Atrodo, kad šios žiemos didžiausi šalčiai jau praeityje, bet juk su orais niekada nežinai. Tai nereiškia, kad dyzelinių automobilių savininkai dabar gali ramiai ilsėtis, manydami, kad ryte jų automobiliai užsives be problemų. Kartais dyzelinių variklių problemų kyla esant šiek tiek žemesnei nei nulinė temperatūrai. Paaiškiname, kodėl taip nutinka ir kaip to išvengti.
- Dyzeliniai varikliai žiemą veikia geriau nei anksčiau.
- Degalų filtras gali užšalti, jei jame yra vandens.
- Dėl užvedimo problemų ne visada kalta degalų sistema.
Gera žinia ta, kad jau dvidešimt metų dyzeliniai varikliai žiemą dirba kur kas geriau nei anksčiau – tam padeda tiesioginis įpurškimas ir didesnis degalų sistemos slėgis. Jei variklis yra geros būklės, elektronika nesukelia jokių triukų, o bake yra tinkamų degalų, problemų dėl užvedimo šaltuoju metų laiku neturėtų kilti.
Deja, iš šios guodžiančios taisyklės pasitaiko išimčių. Nemanykite, kad jei jūsų dyzelinis variklis drąsiai užsivedė, kai temperatūra nukrito žemiau minus 15, galite juo pasikliauti visą likusią žiemą. Kai kurios problemos iškyla visai netikėtai ir net esant labai vidutinei temperatūrai.
Ledo kamštis degalų sistemoje
Nuo šio reiškinio nesate apsaugoti, net jei žiemos degalus pilate jau kelis mėnesius. Problema ta, kad ypač esant žemai temperatūrai vandens garai kondensuojasi ant bako sienelių, nesvarbu, ar tai būtų automobiliai, ar degalų cisternos, ar degalinės. Jei bakas pripildytas degalų, paviršiaus plotas, ant kurio nusėda kondensatas, nėra didelis.
Tačiau jei dažnai važinėjate „tuščiu baku“ arba naudojatės retai lankomomis degalinėmis, arba jums tiesiog nesiseka ir degalų prisipildote prieš pat pristatymą, tai, kas lieka bakuose dugne (vanduo sunkesnis už dyzeliną), vandens bake gali atsirasti gana daug. Taip kartais nutinka net nepaisant degalinėse naudojamų degalų atskiriamųjų filtrų. Vanduo dyzeline nėra „degalų krikštas“, tai … fizika.
Automobilyje sumontuotas degalų filtras su separatoriumi ir vandens atskirtuvu taip pat gali būti kliūtis vandeniui. Tik kad tokio separatoriaus talpa yra maža – taigi, jei bake yra daug vandens, būtent šis separatorius-atskirtuvas gali apledėti ir užblokuoti degalų tekėjimą. Kai kuriuose automobiliuose yra lemputė, rodanti, kad degalų filtre yra vandens, tačiau ne visuose.
- Problemų, susijusių su ledo kamščiais degalų sistemoje, galima išvengti keičiant degalų filtrą per kiekvieną techninę apžiūrą – net dažniau, nei rekomenduoja gamintojas. Papildomos išlaidos? Ne, tai investicija, nes dažnesnio filtro keitimo šalutinis poveikis – paprastai pailgėja įpurškimo sistemos, kurios remontas naujuose automobiliuose kainuoja brangiai, eksploatavimo laikas.
- Antrasis patarimas: ypač žiemą įsitikinkite, kad bake yra daug degalų.
Taip pat skaitykite: „Dyzelis neužsiveda šaltyje? Yra būdų, kaip tai išspręsti“.
Vasaros degalai bake
Žiemos viduryje tai jau retas reiškinys, tačiau tokių nelaimių kartais pasitaiko, pavyzdžiui, kemperių ar retkarčiais naudojamų visureigių savininkams. Verta žinoti, kad vasarinio dyzelino vadinamoji šaltojo filtro blokavimo temperatūra (CFPP) yra 0 laipsnių Celsijaus.
Net ir esant tokiai vidutinei žemai temperatūrai, iš dyzelino gali nusėsti parafino kristalai, kurie veiksmingai blokuoja filtrą ir taip išjungia variklį. Jei ketinate pilti degalus iš kanistro į dyzelino baką, geriau prisiminkite, kada jie buvo pilti.
O gal tai ne degalų, o elektronikos problema?
Kai kuriems dyzeliniams varikliams, ypač po ilgesnio neveikimo, net ir esant vidutiniškai žemai temperatūrai, kyla problemų užvedant variklį, nepaisant geros mechaninės būklės (tinkamo suspaudimo) ir veikiančių kaitinimo žvakių. Starteris sukasi, bet variklis „neužsiveda“ – tarsi jis negautų degalų.
Taip iš tiesų gali būti, tačiau dažnai problema būna ne degalų sistemoje, o valdymo bloko programinėje įrangoje. Trumpai tariant: valdiklis užprogramavo mažiausią greitį, iki kurio starteris turi pagreitinti variklį, kad atsidarytų purkštukai. Jei akumuliatorius silpnas arba starterio variklis nebėra geriausios būklės, bandant užvesti variklį apsukos neviršija nustatytos ribos ir variklis paprasčiausiai neužsiveda. Tuomet su kiekvienu paskesniu bandymu jis blogėja, tačiau dažnai, prijungus starterio laidus, variklis užsiveda, tarsi nieko nebūtų nutikę.
Sprendimas? Pakeisti valdiklio programinę įrangą – daugelio modelių, kuriuose ši problema dažnai pasitaiko, gamintojai yra pateikę atitinkamą atnaujinimą, kitais atvejais gali padėti tiuningo specialistai. Didžiausia problema: teisinga diagnostika.