• Įkelk vaizdo įrašą
  • Pranešk naujieną
  • Apie mus
  • Kontaktai
Penktadienis, 13 birželio, 2025
  • Prisijungti
  • Registracija
Reidas Official
Pranešti naujieną
Įkelti video
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Daugiau
    • Testai
      • Lyginamieji testai
      • Pirmasis važiavimas
      • Ilgalaikiai testai
    • Apžvalgos
      • GPS sekikliai
      • OBD2 diagnostika
      • Vaizdo registratoriai
    • Vaizdo įrašai
      • Įkelti vaizdo įrašą
    • KET baudos
    • Taršos mokestis
    • Virtualus alkotesteris
    • Draudimo patikra
    • Kuro skaičiuoklė
    • OBD diagnostikos klaidu kodai
    • Testai
    • Informacijos kanalai
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • Vaizdo įrašai
  • Info kanalai
Pagrindinis Patarimai

Automobilio pakaba – gedimai ir kaip jų išvengti

pagal Andžej Biaigo
2022.08.23, 9:43
Patarimai
A A
0

Šaltinis: Toyota.

Dalintis FacebookDalintis TelegramDalintis WhatsAppDalintis Linkedin

Kiekvieno automobilio pakaba dėvisi per visą eksploatavimo laiką, vienų greičiau, kitų lėčiau. Tam įtakos turi daugelis veiksnių – nuo naudojamų dalių kokybės iki automobilio naudojimo būdo. Pakabos gedimai turi tiesioginės įtakos vairavimo saugai ir komfortui, todėl verta jais pasirūpinti.

Automobilio apsauga nuo vagysčių ir stichijų – pasitikrinkite Kasko pasiūlymus internetu.

Jokia pakabos sistema negali būti „standžiai“ pritvirtinta. Priekiniai ratai turi suktis. Kad spyruokliniai elementai tinkamai veiktų, visi ratai turi judėti „aukštyn ir žemyn“. Silpnoji bet kurios pakabos vieta yra metalinės ir (arba) guminės jungtys, kuriomis, pavyzdžiui, pakabos komponentai tvirtinami prie automobilio važiuoklės ir (arba) rėmo. Būtent jos dažniausiai būna pažeistos.

Dėl ko gali sugesti automobilio pakaba?

Automobilio pakaba sugenda dėl įvairių priežasčių:

  • Guminiai komponentai sensta ir guma trupa;
  • Metaliniai komponentai gali koroduoti (pvz., pakabos spyruoklės);
  • Laikui bėgant susidėvi pakabos dalys (pvz., amortizatoriai, atlikę daug milijonų judesių);
  • Pažeidimai gali atsirasti dėl staigaus smūgio (pvz., įvažiavus į labai gilią duobę arba patekus į susidūrimą ar avariją).

Pakabos, kuri naudojama iš pradžių surenkant automobilį, ilgaamžiškumas priklauso nuo trijų veiksnių: gamintojo naudojamų dalių kokybės, naudotojo naudojimosi automobiliu būdo ir pakabos priežiūros, t. y., pavyzdžiui, tinkamos geometrijos palaikymo.

automobilio patikros testas bmw
Šaltinis: Wired.

Daugelio tinkamai naudojamų automobilių pakaba gali būti eksploatuojama 200 000 kilometrų be remonto. Tačiau kartais užtenka įvažiuoti į labai didelę duobę ir tenka remontuoti beveik naujo automobilio pakabą. Vėlesniais metais naudojamų pakabos sudedamųjų dalių eksploatavimo laikas sutrumpėja. Kodėl? Nes, pavyzdžiui, 10 metų senumo automobilis jau turi visiškai kitokią geometriją nei visiškai naujas ar net trejų metų senumo automobilis. Todėl net ir geros dalys tarnauja daug trumpiau nei originalios įrangos dalys.

Kaip atpažinti automobilio pakabos gedimą?

Kiekvienas vairuotojas gali lengvai atpažinti savo automobilio pakabos gedimą.

  • Pablogėjusi vairavimo kokybė, prastesnė vairavimo reakcija;
  • Prastesnis vairavimo komfortas, svyravimas, prastesnis nelygumų neutralizavimas;
  • Važiuojant, ypač įveikiant nelygumus, girdimas triukšmas: stuksenimas, girgždėjimas, lengvas trūkčiojimas užvedant (gali būti dėl daugelio kitų priežasčių);
  • Nepertraukiamas kompresoriaus veikimas esant pneumatinei pakabai, taip pat per maža prošvaisa.
automobilio pakabos gedimai
Šaltinis: Autotrader.

Kaip nustatyti, ar automobilio pakaba sugedusi?

Skaitykite  Automobilio priežiūros tvarkaraštis: ką tikrinti ir kada tai daryti?

