Automatinės pavarų dėžės tampa norma, o ne išimtimi. Nors jos yra patogios, tačiau norint išvengti brangaus remonto, reikia laikytis tam tikrų įpročių. Pateikiame penkis praktiškus patarimus, kurie padės prailginti transmisijos tarnavimo laiką ir važiuoti efektyviau.
1 patarimas: visada statykite automobilį teisingai
Viena dažniausių vairuotojų daromų klaidų – perjungti „P“ pavarą, kai automobilis dar važiuoja. Šis veiksmas labai spaudžia pavarų dėžėje esantį blokavimo mechanizmą, todėl padidėja rizika jį sugadinti.
Kai parkuojate automobilį įkalnėje, visada:
- Prieš pasirinkdami „P“ pavarą, visiškai sustokite.
- Įjunkite stovėjimo stabdį (rankinį arba elektroninį)
- Venkite naudoti jėgą, jei pavarų perjungimo svirtis užstrigo – atlaisvinkite spaudimą švelniai judindami transporto priemonę.
Tokiuose miestuose kaip Vilnius ar Kaunas, kur daugelyje gatvių automobilių stovėjimo aikštelės yra nuožulnios, šis patarimas ypač svarbus.
2 patarimas: Atsakingai naudokite „Kick-Down“
Funkcija „kick-down“ leidžia greitai įsibėgėti, priverčiant perjungti pavarą žemyn, kai iki galo nuspaudžiamas dujų pedalas. Nors ši funkcija naudinga aplenkiant, tačiau pernelyg dažnai ja naudojantis gali susidėvėti pavarų dėžė.
Norėdami ją įjungti:
- Paspauskite akceleratoriaus pedalą stipriai už pasipriešinimo taško.
- Pavarų dėžė perjungs žemyn, kad būtų pasiektas maksimalus sukimo momentas.
Kick-down idealiai tinka važiuojant greitkeliu „Via Baltica“, tačiau miesto eisme jį reikėtų naudoti saikingai, kad būtų išvengta įtampos.
3 patarimas: Kalnuose vairuokite protingai
Važiavimas kalvotomis vietovėmis, pavyzdžiui, aplink Druskininkus ar Anykščius, gali tapti iššūkiu jūsų transmisijai. Kai leidžiatės žemyn:
- Naudokite stabdymą varikliu, kad sumažintumėte stabdžių nusidėvėjimą.
- Rankiniu būdu perjunkite iš „D“ į žemesnę pavarą (pvz., „4“ arba „3“)
- Venkite nuolat laikyti stabdžius, nes tai gali perkaitinti sistemą
„Šis būdas ypač svarbus leidžiantis ilgais šlaitais“, – pataria vairavimo mokyklos instruktorius Tomas Miknevičius.
4 patarimas: eismo spūstys? Neperjunkite į neutralią padėtį
Esant intensyviam eismui, atsispirkite norui kiekvieną kartą sustojus perjungti į neutralią padėtį („N“). Tai nereikalinga ir gali sukelti didesnį susidėvėjimą. Šiuolaikinės pavarų dėžės suprojektuotos taip, kad galėtų važiuoti tuščiąja eiga „D“ pavara, esant įjungtiems stabdžiams.
Geriausia praktika eismo metu:
- Laikykite automobilį įjungtą „D“ ir naudokite stabdžių pedalą.
- Venkite perjungti „P“ arba „N“ pavarą, nebent sustojate ilgesniam laikui
- Švelniai atleiskite gazą, kad paskatintumėte perjungimą į aukštesnę pavarą ir taupytumėte degalus
Šis metodas puikiai veikia tokiose spūstyse kaip Klaipėda ar Vilniaus centras.
5 patarimas: tinkamai prižiūrėkite transmisiją
Transmisijos alyva yra gyvybiškai svarbi tepimui ir aušinimui. Daugelis gamintojų rekomenduoja ją keisti kas 60 000-80 000 km, priklausomai nuo važiavimo sąlygų.
Papildomi techninės priežiūros patarimai:
- Prieš agresyvų vairavimą pašildykite automobilį.
- Niekada nenaudokite abiejų pedalų vienu metu (stabdžių + akceleratoriaus)
- Venkite važiuoti įjungę „N“ pavarą – išjungiamas variklio stabdymas ir tai gali būti nesaugu
- Naudokite rankinio pavarų perjungimo funkcijas, kad mieste sumažintumėte pavarą
„Dauguma pavarų dėžės gedimų atsiranda dėl blogų vairavimo įpročių, o ne dėl sugedusių detalių“, – sako „Škoda Auto“ mokyklos vairavimo instruktorius Piotras Frąckowiakas. „Laikydamiesi vos kelių pagrindinių taisyklių galite sutaupyti tūkstančius remonto išlaidų“.
Nesvarbu, ar esate pradedantysis, ar patyręs vairuotojas, žinojimas, kaip elgtis su savo automatine pavarų dėže, gali būti labai svarbus. Keli protingi įpročiai šiandien gali padėti išvengti didelių problemų rytoj.
Ar naudojatės šiais patarimais kasdien vairuodami? Pasidalykite savo patirtimi ir patarimais komentaruose!