Ar automobilio išorės spalva gali būti susijusi su rizika, kad automobilis bus apgadintas, pavyzdžiui, avarijos metu? Pasirodo, kad kai kurios dažų spalvos yra jautresnės tokioms nelaimėms nei kitos – ir tai nebūtinai priklauso nuo to, kiek daug tokios spalvos automobilių yra kelyje. Lentelės viršuje esantys duomenys daugelį gali nustebinti.
- Stebėtinai dažnai rudos spalvos automobiliai turi avarijų istoriją
- Žalios ir perlamutrinės spalvos automobiliai buvo gana retai ardomi
Kėbulo spalva gali suteikti elegancijos, sportinio stiliaus arba tiesiog pabrėžti patrauklius automobilio išorės reljefus. Ji taip pat gali padėti lengviau parduoti transporto priemonę.
Naudotų transporto priemonių patikros tarnyba „AutoDNA“ nusprendė išsiaiškinti, ar kėbulo spalva yra susijusi su rizika, kad automobilis anksčiau buvo patekęs į susidūrimą. Išanalizavus duomenis paaiškėjo, kad populiariausios spalvos ne visada reiškia didesnę žalos riziką. Dažniausiai pažeidimai buvo nustatomi rudos spalvos automobiliuose, kurie sudaro didžiąją dalį Europos keliuose važinėjančių transporto priemonių.
Kėbulo spalva ir apgadintų automobilių procentinė dalis
Rudi automobiliai, kurių 2023 m. praeitis buvo tikrinama naudojant autoDNA duomenų bazę, net 11,8 proc. paieškų pagal VIN numerį pateikė pranešimą apie žalą. Po to sekė grafito spalvos automobiliai (11,4%) ir pilkos bei juodos spalvos (abiejų spalvų rezultatai siekė 11%). Pasirodo, nei raudoni (laikomi greičiausiais), nei balti (tarnybiniai) automobiliai nėra dažniausiai apgadinami.
Populiariausios ir mažiausiai populiarios dažų spalvos
„autoDNA“ ataskaitoje teigiama, kad balta spalva kartu su perlamutru užima 34% Europos rinkos. Pasaulinės automobilių dažymo medžiagų lyderės „Axalta“ statistikos duomenimis, net 21% pirkėjų rinkosi juodos spalvos automobilius. 2022 m. Europoje tik po 1% registruotų automobilių buvo smėlio arba rudos spalvos.