• Įkelk vaizdo įrašą
  • Pranešk naujieną
  • Apie mus
  • Kontaktai
Šeštadienis, 12 liepos, 2025
  • Prisijungti
  • Registracija
Reidas Official
Pranešti naujieną
Įkelti video
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Daugiau
    • Testai
      • Lyginamieji testai
      • Pirmasis važiavimas
      • Ilgalaikiai testai
    • Apžvalgos
      • GPS sekikliai
      • OBD2 diagnostika
      • Vaizdo registratoriai
    • Vaizdo įrašai
      • Įkelti vaizdo įrašą
    • KET baudos
    • Taršos mokestis
    • Virtualus alkotesteris
    • Draudimo patikra
    • Kuro skaičiuoklė
    • OBD diagnostikos klaidu kodai
    • Testai
    • Informacijos kanalai
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • Vaizdo įrašai
  • Info kanalai
Pagrindinis Patarimai

Dyzelinas gali užšalti esant vos žemesnei nei nulio temperatūrai. Kaip to išvengti?

pagal Andžej Biaigo
2024.01.20, 10:44
Patarimai
A A
0
moteris pila dyzelina i automobilio baka

Asociatyvi nuotr.

Dalintis FacebookDalintis TelegramDalintis WhatsAppDalintis Linkedin

Atrodo, kad šios žiemos didžiausi šalčiai jau praeityje, bet juk su orais niekada nežinai. Tai nereiškia, kad dyzelinių automobilių savininkai dabar gali ramiai ilsėtis, manydami, kad ryte jų automobiliai užsives be problemų. Kartais dyzelinių variklių problemų kyla esant šiek tiek žemesnei nei nulinė temperatūrai. Paaiškiname, kodėl taip nutinka ir kaip to išvengti.

  • Dyzeliniai varikliai žiemą veikia geriau nei anksčiau.
  • Degalų filtras gali užšalti, jei jame yra vandens.
  • Dėl užvedimo problemų ne visada kalta degalų sistema.

Gera žinia ta, kad jau dvidešimt metų dyzeliniai varikliai žiemą dirba kur kas geriau nei anksčiau – tam padeda tiesioginis įpurškimas ir didesnis degalų sistemos slėgis. Jei variklis yra geros būklės, elektronika nesukelia jokių triukų, o bake yra tinkamų degalų, problemų dėl užvedimo šaltuoju metų laiku neturėtų kilti.

Deja, iš šios guodžiančios taisyklės pasitaiko išimčių. Nemanykite, kad jei jūsų dyzelinis variklis drąsiai užsivedė, kai temperatūra nukrito žemiau minus 15, galite juo pasikliauti visą likusią žiemą. Kai kurios problemos iškyla visai netikėtai ir net esant labai vidutinei temperatūrai.

Ledo kamštis degalų sistemoje

Nuo šio reiškinio nesate apsaugoti, net jei žiemos degalus pilate jau kelis mėnesius. Problema ta, kad ypač esant žemai temperatūrai vandens garai kondensuojasi ant bako sienelių, nesvarbu, ar tai būtų automobiliai, ar degalų cisternos, ar degalinės. Jei bakas pripildytas degalų, paviršiaus plotas, ant kurio nusėda kondensatas, nėra didelis.

Tačiau jei dažnai važinėjate „tuščiu baku“ arba naudojatės retai lankomomis degalinėmis, arba jums tiesiog nesiseka ir degalų prisipildote prieš pat pristatymą, tai, kas lieka bakuose dugne (vanduo sunkesnis už dyzeliną), vandens bake gali atsirasti gana daug. Taip kartais nutinka net nepaisant degalinėse naudojamų degalų atskiriamųjų filtrų. Vanduo dyzeline nėra „degalų krikštas“, tai … fizika.

Automobilyje sumontuotas degalų filtras su separatoriumi ir vandens atskirtuvu taip pat gali būti kliūtis vandeniui. Tik kad tokio separatoriaus talpa yra maža – taigi, jei bake yra daug vandens, būtent šis separatorius-atskirtuvas gali apledėti ir užblokuoti degalų tekėjimą. Kai kuriuose automobiliuose yra lemputė, rodanti, kad degalų filtre yra vandens, tačiau ne visuose.

  • Problemų, susijusių su ledo kamščiais degalų sistemoje, galima išvengti keičiant degalų filtrą per kiekvieną techninę apžiūrą – net dažniau, nei rekomenduoja gamintojas. Papildomos išlaidos? Ne, tai investicija, nes dažnesnio filtro keitimo šalutinis poveikis – paprastai pailgėja įpurškimo sistemos, kurios remontas naujuose automobiliuose kainuoja brangiai, eksploatavimo laikas.
  • Antrasis patarimas: ypač žiemą įsitikinkite, kad bake yra daug degalų.
Skaitykite  Ši paslėpta funkcija daiktadėžėje vasarą tampa nepakeičiama

Taip pat skaitykite: „Dyzelis neužsiveda šaltyje? Yra būdų, kaip tai išspręsti“.

Vasaros degalai bake

Žiemos viduryje tai jau retas reiškinys, tačiau tokių nelaimių kartais pasitaiko, pavyzdžiui, kemperių ar retkarčiais naudojamų visureigių savininkams. Verta žinoti, kad vasarinio dyzelino vadinamoji šaltojo filtro blokavimo temperatūra (CFPP) yra 0 laipsnių Celsijaus.