Patikrinę automobilį autoservise galėsite nustatyti pakabos metalinių ir guminių dalių pažeidimus (pvz., nulūžusią stabilizatoriaus traukę, pažeistą valdymo svirties kaištį, pažeistas metalines ir gumines įvores), patikrinti spyruoklių būklę ir amortizatorių efektyvumą. Tokiu būdu vairuotojas, atvykęs į autoservisą, žino, kokią operaciją reikia užsakyti (pvz., pakeisti priekines valdymo svirtis arba tik priekinių valdymo svirčių įvores, jei tai yra ekonomiškiau nei montuoti visas valdymo svirtis).

Automobilio savininkas gali pats nusipirkti pasirinkto prekės ženklo automobilių dalių. Tai pagreitins automobilio remonto procesą ir neabejotinai sumažins tokio remonto išlaidas. Verta prisiminti, kad amortizatoriai, pakabos svirtys ir stabilizatoriaus traukės keičiamos poromis, ant vienos ašies. Net jei pažeistas tik vienas iš jų. Galima nusipirkti pakaitinių dalių, tačiau verta vengti pirkti nepažymėtas dalis (be gamintojo pavadinimo), kurios paprastai būna prastos kokybės. Dalys turi būti visiškai suderintos (tam galite naudoti VIN numerį). Po kiekvieno remonto reikia koreguoti pakabos geometriją. Tai kainuoja nuo 15 iki 60 eurų, priklausomai autoserviso, kuriame apsilankysite.

Pakabos gedimo simptomai

Tipiniai pakabos gedimo simptomai, dažniausiai pasitaikantys:

Galinės sijos metalinės ir guminės įvorės gedimai

  • Važiuojant girdimas girgždesys;
  • Važiuojant nelygiu paviršiumi girdimas barškėjimas;
  • Kartais šiek tiek trūkčioja užvedus variklį.

Prancūziškose automobiliuose naudojamos galinės sukamosios sijos gedimas

  • Girgždesiai ir traškesiai (sukamųjų sijų guolių gedimas);
  • Nenatūralus galinių ratų posvyris viršuje – jie stipriai pasvirę į kėbulą;
  • Pastebimai pablogėjo valdymas – automobilis prastai reaguoja į vairo judesius,
  • Galinių ratų prasisukimas (galiniai ratai įlenda po ratų arkomis, sumažėja galinė prošvaisa).

Amortizatorių gedimas

  • Automobilio svyravimas važiuojant per nelygumus ir išdaužas;
  • Suprastėjęs komfortas:
  • Nervinė automobilio reakcija į vairo judesius:
  • Jautrumas šoninio vėjo gūsiams;
  • ABS įsijungia (jaučiamas stabdžių pedalo paspaudimas), net jei stabdoma nestipriai, neslidžiame kelyje;
  • Važiuojant per nelygumus pasigirsta metalinis trinktelėjimas;
  • Galimas alyvos nutekėjimas iš alyvos sklendžių;
  • Ilgesnis stabdymo kelias.
automobilio pakaba is apacios scaled
Šaltinis: Autobacs.

Valdymo svirčių gedimai

  • Metalo ir gumos įvorės gedimai: girgždėjimas, stuksenimas, galimas nedidelis trūkčiojimas užvedant.
  • Valdymo svirčių kaiščių gedimai: trakštelėjimas važiuojant, sumažėjęs vairavimo komfortas.

Automobiliuose su tiesia priekine pakaba (su viena svyruokle), įvažiavus į duobę ir išmušus sugedusį valdymo svirties kaištį, gali lūžti ratas.

  • Valdymo svirčių gedimai – korozijos sukelti pažeidimai.
Skaitykite  7 dažnos klaidos plaunant automobilį, kurios gadina dažus

Stabilizatoriaus jungties gedimai

  • Triukšmas, sklindantis aplink ratus: girgždėjimas, trakštelėjimas, girgždėjimas, ypač važiuojant nedideliu greičiu nelygiu paviršiumi.
  • Pablogėjusi važiavimo kokybė.

Pakabos spyruoklių gedimai

  • Važiuojant nelygiu paviršiumi, važiuojant posūkiuose, stabdant ir greitėjant girdimas džeržgiantis garsas.
  • Galimas metalinis garsas sukant.
  • Prastesnis vairavimo komfortas – automobilio salone labiau pastebimi nelygumai.
  • Automobilis gali stovėti kreivai.

Pneumatinės pakabos gedimai

  • Nuolatinis kompresoriaus veikimas.
  • Sistemos nesandarumas.
  • Lygio jutiklių sutrikimai, kuriuos rodo įmontuota diagnostikos sistema.
  • Silfono nesandarumas, pasireiškiantis tuo, kad automobilis labai lėtai atgauna nustatytą prošvaisą arba apskritai negali atgauti reikiamos prošvaisos.

Jei norime, kad automobilio pakaba tarnautų kuo ilgiau, turėtume vengti važiuoti nelygiu paviršiumi, užvažiuoti ant aukštų bordiūrų ir perkrauti automobilį. Taip pat turime greitai reaguoti į gedimus. Toleruojant vieną sugedusį komponentą (pvz., svirtį), sugenda kiti.

