Kai kalbama apie saugumą kelyje, dažnai nepastebimas vienas esminis elementas – transporto priemonės padangų būklė. Padangų protektoriaus gylis atlieka lemiamą vaidmenį užtikrinant saugų ir sklandų vairavimą. Lietuvoje, kuri garsėja vaizdingais kraštovaizdžiais ir įvairiomis kelių sąlygomis, neįmanoma pervertinti tinkamo padangų protektoriaus gylio svarbos. Šiame straipsnyje gilinamasi į tai koks yra mažiausias leidžiamas vasarinių ir žieminių padangų protektoriaus gylis bei pabrėžiama jo svarba šalies vairuotojams.
Kas yra padangų protektoriaus gylis?
Padangos protektoriaus gylis – tai atstumas tarp padangos protektoriaus rašto viršaus ir griovelių apačios. Šis gylis yra labai svarbus, nes nuo jo priklauso padangos gebėjimas išlaikyti sukibimą su įvairiomis kelio dangomis, įskaitant sausus, šlapius ir net apsnigtus ar apledėjusius kelius.
Vasarinių padangų protektoriaus gylis
Vasarinių padangų protektoriaus gylis privalo būti ne mažesnis nei:
- Lengviesiems automobiliams (B kategorija) yra 1,6 mm;
- Motociklams yra 0,8 mm;
- Autobusams (M2 ir M3 klasės) yra 2,0 mm;
- Krovininiams automobiliams (N1 klasė) yra 1,6 mm;
- Sunkvežimiams (N1 ir N2 klasė) yra 1,0 mm;
Žieminių padangų protektoriaus gylis
Žieminių padangų protektoriaus gylis privalo būti ne mažesnis nei:
- Lengviesiems automobiliams (B kategorija) yra 3,0 mm;
- Autobusams (M2 klasė) yra 3,0 mm, (M3 klasė) yra 2,0 mm;
- Krovininiams automobiliams (N1 klasė) yra 3,0 mm;
- Sunkvežimiams (N2 ir N3 klasė) yra 1,0 mm;
Padangų keitimo laikas pagal sezonus
Lietuvoje padangos yra keičiamos du kartus per metus, kai šiltąjį sezoną pakeičia šaltasis ir atvirkščiai. Informacija apie tai rasite straipsnyje: „Kada keisti padangas?“.
Nepakankamo padangų protektoriaus gylio pavojai
Važiavimas su padangomis, kurių protektoriaus gylis yra mažesnis už leistiną ribą, kelia rimtą pavojų vairuotojams, keleiviams ir kitiems eismo dalyviams. Suprasdami šiuos pavojus, galite pabrėžti, kaip svarbu reguliariai tikrinti ir prižiūrėti padangų protektoriaus gylį.
Sumažėjęs sukibimas
Padangos, kurių protektoriaus gylis mažas, sunkiai išlaiko tinkamą sukibimą su keliu. Dėl nepakankamo sukibimo gali pailgėti stabdymo kelias, todėl sunkiau išvengti kliūčių ar staigių pavojų.
Didesnė hidroplanavimo rizika
Esant šlapiai kelio dangai, susidėvėjusios padangos dažniau susiduria su hidroplanavimu, kai plonas vandens sluoksnis atskiria padangas nuo kelio dangos. Dėl šio kontakto su keliu praradimo galima prarasti kontrolę ir sukelti avarijas.
Pablogėjusios stabdymo savybės
Veiksmingam stabdymui būtinas tinkamas padangų protektoriaus gylis. Padangos su nepakankamu protektoriaus gyliu mažiau liečiasi su keliu, todėl stabdymo kelias pailgėja ir padidėja galinių susidūrimų tikimybė.
Prastas valdymas ir stabilumas
Susidėvėjusios padangos blogina automobilio valdymą ir stabilumą, ypač važiuojant posūkiuose ar atliekant staigius manevrus. Dėl to padangos gali slysti arba slysti, todėl padidėja eismo įvykių tikimybė.
Apibendrinant galima teigti, kad padangų protektoriaus gylis yra gyvybiškai svarbus eismo saugumo aspektas, kuriam kiekvienas vairuotojas turėtų teikti pirmenybę. Tinkamas padangų protektoriaus gylis užtikrina geresnį sukibimą, geresnį valdymą ir mažesnę avarijų riziką, ypač esant sudėtingoms oro sąlygoms. Reguliariai stebėdami ir prižiūrėdami padangų protektoriaus gylį ne tik padidinsite saugumą, bet ir prailginsite padangų tarnavimo laiką, todėl ilgainiui sutaupysite pinigų.