Daugelyje šiuolaikinių transporto priemonių vairo stiprintuvo skystis yra praeitis, nes nuo 2000-ųjų vidurio hidraulines sistemas iš esmės pakeitė elektrinis vairo stiprintuvas. Tačiau jei jūsų automobilyje vis dar naudojamas hidraulinis vairo stiprintuvas, skysčio priežiūra gali būti labai svarbi, kad vairo sistema būtų geriausios būklės.
Kodėl svarbus vairo stiprintuvo skystis
Vairo stiprintuvo skystis atlieka svarbų vaidmenį hidraulinėse vairavimo sistemose, užtikrindamas sklandų ir operatyvų vairavimą. Laikui bėgant šis skystis gali degraduoti, kauptis teršalai ir prarasti savo veiksmingumą. Ignoruojant šią problemą, vairo mechanizmas gali sustingti, siurblys gali skleisti keistus garsus ir net brangiai kainuoti tokių komponentų kaip vairo stiprintuvo siurblys ar krumpliaračių sistema sugadinimas.
Kada reikia keisti vairo stiprintuvo skystį?
Ar keisti vairo stiprintuvo skystį ir kada tai daryti, geriausiai sužinosite iš automobilio savininko vadovo. Tačiau pagal bendrąsias rekomendacijas jį rekomenduojama keisti kas ketverius metus arba nuvažiavus maždaug 80 000 km. Jei dažnai važinėjate mieste, kur nuolatinis sukimasis greičiau nualina vairo sistemą, gali prireikti jį pakeisti anksčiau.
Požymiai, kad reikia atkreipti dėmesį į vairo stiprintuvo skystį, yra šie:
- Sunkumai sukant vairą
- Vairuojant girdimas ūžesys arba cypimas
- Skystis atrodo nešvarus, putojantis arba turi degėsių kvapą
- Skystyje yra matomų dalelių arba nuosėdų
Kaip pakeisti vairo stiprintuvo skystį
Nors profesionalus praplovimas yra kruopščiausias variantas, jis gali būti brangus. Biudžetui palankesnė alternatyva – dalinis skysčio pakeitimas, kurį galima atlikti namuose naudojant skysčio ekstraktorių arba paprastą švirkštą.
Savarankiško dalinio skysčio keitimo žingsniai:
- Raskite tinkamą skystį – patikrinkite savininko žinyną arba rezervuaro dangtelį, kad sužinotumėte, kokio tipo vairo stiprintuvo skystį rekomenduojama naudoti.
- Ištraukite seną skystį – naudodami švirkštą arba skysčių ekstraktorių iš rezervuaro pašalinkite kuo daugiau seno skysčio.
- Pripilkite naujo skysčio – įpilkite šviežio skysčio iki reikiamo lygio, nurodyto ant matuoklio arba rezervuaro žymėjimo.
- Užveskite automobilį ir pilnai pasukite vairą abiem kryptimis, kad naujasis skystis cirkuliuotų.
- Jei reikia, pakartokite – Kadangi visas plovimas nėra atliekamas, per kelias ateinančias dienas pakartokite šį procesą kelis kartus, kad atnaujintumėte sistemą.
Vairo stiprintuvo sistemos nepaisymo kaina
Vairo stiprintuvo siurblio arba krumpliaračio sistemos pakeitimas gali kainuoti šimtus ar net tūkstančius eurų. Tuo tarpu šviežias vairo stiprintuvo skystis kainuoja tik dalį šios sumos. Reguliari techninė priežiūra – tai nedidelė investicija, kuri gali padėti išvengti didesnių remonto darbų ir užtikrinti efektyvų vairo sistemos veikimą.
Ar reguliariai tikrinate arba keičiate automobilio vairo stiprintuvo skystį? Pasidalykite savo patirtimi ir patarimais žemiau esančiuose komentaruose!