Pirkėjai bijo automobilių su didele rida. Kartais paaiškėja, kad baimė turi puikias akis, ir gerai prižiūrėtas automobilis su didele rida bus geresnis už automobilį su „atsukta“ rida.
Kaina, išvaizda, variklio versija arba, galiausiai, bet ne mažiau svarbu, rida – tai pagrindiniai veiksniai, į kuriuos atsižvelgiama ieškant naudoto automobilio. Daugelis pirkėjų yra įsitikinę, kad automobilis, kurio odometro stulpelis rodo daugiau nei 200 000 kilometrų, yra nusidėvėjęs. Tokią ridą turinčių automobilių ieškoma rečiau. Kuo daugiau kilometrų odometre, tuo mažesnis susidomėjimas juo. Ar tai tiesa? Tikrai ne, nes kiekvienas, kuris su automobiliu elgiasi šiurkščiai ir tinkamai jo neaptarnauja, galės nuvažiuoti 60 ar 100 000 km.
Ar verta pirkti automobilį su didele rida?
Sprendimas pirkti automobilį su didele rida priklauso nuo daugelio veiksnių, įskaitant individualius pageidavimus, biudžetą ir konkrečios transporto priemonės būklę. Verta prisiminti, kad didelė rida neatsirado iš niekur. Automobiliu buvo intensyviai važinėjama, nes kažkam jo reikėjo – dėl profesinių ar asmeninių priežasčių. O kadangi kilometrai buvo skaičiuojami ne „dėl pramogos“, o iš realaus poreikio, dažnai dėl pragyvenimo, naudotojas galėjo patikimai prižiūrėti automobilį ir nesielgti su juo pernelyg prievarta – juk gedimas galėjo reikšti realias ir opias problemas vairuotojo kišenei.
Jei automobilis buvo reguliariai prižiūrimas ir tvarkomas pagal gamintojo rekomendacijas, didelė rida gali nekelti problemų. Tokie komponentai, kaip pakaba ir stabdžiai, tikriausiai jau buvo keisti daugybę kartų. Kita vertus, greitkelio rida varikliui ir pavarų dėžei kenkia ne daugiau nei daugkartinis automobilio užvedimas ir sustabdymas – tai būdinga miesto ciklui. Važiuojant didelius atstumus atsiranda galimybė sudeginti suodžius iš DPF filtro, nuosėdas iš įsiurbimo ir EGR sistemos arba išgarinti degalus iš alyvos, o tai labai sunku padaryti važiuojant miesto ciklu.
Be abejo, prieš perkant automobilį su didele rida, patartina, kad patyręs mechanikas atliktų išsamų automobilio techninį įvertinimą. Patartina paprašyti jo sudaryti sąrašą dalių, kurias reikia pakeisti nedelsiant, taip pat tų, kurias reikės pakeisti artimiausioje ateityje. Žinoma, įskaitant dalių ir darbo sąnaudas. Taip yra todėl, kad gali paaiškėti, jog automobiliui reikia brangių reinvesticijų, o tai gali būti pagrindinė jo perpardavimo priežastis.
Didelis kilometražas gali būti naudingas
Didelės ridos automobilius sunkiau perparduoti, todėl jie yra pigesni už mažesnės ridos automobilius. Jų atveju daug lengviau rasti tikrą sandorį nei tarp automobilių su maža rida. Žinoma, kaina turėtų atitikti automobilio būklę ir jo techninės priežiūros istoriją, nes reikia nepamiršti, kad po kelerių metų būtent mes susidursime su sunkumais perparduodami automobilį su didele rida.
Didelė rida visuomet susijusi su rimto gedimo grėsme. Ar reikėtų to bijoti? Tai individualus klausimas. Galimas gedimas bus ypač nedidelis, jei automobilis naudojamas tik vietiniame eisme arba važinėjant į darbą mieste. Galite jį pastatyti į stovėjimo vietą, važiuoti autobusu ar traukiniu į darbą ir tik tada galvoti, ką daryti toliau.
Prisijunkite prie „Taršos patikros reidas“ grupės.