Volkswagen Group 2.0 TDI dyzelinis variklis yra vienas iš labiausiai paplitusių variklių Europoje, montuojamas tokiuose automobiliuose kaip VW Passat, Golf, Audi A4, Skoda Superb ir Seat Leon. Nors jis dažnai giriamas už ilgaamžiškumą, naujausi pranešimai rodo, kad vis daugėja variklių gedimų, kuriuos sukelia tam tikros detalės, o jų remontas gali kainuoti daugiau nei 10 000 eurų.
Pagrindinė priežastis: EGR vožtuvo defektai
Viena iš dažniausiai nustatomų techninių problemų yra EGR vožtuvo (išmetamųjų dujų recirkuliacijos) gedimas. EGR yra skirtas azoto oksido (NOx) išmetimui mažinti, recirkuliuojant karštas išmetamąsias dujas į įsiurbimo sistemą. Tačiau, kai šis vožtuvas neveikia atidarytoje padėtyje, į degimo kamerą patenka per daug karščio, kuris sugadina stūmoklius ir cilindrų galvutes.
- Dažnai pasitaiko EA189 ir EA288 variklių serijose
- Gedimas sukelia perkaitimą ir alyvos plėvelės suskaidymą
- Volkswagen siūlo atnaujintas dalis – kliento sąskaita
Kaip pažymi specialistai, „atviras EGR gali sugadinti variklį dar prieš pasiekiant didelį ridos kilometražą“. Deja, garantija taikoma retai, nebent gedimas nustatomas anksti.
DPF filtro užsikimšimas: tylusis žudikas
Dyzelino kietųjų dalelių filtras (DPF) yra dar viena trapi detalė. Važiuojant mieste ir dažnai atliekant trumpus reisus, filtras negali tinkamai regeneruotis, todėl užsikemša, susidaro atbulinis slėgis ir perkaista. Tai apsunkina turbokompresoriaus ir stūmoklio žiedų darbą ir gali netgi sukelti degalų susimaišymą su variklio alyva, pagreitindamas nusidėvėjimą.
- Nepakankama DPF regeneracija sukelia slėgio susidarymą
- Dėl to sugenda turbokompresorius ir skystėja alyva
- EA288 varikliai su kodais CFCA, CXEB, CXEC yra labiau pažeidžiami
Kaip apsaugoti 2.0 TDI variklį
Siekiant sumažinti brangiai kainuojančių gedimų riziką, savininkams rekomenduojama laikytis kelių griežtų techninės priežiūros reikalavimų:
- Keiskite variklio alyvą kas 15 000 km arba anksčiau
- Stebėkite DPF būklę diagnostikos priemonėmis
- Reguliariai važiuokite ilgesnius atstumus, kad DPF būtų visiškai regeneruotas
- Apsvarstykite galimybę atnaujinti EGR sistemą arba tarpinio aušintuvo komponentus
Trumpi keliai išlieka pagrindine ankstyvo gedimo priežastimi. Lietuvos ir visos ES vairuotojams, norintiems prailginti savo TDI variklio tarnavimo laiką, būtina aktyvi techninė priežiūra.
Kokia jūsų nuomonė? Ar turėjote problemų su savo 2.0 TDI? Pasidalykite savo patirtimi komentaruose arba socialiniuose tinkluose.