis variantas, o reguliarus jų keitimas – pagrindinis žingsnis. Tačiau tai nereiškia, kad protektorius yra nepažeidžiamas. Svarbu nepamiršti reguliariai stebėti jo būklę, nes nusidėvėjusios padangos praranda savo efektyvumą ant šlapios ir slidžios nuo šalčio dangos. Taip pat skaitykite: „Koks yra minimalus leistinas vasarinių ir žieminių padangų protektoriaus gylis?“.
Tačiau pačios padangos nėra viskas. Svarbu prižiūrėti, kad padangose būtų tinkamas gamintojo rekomenduojamas slėgis, nes tai ne tik pagerina sukibimą su kelio danga, bet ir sumažina degalų sąnaudas. Sniego grandinės taip pat naudingos tam tikromis geografinėmis sąlygomis. Juos sumontavus ant ratų galima sklandžiau važiuoti sniegu ar slidžia danga. Žinoma, daugelis kalnuotų regionų gyventojų mano, kad tai būtina turėti.
Skysčiai, skysčiai ir dar kartą skysčiai
Techninės priežiūros skysčiai atlieka svarbų vaidmenį užtikrinant tinkamą transporto priemonės veikimą ir gerą jos būklę. Patartina juos reguliariai stebėti ir keisti, ypač žiemos sąlygomis. Tai yra šie skysčiai:
- Aušinimo skystis – palaiko optimalią variklio temperatūrą, cirkuliuodamas per aušinimo sistemą, kad eksploatuojant neperkaistų. Jį rekomenduojama keisti maždaug kas dvejus metus, tačiau svarbu sezoniškai tikrinti jo būklę;
- Stabdžių skystis – pagrindinė stabdžių sistemos sudedamoji dalis, atsakinga už stabdžių pedalo ir trinkelių perduodamų jėgų koordinavimą. Stabdžių skystis – pagrindinė stabdžių sistemos sudedamoji dalis, atsakinga už jėgų, perduodamų iš pedalo į trinkeles, koordinavimą. Jį rekomenduojama keisti kas 2 metus arba dažniau, atsižvelgiant į automobilio naudojimo dažnumą ir nuvažiuotų kilometrų skaičių;
- Variklio alyva – ji atsakinga už variklio apsupimą ir apsaugą nuo nusidėvėjimo, todėl variklis veikia sklandžiau. Žiemą rekomenduojama naudoti aplinkos temperatūrai tinkamo klampumo variantą. Paprastai gamintojai nurodo, kad ją reikėtų keisti kas 10 000-15 000 km, tačiau prieš sezoną verta įsitikinti jos kokybe ir ištekliais;
- Priekinio stiklo plovimo skystis – padeda palaikyti priekinio stiklo švarą ir pagreitina veiksmingą ledo ar sniego sankaupų šalinimo procesą. Šiuo atveju jį reikėtų keisti du kartus per metus: pavasarį pavasario-vasaros sezonui ir rudenį rudens-žiemos sezonui; Taip pat skaitykite: „Ką daryti, kai užšalo langų apiplovimo skystis?“.
- Vairo stiprintuvo skystis – atsakingas už vairo sistemą, nes sukuria slėgį sukamajam galios nešikliui. Dėl jo vairavimas tampa sklandesnis ir mažiau reikalaujantis pastangų, o po posūkio vairas grąžinamas į pradinę padėtį. Jį rekomenduojama keisti maždaug kas 60 000 km, tačiau patartina patikrinti jo būklę prieš prasidedant šalčiams;
- Pavarų dėžės alyva – atsakinga už pavarų dėžės mechanizmų tepimą, taigi ir apsaugą, taip pat apsaugo nuo perkaitimo. Jos keitimo rekomendacijos panašios kaip ir stabdžių skysčio – paprastai kas maždaug 60 000 km, tačiau svarbu nuolat stebėti jos būklę, kad nesusidarytų trintis ir nepadidėtų vidaus temperatūra.
Pagalbiniai variklio įrenginiai
Dėl žemos temperatūros gali sumažėti akumuliatoriaus efektyvumas. Neabejotina, kad jo efektyvumas yra labai svarbus bet kokiam automobilio naudojimui. Jis yra atsakingas už elektros energijos perdavimą varikliui, taip pat už kitų automobilio komponentų maitinimą. Todėl ypač svarbu patikrinti jo būklę prieš prasidedant sezonui. Jei efektyvumas prastas – apsvarstykite galimybę jį pakeisti naujesniu modeliu.
Kad variklis veiktų, automobiliui taip pat reikalingos veikiančios uždegimo žvakės. Benzininiuose automobiliuose tai yra uždegimo žvakės, o dyzeliniuose – kaitinimo žvakės. Dyzeliniuose automobiliuose jos naudojamos tik varikliui užvesti ir paleisti, tačiau kartais gali įsijungti ir važiuojant. Kita vertus, benzininiams varikliams reikia, kad važiuojant be pertraukos palaikytų generuojama kibirkštis. Todėl svarbu patikrinti jų būklę, nes priešingu atveju transporto priemonės užvesti nepavyks.
Apsaugokite automobilio važiuoklę
Žiemos sąlygos, ypač kai yra druskos, gali sukelti kėbulo koroziją. Keliai pasidengia sniegu, smėliu ir akmenimis, kurie gali pažeisti transporto priemonės apačią. Įvažiavus į nepageidaujamą stichiją, kyla pavojus, kad ji su didele jėga trenksis į automobilį. Pravartu juos apsaugoti tinkamais preparatais, kurie sudaro savotišką vaško sluoksnį. Tokių skysčių galima įsigyti bet kurioje automobilių parduotuvėje, o dėl purškimo būdo jų naudojimas neturėtų niekam kelti problemų.
Ar viskas veikia taip, kaip turėtų veikti?
Bet kuriuo metu verta prisiminti, kad automobilius reikia sistemingai atiduoti į profesionalų rankas. Reguliari techninė apžiūra servise padės anksčiau pastebėti bet kokią žalą ar trūkumus, pavyzdžiui, kad reikia papildyti ar pakeisti skysčius arba nustatyti esamą pakabos būklę. Taip pat svarbu patikrinti šildymo ir vėdinimo sistemą, kad ji padėtų keleiviams visais metų laikais.
Žiemos laikotarpiu matomumas kelyje yra ypač sudėtingas. Neveikiančios lemputės yra paskutinis dalykas, kurio vairuotojas nori, kai sutemsta po 16 val. Svarbu reguliariai tikrinti visų automobilyje esančių žibintų būklę ir nedelsiant pakeisti susidėvėjusias lemputes naujomis. Be to, kiekvienas vairuotojas turėtų turėti avarinių priemonių rinkinį, pavyzdžiui, termo antklodę, ratų grandines, įspėjamąjį trikampį, gesintuvą ir pagrindinius įrankius. Taip jie gali padėti sau ar kitiems kelyje sutiktiems žmonėms.