Skelbimuose vis dažniau pasirodo neremontuotų avarinių automobilių. Sugadinti automobiliai taip pat gali būti parduodami aukcionuose. Naudinga žinoti, kuriuos avarinius automobilius verta apsvarstyti, o kurių reikėtų vengti.
Vairuotojai baiminasi informacijos apie automobilio eismo įvykių praeitį. Didėjančios darbo sąnaudos apsunkina daug išgyvenusio automobilio tobulinimą. Be to, sąžiningas pardavėjas vis tiek turės deklaruoti, kad automobilis yra po avarijos, o tai automatiškai sumažins susidomėjimą juo. Rezultatas? Skelbimų svetainėse nuolat daugėja automobilių po avarijų, kurie dar nesuremontuoti. Įsigyti tokį automobilį, ypač tiems, kurie gali pirkti naudotas dalis ir patys atlikti daug darbų, gali būti gana palanku.
Palankus scenarijus – patraukli kaina ir nepašalinti išorinio kėbulo (pvz., durų, sparnų ar buferių) pažeidimai. Deja, perkant sudaužytą automobilį taip pat gali kilti problemų. Išardžius automobilį gali paaiškėti, kad pažeidimai yra daug didesni, nei pirkėjas tikėjosi – užtenka pasakyti, kad, susidūrus galine dalimi, bagažinės grindys gali būti deformuotos, net jei bamperis nesulūžo.
Apgadinto automobilio apžiūra
Norint nustatyti, ar apgadintas automobilis iš tiesų yra naudingas, reikia vizualiai apžiūrėti transporto priemonę. Vertinti remiantis vien nuotraukomis yra labai sunku. Kartais pardavėjai gudriai nuslepia didelius automobilio apgadinimus – pasitaiko, kad net įrengiamas mažiau apgadintas sparnas, siekiant suklaidinti pirkėjo budrumą. Pasiūlymai parduoti apgadintus automobilius dažniausiai būna susiję su po avarijos importuotais arba vietiniais automobiliais, kurių nuostoliai visiškai padengti. Tai skamba pavojingai, tačiau verta prisiminti, kad, turint palankias draudimo sąlygas, visiška žala gali būti sudaužyti žibintai, sulaužyti bamperiai ar kruša. Tokį automobilį vis dar galima atkurti iki visiškai tinkamos eksploatacijos būklės. Todėl reikėtų nebijoti šio termino ir vis dėlto atidžiai apžiūrėti jus dominantį automobilį, kad ir kaip jis būtų apibūdintas.
Trumpai tariant, galima sakyti, kad apgadintas automobilis, ypač senesnis, diskvalifikuojamas dėl konstrukcinių elementų, t. y. rėmo, grindų, statramsčių ar stogo statramsčių, pažeidimų. Automobiliai su pažeistomis pakabos ar variklio tvirtinimo vietomis taip pat yra rizikingi – patikimas remontas gali pasirodyti daug brangesnis, nei tikėtasi.
Durų ir sparnų pažeidimai – verta pirkti
Viršuje pavaizduotas „Audi TT“ gali atrodyti smarkiai apgadintas, tačiau iš tikrųjų nukentėjo tik gana lengvai pakeičiami kėbulo komponentai. Mechanika veikia nepriekaištingai, neišsiskleidė nė viena oro pagalvė, kėbulas nesideformavo ir neprarado geometrijos, o svarbiausia – automobilis važiuoja savo jėgomis. Pažeistas dalis (priekinį sparną, priekinį žibintą, duris, bamperius) galima lengvai pakeisti savarankiškai – tai varžtais tvirtinami komponentai. Sudėtingesnė užduotis – galinis sparnas, kurį reikia išpjauti, įstatyti naują arba naudotą ir tada nudažyti kėbulo dalį. Nepaisant to, esant palankiai pirkimo kainai, galima sutaupyti net kelis tūkstančius eurų.
Bamperio ir sparno pažeidimai – galima įsigyti
„Škoda Rapid“ žala atrodo dar mažesnė. Atsirado paviršinių įbrėžimų ir įlenkimas ant sparno, tačiau mechanika ir oro pagalvės liko nepažeistos. Galinio sparno negalima atsukti: belieka arba lopyti ir užpildyti, arba pakeisti. Tam reikia jį ištiesinti ir išpjauti gamyklinėse suvirinimo vietose, o tada privirinti naują dalį. Suvirinimo vietos išlyginamos, alavuojamos, glaistomos ir galiausiai šlifuojamos. Išlaidos šiek tiek padidės, jei automobilis „gaus“ sparną su degalų įpylimo įtaisu. Tokiu atveju būtina atlikti nuodugnią apžiūrą. Už bamperio gali būti pažeistos grindys. Jei pažeistas ratlankis, galimi pakabos ar jos tvirtinimo taškų pažeidimai, kurie gali gerokai padidinti remonto išlaidas ir išbalansuoti pirkimo prasmingumą.
