Dešimt būdų, kaip padidinti elektromobilio nuvažiuojamą atstumą - Reidas Official
Patarimai ir rekomendacijos

Dešimt būdų, kaip padidinti elektromobilio nuvažiuojamą atstumą

Daugeliui potencialių elektromobilių pirkėjų vienas iš didžiausių galimų kliūčių prieš įsigyjant automobilį yra „nerimas dėl nuvažiuojamo atstumo“. Tačiau nuolat tobulėjant akumuliatorių technologijoms, elektromobiliai vienu įkrovimu gali nuvažiuoti toliau nei bet kada anksčiau. Nepaisant to, yra būdų, kaip dar labiau padidinti savo elektros atsargas, todėl pateikiame 10 svarbiausių patarimų, kaip prailginti nuvažiuojamą atstumą.

  1. Akumuliatoriaus dydis

Gerai, tai gali atrodyti akivaizdu, bet kuo didesnė jūsų automobilio baterija, tuo toliau jis nuvažiuos, kol jį reikės įkrauti. Kitaip nei kai kurių prietaisų, pavyzdžiui, nešiojamųjų kompiuterių ir telefonų, šiuo metu negalite atnaujinti savo elektromobilio elementų, kai jis jau pagamintas, tačiau dažnai galite rinktis užsakydami naują automobilį ir pirkdami naudotą. Pavyzdžiui, „Nissan Leaf“ galima įsigyti su 40 kWh arba 62 kWh akumuliatoriumi, pirmojo akumuliatorius užtikrina 270 kilomterų nuvažiuojamą atstumą, o antrojo – įspūdingą 384 kilometrų nuvažiuojamą atstumą. Akivaizdu, kad kuo didesnis akumuliatorius, tuo didesnės finansinės išlaidos, tačiau jei galite ištverti išlaidas, tai yra pavyzdys, kad didesnis tikrai reiškia geresnis.

Elektromobilio baterija
Elektromobilio baterija
  1. Regeneracinis stabdymas

Visuose elektromobiliuose veikia regeneracinis stabdymas – sistema, kuri naudoja elektros variklį kaip generatorių ir kiekvieną kartą, kai spustelėjate akceleratoriaus pedalą arba nuspaudžiate stabdžius, grąžina energiją į akumuliatorių. Paprastai generuojamas tik nedidelis elektros energijos kiekis, tačiau efektyviai naudokite šią sąrangą, kad išvengtumėte tradicinių trinties stabdžių įjungimo, ir galite padidinti nuvažiuojamą atstumą daugiau kilometrų, nei manote. Ypač tai pasakytina apie elektromobilius, kuriuose galima keisti generatoriaus pasipriešinimo lygį, kad stabdymas būtų stipresnis ir daugiau energijos būtų sugrąžinta į akumuliatorių. Tokiais automobiliais, kaip „Nissan Leaf“, MINI E ir „Peugeot e-208“, galima važiuoti vieno pedalo režimu, todėl galima beveik visiškai sustoti nenaudojant tradicinių frikcinių stabdžių.

  1. Automobilio kondicionavimas

Turbūt vienas iš šmaikščiausių triukų, kuriuos galite atlikti su elektra varomu automobiliu, yra iš anksto užprogramuoti jo įkrovimo ir šildymo programas patogiai įsitaisius fotelyje. Oro kondicionavimo sistemai veikti reikia nemažai energijos, ypač kai ji bando sušildyti arba atvėsinti saloną esant ekstremaliai temperatūrai. Todėl geriausia tai padaryti, kai automobilis prijungtas prie elektros tinklo ir įkraunamas, tada važiuojant jam tereikia palaikyti nustatytą temperatūrą, o tam sunaudojama mažiau energijos. Ši funkcija ypač naudinga, kai oras šalčiausias, nes galite iš anksto sureguliuoti salono temperatūrą, atitirpinti langus ir net prišildyti sėdynę, kol automobilis dar įkraunamas, taip padėdami išsaugoti akumuliatoriaus energiją važiavimui.

  1. Akumuliatoriaus kondicionavimas

Vienas iš stiprios baterijos raktų yra tinkamas įkrovimas, nes geriau kondicionuojami elementai geriau veikia ir ilgiau tarnauja. Atsižvelgiant į tai, kad dauguma kelionių yra trumpos, o grįžus namo akumuliatorių reikia dažnai papildyti, tuomet dažniausiai geriausia įkrauti akumuliatorių iki 80 proc. jo talpos. Taip ne tik greičiau, bet ir išvengsite paskutinių 20 proc. įkrovimo, kuris yra lėtesnis ir labiau įkaitina elementus, todėl jie gali suprastėti. Kai jums prireikia visos automobilio ridos, galite saugiai įkrauti akumuliatorių iki maksimalios talpos, žinodami, kad elementai bus geriausiai įkrauti ir bus optimizuota turima rida.

