Automatinės greičių dėžės tepalo keitimas yra būtina procedūra jeigu norite, kad pavarų dėžė tarnautu ilgai ir saugiai. Užsakydami automatinės pavarų dėžės alyvos keitimą, galite pasirinkti pigesnį statinį keitimą ir brangesnį dinaminį keitimą. Ar verta mokėti papildomai? Pasirodo, nebūtinai!
Automobilių pasaulyje vienos tendencijos išstumia kitas. Anksčiau vaškavimas ar poliravimas buvo laikomi pakankama kėbulo priežiūra, o dabar daug kalbama apie molio ar keramines dangas. Automatinėse transporto priemonėse didelės priežiūros ženklu laikomas statinio tepalų keitimo atsisakymas ir keitimas į dinaminį.
Pigesnis statinis keitimas apima senos alyvos išleidimą su kamščiu, filtro pakeitimą ir šviežios alyvos įpylimą. Dėl automatinio sukimo momento keitiklio konstrukcijos tokiu būdu keičiama tik dalis tepalo. Beveik visą pavarų dėžės alyvą galima pakeisti ištraukiant seną tepalą ir įpilant naują.
Tačiau tai nėra paprastas alyvos perpumpavimas, nes kai kur šviežia alyva maišoma su panaudota alyva. Dėl to, atliekant dinaminį alyvos keitimą, reikia naudoti daugiau tepalo, nei telpa į dėžę. Dinaminiam alyvos keitimui automatinėje transporto priemonėje reikia specialios mašinos ir daugiau alyvos, o tai padidina išlaidas. Kas geriau? Nuomonės išsiskiria. Tačiau galima rasti nuomonių, kad statinis keitimas yra optimalus.
Automatinės greičių dėžės tepalo keitimas – statinis ar dinaminis?
Todėl ZF, vienas iš geriausios reputacijos automatinių pavarų dėžių gamintojų, įskaitant tokias legendines pavarų dėžes kaip ZF 5HP, 6HP ir 8HP, savo interneto svetainėje aiškiai nurodo, kad rekomenduoja automatinių pavarų dėžių alyvą keisti statiniu metodu kvalifikuotose automobilių dirbtuvėse.
Pasak ZF ekspertų, šio metodo pakanka, kad pavarų dėžė veiktų tinkamai ir būtų patogi. Statinis automatinių pavarų dėžių alyvos keitimas, sunaudojant maždaug dvigubai mažiau alyvos nei atliekant dinaminį alyvos keitimą, taip pat yra ekologiškesnis ir ekonomiškesnis.
Be to, ZF rekomenduoja ne tik stebėti, kiek alyvos reikia įpilti, bet ir prieš keičiant pavarų dėžę sukomplektuoti konkrečiai pavarų dėžei reikalingus komponentus, įskaitant alyvos indą su integruotu filtru, sandarikliu ir srieginiu kamščiu, naujus varžtus ir likusias reikalingas tarpines. Tai ne tik palengvins mechaniko darbą, bet ir padės išvengti, siekiant greitai atiduoti automobilį klientui, pakartotinio trūkstamų komponentų surinkimo, kuris ateityje gali keršyti, pavyzdžiui, dėl nuotėkio.
Vienas dalykas neginčijamas. Kiekvienas transmisijos alyvos keitimas yra naudingas. Visi transporto priemonės eksploataciniai skysčiai susidėvi. Juos blogina šie veiksniai: laikas, deguonis, slėgis, temperatūra ir teršalai. Periodiškai keisdami skysčius, galite palaikyti tinkamą veikimą ir net prailginti pagrindinių komponentų, įskaitant brangiai remontuojamą automatinę pavarų dėžę, tarnavimo laiką. ZF antrinės rinkos ekspertai aiškiai pabrėžia reguliarių tepalų patikrų svarbą ir jų naudą mūsų transporto priemonei.
Prisijunkite prie „Taršos patikros reidas“ grupės.