Durų arba slenksčio pažeidimai – galima įsigyti
Iš pirmo žvilgsnio atrodo, kad automobilis atsitrenkė tik į vieną detalę – duris. Deja, slenkstis taip pat nukentėjo, tačiau nežymiai. Jei durys atsidaro ir užsidaro laisvai, o tarpai tarp komponentų išlieka lygūs, gali pakakti paieškoti „į spalvą“ komponento ir jį sumontuoti. Slenkstį galima ištiesinti arba išpjauti įlenktą dalį ir suvirinti remontą. Bet kuriuo atveju slenkstį reikės perdažyti. Gera žinia ta, kad su tokiu pažeistu slenksčiu galima važiuoti – automobiliui neturėtų kilti problemų praeinant techninę apžiūrą.
Pažeista priekinė dalis, šovusios oro pagalvės – galima, bet reikia gerai apgalvoti
Nuotraukoje pavaizduoto „Mercedes“ priekis nebuvo labai stiprus. Rezultatas – sulaužytas bamperis, apgadintos grotelės ir variklio dangtis. Taip pat išsiskleidė oro pagalvės, todėl buvo sugadintas prietaisų skydelis ir du diržų įtempikliai. Surasti naują prietaisų skydelį nėra sunku, tačiau brangu (apie 2500 eurų su oro pagalvėmis ir diržų įtempikliais). Kokpito keitimas taip pat pareikalaus daug laiko, taigi ir pinigų (tie, kurie gali tai padaryti patys, daug sutaupys).
Internete netrūksta pasiūlymų įsigyti naudotų, bet dar veikiančių vairuotojo oro pagalvių. Koks yra kabliukas? Parduoti oro pagalves, įtempiklius ar valdymo modulius galima legaliai, tačiau taisyklės neleidžia jų permontuoti. Kaip atrodo senesnių, po avarijų suremontuotų automobilių remontas? Nesunku atspėti. Naujų komponentų pirkimas neatitiktų tikslo. Kita vertus, naudoti naudotas detales vis tiek yra daug geresnė idėja nei jas keisti emuliatoriais ar rezistoriais…..
Stogo arba stiklo pažeidimai – galima, bet reikia gerai apgalvoti
Šiuo atveju kažkas nukrito ant automobilio ir apgadino jo stogą. Panašų poveikį gali turėti ir smarki kruša. Stiklą galima lengvai ir palyginti pigiai pakeisti. Pakeisti stogo dangą sudėtingiau, bet įmanoma. Įlenkimus taip pat galima sutvarkyti – kartais ir nedažant, jei dažai nebuvo įtrūkę ar subraižyti. Automobilis, kuris atrodo smarkiai apgadintas ir gali atbaidyti daugelį pirkėjų, priešingai nei tikėtasi, gali pasirodyti geras pasirinkimas. Svarbu gerai įvertinti galimas remonto išlaidas.
Pažeista kėbulo konstrukcija ir pakaba – nepirkite
Toliau pateiktoje nuotraukoje matome mažiau nei vienerių metų senumo visureigį, kurio beveik viskas buvo „aplamdyta“: nuo kėbulo iki laikančiosios konstrukcijos (statramsčiai, stogas, grindys), transmisijos ir pagalvių. Automobilis gavo smūgį į priekį ir tikėtina, kad jo kėbulas visiškai prarado geometriją: tai rodo sulenktas stogas ir susukta priekinė bei galinė pakaba. Norintys jėga atgaivinti automobilį tikriausiai panaudotų kitų automobilių komponentus. Žala tokia didelė, kad automobilio pirkimo, remonto ir reikalingų detalių įsigijimo išlaidos galėtų viršyti be avarijos likusio automobilio rinkos vertę.
Stogo ir grindų statramsčių pažeidimai – nepirkti
Jei smūgis buvo į automobilio šoną, tikėtina, kad deformavosi pertvaros sienelė (skirianti variklį nuo salono), statramsčiai, stogas ir grindys. Pakaba, vairo mechanizmas ir, tikėtina, kai kurie elektros bei elektroniniai komponentai taip pat galės būti pakeisti. Žinoma, viską galima suremontuoti, tačiau net ir kelerių metų senumo populiarių automobilių atveju tai nėra prasminga. Iš tokių apgadinimų verta gelbėti tik unikalius, kolekcinę vertę turinčius automobilius.
Ar verta pirkti sudaužytą automobilį?
Jei norite pirkti automobilį, kuris gali patirti avariją, atkreipkite dėmesį į žalos lygį ir mastą, sužinokite, kiek kainuos reikalingos dalys, ir apskaičiuokite, ar visa tai pasiteisins. Idealiu atveju automobiliui turėtų reikėti pakeisti tik neišsukamas dalis, su kuriomis gali susitvarkyti beveik kiekvienas. Su automobiliais, kuriuose sugedusios oro pagalvės, reikėtų elgtis atsargiai.
Prisijunkite prie „Taršos patikros reidas“ grupės.