Daugelis vairuotojų turi įpročių, dėl kurių nesąmoningai sugadina savo transporto priemones, ypač sankabos sistemą. Vienas iš tokių įpročių – vairuojant laikyti koją ant sankabos pedalo. Nesvarbu, ar tai lemia tinginystė, ar vairavimo pamokų metu įgyti įpročiai, pasekmės yra tos pačios: laikui bėgant toks elgesys gali lemti sankabos gedimą ir brangų remontą. Panašiai gali atsitikti ir dėl to, kad spaudžiant sankabą laukiant prie raudono šviesoforo signalo gali susidėvėti sankaba.
Įprastai naudojant sankabą, ji gali tarnauti maždaug 100 000 kilometrų, kol ją reikės keisti. Tačiau, kadangi sankaba dėvisi palaipsniui, vairuotojai dažnai nepastebi pirmųjų pažeidimo požymių ir nesugeba prisitaikyti prie besikeičiančių eksploatacinių savybių. Svarbu tai, kad sankabos ilgaamžiškumas priklauso nuo jūsų vairavimo stiliaus.
Ekspertų įžvalgos apie sankabos nusidėvėjimą
Vokietijos techninės apžiūros asociacijos TÜV SÜD atstovas Karstenas Graefas aiškina, kad laikant sankabą degant raudonam šviesoforo signalui susidėvi išleidimo guolis ir sankabos diskas. Lietuvos mechanikai dalijasi panašiais nuogąstavimais, pabrėždami, kad nuolatinis spaudimas į sankabos komponentus didina įtampą. „ProfiAuto“ ekspertas Adamas Lehnortas patikslina:
„Kai sankabos pedalas yra nuspaustas, šie komponentai patiria papildomą spaudimą. Tačiau, atsižvelgiant į visą sankabos sistemos tarnavimo laiką, šis papildomas nusidėvėjimas yra nereikšmingas ir neturėtų kelti didelio susirūpinimo.“
Tikrasis pavojus: Važiavimas su sankaba
Lehnortas taip pat atkreipia dėmesį į daug žalingesnį elgesį: važiavimą sankaba. Tai apima važiavimą „trinties taške“, kai koja ant sankabos pedalo padėta pasiruošus arba agresyvų sankabos atleidimą (dažnai vadinamą „iššokimu iš sankabos“), kai variklis įsibėgėja. Tokie veiksmai gerokai sutrumpina sankabos tarnavimo laiką ir lemia ankstyvą gedimą.
Sankabos pažeidimo požymiai
Norėdami nustatyti, ar jūsų sankaba pažeista, atkreipkite dėmesį į neįprastus garsus, sklindančius iš sistemos, ypač perjungiant pavaras. Dažnas kaltininkas – atleidimo guolis, dažnai integruotas į sankabos darbinį cilindrą. Jei pastebite garsus, kurie skiriasi nuo variklio, tai raudona vėliava. Sankabos remontui reikia atskirti variklį nuo pavarų dėžės, o tai gali brangiai kainuoti.
Apsaugokite savo sankabą: Važiuokite protingai.
Norėdami prailginti sankabos tarnavimo laiką:
- Venkite padėti koją ant sankabos vairuodami.
- Prie šviesoforų užuot laikę sankabą, įjunkite neutralią pavarą.
- Venkite važiuoti sankaba arba staigiai perjunginėti pavaras.
Laikydamiesi šios praktikos, galite sutaupyti pinigų remontui ir užtikrinti sklandesnį vairavimą.