Net ir esant tokiai vidutinei žemai temperatūrai, iš dyzelino gali nusėsti parafino kristalai, kurie veiksmingai blokuoja filtrą ir taip išjungia variklį. Jei ketinate pilti degalus iš kanistro į dyzelino baką, geriau prisiminkite, kada jie buvo pilti.

O gal tai ne degalų, o elektronikos problema?

Kai kuriems dyzeliniams varikliams, ypač po ilgesnio neveikimo, net ir esant vidutiniškai žemai temperatūrai, kyla problemų užvedant variklį, nepaisant geros mechaninės būklės (tinkamo suspaudimo) ir veikiančių kaitinimo žvakių. Starteris sukasi, bet variklis „neužsiveda“ – tarsi jis negautų degalų.

Taip iš tiesų gali būti, tačiau dažnai problema būna ne degalų sistemoje, o valdymo bloko programinėje įrangoje. Trumpai tariant: valdiklis užprogramavo mažiausią greitį, iki kurio starteris turi pagreitinti variklį, kad atsidarytų purkštukai. Jei akumuliatorius silpnas arba starterio variklis nebėra geriausios būklės, bandant užvesti variklį apsukos neviršija nustatytos ribos ir variklis paprasčiausiai neužsiveda. Tuomet su kiekvienu paskesniu bandymu jis blogėja, tačiau dažnai, prijungus starterio laidus, variklis užsiveda, tarsi nieko nebūtų nutikę.

Sprendimas? Pakeisti valdiklio programinę įrangą – daugelio modelių, kuriuose ši problema dažnai pasitaiko, gamintojai yra pateikę atitinkamą atnaujinimą, kitais atvejais gali padėti tiuningo specialistai. Didžiausia problema: teisinga diagnostika.

Žymos: degalaidyzelinaskurasžiema
Dalintis279DalintisSiųstiDalintis49

Sekite mus, kad nepraleistumėte svarbių naujienų!

Sekite mus Google News platformoje

Rekomenduojami vaizdo įrašai

Vilniuje Range Rover važiavo tiesiai į Golf be reakcijos

Vilniuje „Range Rover“ važiavo tiesiai į „Golf“ – be reakcijos

0

Raudona šviesa Ne problema svečiams iš Šveicarijos

Raudona šviesa? Ne problema svečiams iš Šveicarijos!

0

Šokiruojantys BMW X1 manevrai du pažeidimai iš eilės

Šokiruojantys BMW X1 manevrai: du pažeidimai iš eilės

0

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą – vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

0

Taip pat skaitykite

Ar žinote, kada negalima jungti automobilio kondicionieriaus?

Naujos KET taisyklės Lietuvoje: ką privalo žinoti kiekvienas vairuotojas

Naujas kelio ženklas: ką turi žinoti Lietuvos vairuotojai?

Viršijai greitį daugiau nei 30 km/val.? Štai kas laukia 2025 m.

TOP  10 naudoti automobiliai iki 5000 eurų Lietuvoje

Alyvos keitimo mitas: kas nutinka, jei tai darote per dažnai

Naujienos

  • Naujausios
  • Eismas
  • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Degalų kainos ir tendencijos
  • Premjeros

Straipsniai

  • Apžvalgos
  • Kelių eismo taisyklės
  • Naudoti automobiliai
  • Patarimai
  • Testai
  • Vaizdo įrašai

Naudinga

  • Privalomasis automobilio draudimas
  • KASKO draudimas
  • Automobilio VIN patikra: Regitra ir CarVertical
  • KET baudos
  • Greičio matuokliai
  • Kuro skaičiuoklė
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Vairavimo kategorijos
  • Kelių darbai ir rengiami kelių projektai (žemėlapis)

Draugai

Tlgrm.lt
Misija-darbas.lt
Tiksaviems.lt
Sharklinker.lt
automobilių supirkimas
Automobilių skelbimai ir atsiliepimai
KepamVerdam.lt - Receptai
  • Privatumo politika
  • Slapukų naudojimo informacija
  • Partneriai
  • Apie mus
  • Kontaktai

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

Sveiki sugrįžę!

Prisijunkite prie savo paskyros žemiau

Pamiršote slaptažodį? Užsiregistruoti

Sukurti naują paskyrą!

Norėdami užsiregistruoti, užpildykite žemiau esančias formą

Visi laukai yra privalomi. Prisijungti

Atgauti slaptažodį

Norėdami iš naujo nustatyti slaptažodį, įveskite savo vartotojo vardą arba el. pašto adresą.

Prisijungti

Add New Playlist

Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Testai
    • Ilgalaikiai testai
    • Lyginamieji testai
    • Pirmasis važiavimas
  • Apžvalgos
    • GPS sekikliai
    • OBD2 diagnostika
    • Vaizdo registratoriai
  • Vaizdo įrašai
    • Įkelti vaizdo įrašą
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • OBD diagnostikos klaidu kodai
  • Testai
  • Pranešti naujieną
  • Įkelti vaizdo įrašą
  • Informacijos kanalai
  • Prisijungti
  • Užsiregistruoti

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.