  1. Maršruto planavimas

Svarbu ne tik tai, kiek toli nuvažiuosite savo elektromobiliu, bet ir kaip ten nuvyksite. Kuo daugiau laiko praleisite autostradoje ir greitkelyje, tuo daugiau energijos jums reikės ir tuo greičiau sumažės jūsų numatomas nuvažiuojamas atstumas. Tačiau kruopščiai suplanuokite maršrutą ir galėsite nuvažiuoti daugiau kilometrų. Laimei, jums nereikės valandų valandas vartyti kelių atlaso, kad išsiaiškintumėte efektyvų maršrutą, nes dauguma palydovinių navigacijų tai padarys per kelias sekundes. Vos keliais bakstelėjimais jutikliniame ekrane rasite ekonomiškiausio maršruto parinktį. Žinoma, nuo taško A iki taško B nuvažiuosite šiek tiek ilgiau, bet taip pat gali būti, kad dėl mažesnio energijos suvartojimo su vienu įkrovimu nuvažiuosite toliau ir jums nereikės sustoti, kad papildytumėte degalų atsargas.

keliones marsruto planavimas
Kelionės maršruto planavimas
  1. Greitis

Kuo greičiau važiuojate, tuo daugiau energijos sunaudojate – tokia fizika. Tai pasakytina apie visus automobilius, nepriklausomai nuo energijos šaltinio, tačiau ypač tai pasakytina apie elektromobilius. Momentinis sukimo momentas ir gebėjimas suktis dešimtimis tūkstančių apsukų reiškia, kad beveik visų elektromobilių pavarų dėžėje yra tik vienas perdavimo santykis (išimtis – „Porsche Taycan“, „Audi e-tron GT“ ir „Dual Drive Tesla“ – pastarasis priekinį ir galinį variklius perjungia skirtingai). Vieno greičio pavarų dėžės reiškia, kad kuo greičiau važiuojate, tuo variklis dirba sunkiau, o didesnis greitis greitkeliu ypač atsiliepia akumuliatoriaus veikimo trukmei (nuo 50 iki 70 km/h energijos sąnaudos padidėja maždaug ketvirtadaliu). Sumažinkite greitį ir elektros energijos pakaks ilgiau. Tas pats pasakytina ir apie greitėjimą, todėl, nors ir vilioja noras pasimėgauti greitais įsibėgėjimais, kuriais gali pasižymėti elektromobiliai, švelnesnis greičio didinimas sunaudos daug mažiau energijos, todėl važiuosite ilgiau.

  1. Išlaikykite sklandų važiavimą

Jei norite kuo labiau padidinti energijos suvartojimą, visada naudingiau rinktis mažiausio pasipriešinimo kelią. Venkite pagundos mėgautis tiek greitėjimu, tiek demonišku vėlyvuoju stabdymu, ir kilometrai iš jūsų ridos rodiklio nesumažės greičiau, nei jie prasisuks po jūsų ratais. Tobulindami išankstinę nuojautą ir sutelkdami dėmesį į tai, kaip skaityti kelią priekyje, galėsite visur važiuoti didesniu greičiu – posūkiuose, žiedinėse sankryžose ir išvažiuodami iš jų. Tai reiškia, kad galėsite švelniau spustelėti akceleratoriaus pedalą ir stabdžius ir taip padidinti ridą. Dar svarbiau, kad tapsite geresniu ir saugesniu vairuotoju, taip pat smagiau važiuosite, nes sieksite išlaikyti vidutinį greitį, nebrangindami akumuliatoriaus.

  1. Energijos naudojimas

Ne tik elektros variklis turi įtakos elektromobilio nuvažiuojamam atstumui – tai ir visos automobilio pagalbinės funkcijos, pavyzdžiui, šildymas, apšvietimas ir informacinės ir pramoginės sistemos. Šios sistemos daro stebėtiną įtaką akumuliatoriaus veikimo trukmei, ir jei daugelyje elektromobilių nustatysite maksimalų šildymo režimą, akimirksniu pastebėsite, kad nuvažiuojamo atstumo rodiklis sumažės keliais kilometrais. Todėl svarbu įsitikinti, kad šias energijos sąnaudas valdote kuo efektyviau. Padeda išankstinis automobilio kondicionavimas, tačiau, kai tik pajudėsite, nustatykite klimato kontrolės režimą į „eko“, kuris paprastai išjungia oro kondicionieriaus kompresorių. Dauguma elektromobilių taip pat turi šildomas sėdynes, kurios sušildys jus, sunaudodamos mažiau srovės stiprintuvų nei šildytuvas.

  1. Būkite pasiruošę

Masė visada yra efektyvumo priešas, todėl pasirūpinkite, kad jūsų elektromobilis būtų kuo lengvesnis. Mes neskatiname tokių kraštutinumų, kaip sėdynių išmontavimas ir garso izoliacija, tačiau įsitikinkite, kad bagažinė nėra pilna netvarkos. Slidi aerodinamika taip pat padeda, todėl visada nuimkite stogo bagažines ir dviračių laikiklius, kai jų nenaudojate. Norite tikėkite, norite ne, bet švarus automobilis iš tiesų skrodžia orą su mažesniu pasipriešinimu nei nešvarus, todėl dažnas plovimas ir vaškavimas visada pasiteisins. Padangų slėgis taip pat labai svarbus, nes nepakankamai pripūstos padangos didina pasipriešinimą riedėjimui ir mažina nuvažiuojamą atstumą.

  1. Papildomas įkrovimas

Iš esmės, kad ir į kokią kelionę vyktumėte, stenkitės numatyti šiek tiek įkrovimo laiko. Nesvarbu, ar tai būtų kelionė į parduotuvę, vakarienė ar išvyka į sporto salę, stenkitės nuvažiuoti ten, kur yra įkrovimo taškas. Net ir ilgesnėse kelionėse, kai numatomo nuvažiuojamo atstumo gali pakakti, kad įveiktumėte nesustodami, numatykite pertraukėlę arbatai ar kavai, kad galėtumėte atsipalaiduoti, o automobilis galėtų būti įkrautas. Tokiu būdu retai jaudinsitės dėl nuvažiuojamo atstumo.

Įvertinkite mūsų tūrinį spustelėdami ant žvaigždės

Norite sužinoti naujienas pirmieji? Sekite mus socialiniuose tinkluose.

Prenumeruoti
Pranešti apie
guest
0 Komentarai
Tiesioginiai atsiliepimai
Peržiūrėti visus komentarus
Back to top button