Daugelio šiuolaikinių automobilių gamintojų teigimu, variklinė alyva gali tarnauti iki 30 000 ar net 50 000 km, kol ją reikės keisti, arba tik kartą per dvejus metus. Tačiau daugumos mechanikų teigimu, laikymasis tokių ilgesnių intervalų gali sukelti rimtų variklio problemų, netikėtų gedimų ir dideles remonto išlaidas.
Ar variklinė alyva iš tikrųjų gali veikti taip ilgai?
Teoriškai taip, bet tik idealiomis važiavimo sąlygomis. Ilgos kelionės greitkeliu, vidutinis greitis, jokių didelių apkrovų ir stabili temperatūra gali leisti alyvai išsilaikyti ilgiau. Tačiau realiame gyvenime dauguma vairuotojų kasdien eksploatuoja savo automobilius „sunkiomis sąlygomis“. Tokios sąlygos yra šios:
- Važiavimas trumpais atstumais, dėl kurių alyva nepasiekia optimalios temperatūros
- Dažnas sustojimas ir važiavimas mieste
- Didelė variklio apkrova esant dideliam arba mažam sūkių dažniui
- Ekstremalios temperatūros (šaltos žiemos arba karštos vasaros)
- Didelis suodžių ir degalų užterštumas, ypač dyzeliniuose varikliuose
Esant tokioms sąlygoms, net ir aukščiausios kokybės alyvos greičiau suyra, praranda klampą, sugeria vandenį ir šalutinius degimo produktus ir tampa mažiau veiksmingos apsaugant variklio komponentus.
Kas atsitinka, kai atidedate alyvos keitimą?

Iš pradžių gali atrodyti, kad variklis veikia gerai. Tačiau laikui bėgant kaupiasi nuosėdos, susidėvi judančios dalys ir nukenčia gyvybiškai svarbūs komponentai. Dažniausiai pasitaikančios pasekmės yra šios:
- Turbininiai varikliai: Greitas susidėvėjimas arba gedimas dėl prasto tepimo, kartais jau po 60 000-70 000 km
- Variklinės grandinės: nusilpusios grandinės dėl sugedusių hidraulinių įtempiklių, veikiančių su suprastėjusia alyva
- Hidrauliniai keltuvai: Triukšmingas šaltas užvedimas, nelygi tuščia eiga ir ilgalaikė vožtuvų mechanizmo žala
- Korodavę guoliai ir skirstymo velenai: Dėl rūgštinės alyvos ir vandens užterštumo
Visų šių gedimų galima išvengti arba juos atitolinti tiesiog dažniau keičiant alyvą.
Kodėl gamintojai rekomenduoja ilgus intervalus?
Visų pirma tai susiję su rinkodara ir automobilių parko priežiūros išlaidomis. Ilgi intervalai gerai atrodo brošiūrose ir padeda sumažinti apsilankymų servise per garantinį laikotarpį skaičių. Tačiau net ir įgalioti techninės priežiūros centrai dažnai siūlo dažniau keisti alyvą, jei planuojate automobilį eksploatuoti ilgą laiką.
Koks yra saugus alyvos keitimo intervalas?
Dauguma mechanikų rekomenduoja keisti alyvą kas 10-15 000 km arba kartą per metus – priklausomai nuo to, kas įvyks anksčiau. Tai gali skirtis priklausomai nuo jūsų automobilio tipo, variklio konstrukcijos ir vairavimo stiliaus. Pavyzdžiui, kai kurios hibridinės transporto priemonės dėl nuolatinio šalto užvedimo ir mažų variklio apkrovų yra ypač reiklios alyvai.
Taip pat saugokitės aklai pasitikėti alyvos kokybės jutikliais. Jie ne visada yra tikslūs ir gali neatsižvelgti į visas susidėvėjimo sąlygas.
Jeigu norite prailginti automobilio tarnavimo laiką ir išvengti brangių netikėtumų, sutrumpinkite alyvos keitimo intervalą – net jei gamintojas teigia kitaip. Per metus alyvai išleisdami 50-100 eurų daugiau, galite sutaupyti tūkstančius eurų remontui. Galų gale, tai nedidelė kaina už ilgiau tarnaujantį variklį.