Lietingas oras gali gerokai padidinti vairavimo riziką – dėl sumažėjusio padangų sukibimo, prasto matomumo ir hidroplanavimo galimybės keliai tampa pavojingesni. Nors šiuolaikinėse transporto priemonėse yra daugybė automatinių funkcijų, skirtų padėti vairuotojams, kai kurios iš jų gali tapti pavojingos esant šlapiai kelio dangai. Štai septyni automobilio mygtukai ir funkcijos, kurias, pasak „Autopilot“ ekspertų, turėtumėte dukart pagalvoti prieš naudodamiesi lietumi.
1. Kruizo kontrolė
Nors ir patogi sausuose greitkeliuose, kruizo kontrolę per lietų geriausia išjungti. Jei ant slidaus kelio padangos praranda sukibimą, sistema gali bandyti palaikyti greitį – dėl to gali slysti arba prarasti kontrolę. Esant šlapiai kelio dangai, saugiau rankiniu būdu reguliuoti greitį ir realiuoju laiku prisitaikyti prie kintančio kelio sukibimo.
2. Priekiniai ir galiniai rūko žibintai
Priekiniai rūko žibintai skirti rūkui – ne lietui. Per lietų jie neduoda daug naudos ir gali atsispindėti nuo vandens lašelių, taip sumažindami matomumą. Dar blogiau – galiniai rūko žibintai yra labai ryškūs ir gali apakinti iš paskos važiuojančius vairuotojus esant vidutiniam lietui. Juos naudokite tik esant tirštam rūkui arba gausiam sniegui, ne tik šlapiuose keliuose.
Automatinė klimato kontrolė
Lietingu oru salone dažnai padidėja drėgmė, dėl to rasoja langai. Automatinės klimato sistemos gali nepakankamai greitai sureguliuoti oro kryptį ar temperatūrą. Vietoj to geriau rankiniu būdu nukreipti orą į priekinį stiklą ir patiems reguliuoti ventiliatoriaus greitį bei temperatūrą, kad greičiau išsilygintų rūkas.
4. Automatiniai valytuvai
Lietaus jutikliai ne visada patikimi – jie gali nepakankamai greitai reaguoti į besikeičiantį lietaus intensyvumą arba gali įsijungti be reikalo. Esant stipriam ar nepastoviam lietui saugiau perjungti rankinį valytuvų valdymą, reguliuojant greitį ir dažnį pagal matomumą.
5. Staigus langų įkaitimas
Per staigiai įjungus galinio ar priekinio lango atitirpinimą, ypač kai stiklas yra labai šaltas arba jau įtrūkęs, galite patirti terminį šoką ir sukelti įtrūkimų plitimą. Vietoj to pirmiausia palaipsniui sušildykite saloną, tada lėtai įjunkite stiklo šildytuvą.
6. Automatinė pavarų dėžė standartiniu režimu
Dauguma automatinių pavarų dėžių perjungia pavaras pagal traukos ir sukimo momento poreikį, o tai gali būti neoptimalu ant slidžios dangos. Jei jūsų automobilyje yra „Žiemos“ arba „Rankinis“ režimas, perjunkite jį lietingomis ar apledėjusiomis sąlygomis. Jis leidžia geriau valdyti transporto priemonę, nes laikosi žemesnių pavarų ir sumažina staigius sukimo momento šuolius.
7. Avariniai žibintai be pateisinamos priežasties
Daugelis vairuotojų klaidingai įjungia avarinius žibintus vien dėl to, kad lyja. Tačiau tai gali klaidinti ir kelti pavojų kitiems. Avariniai žibintai skirti tik avarinėms situacijoms, tokioms kaip gedimai ar stovėjimas kelyje. Vietoj to tinkamai naudokite artimųjų šviesų žibintus ir rūko žibintus.
Lietus iš vairuotojų reikalauja daugiau, o ne mažiau. Nors daugeliu atvejų automatizavimas gali padidinti saugumą, drėgnas oras yra viena iš situacijų, kai rankinis valdymas ir sąmoningumas yra labai svarbūs. Pernelyg nepasikliaukite jutikliais ar sistemomis. Supraskite savo automobilį, žinokite, kada jį valdyti, ir kelyje būsite saugesni.
Ar išjungiate kruizo kontrolę, kai lyja? Kokiomis funkcijomis pasitikite, o kokių vengiate? Pasidalykite savo mintimis toliau!