Automatinė pavarų dėžė yra labai patogi vairuotojams, tačiau jos veikimą reglamentuoja savos taisyklės, todėl naudinga žinoti, kaip naudotis įvairiomis jos funkcijomis. Vienas iš spąstų nepatyrusiems automatinės pavarų dėžės naudotojams yra „P“ padėtis, reiškianti stovėjimo režimą.
Šalia automatinės pavarų dėžės svirties yra raidės, žyminčios įvairias jos funkcijas. „D“ (drive) padėtis leidžia automobiliui važiuoti į priekį, „R“ (reverse) padėtis reiškia važiavimą atbuline eiga, „P“ – parkavimą, o „N“ – neutralią padėtį, kuri rankinėse pavarų dėžėse atitinka „laisvą“ padėtį. Iš pažiūros viskas aišku, tačiau abejonių gali kelti tai, kaip naudotis viena iš šių funkcijų – būtent stovėjimo režimu. Pasitaiko situacijų, kai netinkamai pastačius automobilį gali būti pažeistas transmisijos blokavimo elementas.
Prieš įjungdami stovėjimo funkciją, sustabdykite transporto priemonę
Perjungus pavarų dėžę į „P“ režimą, įjungiamas blokavimo mechanizmas, kuris neleidžia automobiliui riedėti, pavyzdžiui, nuo kalno. Tačiau nepamirškite prieš pat tai įjungti rankinį stabdį. Verta atkreipti dėmesį, kad „P“ režimas turėtų būti įjungiamas tik tada, kai automobilis visiškai sustoja. Net ir nedidelis „riedėjimas“ gali sugadinti sistemą.
Jei stovėjimo stabdys neužtrauktas, transporto priemonę veikiančios jėgos (pvz., įkalnėje) gali pažeisti pavarų dėžės blokavimo elementą. Ši nedidelė klaida gali baigtis problemomis vėliau perjungiant svirtį į „važiavimo“ arba „atbulinės eigos“ režimą. Tačiau, laimei, tokios ekstremalios situacijos pasitaiko gana retai.
Taip pat verta atkreipti dėmesį į patį pavarų dėžės perjungimo iš „D“ į „P“ procesą. Kad stabdant automobilį įkalnėje pavarų dėžė nepatirtų streso, pirmiausia perjunkite iš „D“ į „N“, tik tada įjunkite „P“.
Trumpai sustojus prie šviesoforų nereikėtų perjungti iš „D“ į „P“ pavarą, kad pavarų dėžė „netemptų“ į priekį. Dėl to pagreitėja sankabos susidėvėjimas.