Žymos: pakabapakabos gedimai
Dalintis21DalintisSiųstiDalintis4
Prenumeruoti
Prisijungti su
Prisijungti
Leidžiu sukurti paskyrą
Kai pirmą kartą prisijungiate naudodami socialinio prisijungimo mygtuką, gauname Jūsų paskyros viešojo profilio informaciją, kurią bendrina socialinio prisijungimo teikėjas, atsižvelgdami į Jūsų privatumo nustatymus. Taip pat gauname Jūsų el. pašto adresą, kad automatiškai sukurtume Jums paskyrą mūsų svetainėje. Sukūrę paskyrą būsite prijungti prie šios paskyros.
NesutinkuSutinku
Pranešti apie
guest
Prisijungti su
Leidžiu sukurti paskyrą
Kai pirmą kartą prisijungiate naudodami socialinio prisijungimo mygtuką, gauname Jūsų paskyros viešojo profilio informaciją, kurią bendrina socialinio prisijungimo teikėjas, atsižvelgdami į Jūsų privatumo nustatymus. Taip pat gauname Jūsų el. pašto adresą, kad automatiškai sukurtume Jums paskyrą mūsų svetainėje. Sukūrę paskyrą būsite prijungti prie šios paskyros.
NesutinkuSutinku
guest
0 Komentarai
Seniausi
Naujausi Daugiausiai balsavo
Įterpti atsiliepimai
Žiūrėti visus komentarus

Sekite mus, kad nepraleistumėte svarbių naujienų!

Sekite mus Google News platformoje

Rekomenduojami vaizdo įrašai

Vilniuje Range Rover važiavo tiesiai į Golf be reakcijos

Vilniuje „Range Rover“ važiavo tiesiai į „Golf“ – be reakcijos

0

Raudona šviesa Ne problema svečiams iš Šveicarijos

Raudona šviesa? Ne problema svečiams iš Šveicarijos!

0

Vyresnio amžiaus vairuotojos išmanus manevras išvengta nelaimės A1 kelyje

Vyresnio amžiaus vairuotoja posūkyje prarado kontrolę – automobilis slydo į atitvarą

0

Neįtikėtini eismo pažeidimai gegužę 10 pavojingiausių akimirkų

BMW, „Honda“ ir policija – kas pavojingiausi gegužę keliuose?

0

Taip pat skaitykite

Netekti teisės vairuoti net nesėdus už vairo? Štai kaip tai įmanoma!

Ar verta keisti variklio alyvą kas 10 000 km? Meistrų atsakymai

Lietuvos pirkėjai grįžta prie klasikos: šie naudoti visureigiai iki 10 000 € stebina patikimumu ir kainos verte

7 naudoti automobiliai iki 5 000 € – ką rinktis 2025 m.?

Nuo 2028 m. keisis visų Lietuvos vairuotojų pažymėjimai: ką reikės žinoti ir kada pradėti ruoštis?

Populiariausi automobiliai Lietuvoje – kas pirmauja?

Naujienos

  • Naujausios
  • Eismas
  • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Degalų kainos ir tendencijos
  • Premjeros

Straipsniai

  • Apžvalgos
  • Kelių eismo taisyklės
  • Naudoti automobiliai
  • Patarimai
  • Testai
  • Vaizdo įrašai

Naudinga

  • Privalomasis automobilio draudimas
  • KASKO draudimas
  • Automobilio VIN patikra: Regitra ir CarVertical
  • KET baudos
  • Greičio matuokliai
  • Kuro skaičiuoklė
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Vairavimo kategorijos
  • Kelių darbai ir rengiami kelių projektai (žemėlapis)

Draugai

Tlgrm.lt
Rentis.lt
Automobilio vaistinėlės
Tiksaviems.lt
Sharklinker.lt
automobilių supirkimas
Automobilių skelbimai ir atsiliepimai
KepamVerdam.lt - Receptai
  • Privatumo politika
  • Slapukų naudojimo informacija
  • Partneriai
  • Apie mus
  • Kontaktai

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

Sveiki sugrįžę!

Prisijunkite prie savo paskyros žemiau

Pamiršote slaptažodį? Užsiregistruoti

Sukurti naują paskyrą!

Norėdami užsiregistruoti, užpildykite žemiau esančias formą

Visi laukai yra privalomi. Prisijungti

Atgauti slaptažodį

Norėdami iš naujo nustatyti slaptažodį, įveskite savo vartotojo vardą arba el. pašto adresą.

Prisijungti

Add New Playlist

Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Testai
    • Ilgalaikiai testai
    • Lyginamieji testai
    • Pirmasis važiavimas
  • Apžvalgos
    • GPS sekikliai
    • OBD2 diagnostika
    • Vaizdo registratoriai
  • Vaizdo įrašai
    • Įkelti vaizdo įrašą
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • OBD diagnostikos klaidu kodai
  • Testai
  • Pranešti naujieną
  • Įkelti vaizdo įrašą
  • Informacijos kanalai
  • Prisijungti
  • Užsiregistruoti

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

wpDiscuz