Rūdys yra viena iš dažniausiai pasitaikančių grėsmių ilgalaikiam automobilio vientisumui, ypač tokiose šalyse kaip Lietuva, kur vyrauja kelių druska ir drėgmė. Nors paviršinės rūdys gali būti lengvai pašalinamos, automobilio rėmo rūdys kelia rimtų saugumo problemų. Tačiau ar ją galima sutaisyti ir ar verta tai daryti?
Kas sukelia rėmo rūdis?
Automobilių rėmai pagaminti iš metalo, kuris natūraliai oksiduojasi veikiamas vandens, deguonies ir druskos. Net jei automobilis laikomas garaže ir reguliariai valomas, šie elementai laikui bėgant gali sukelti koroziją. Rizika ypač didelė šiaurinio klimato šalyse, kur žiemos mėnesiais keliai dažnai barstomi druska.
Rūdžių tipai ir remonto strategijos
Yra trys pagrindiniai rūdžių tipai, kurie paveikia transporto priemones:
- Paviršinės rūdys: Kosmetinė korozija, atsirandanti dėl nedidelių dažų pažeidimų. Tokias rūdis galima nušlifuoti, apdoroti rūdžių inhibitoriumi ir perdažyti.
- Apnašų rūdys: Atsiranda, kai rūdys įsiskverbia giliau į metalą. Jas reikia šlifuoti ir kėbulo užpildu atkurti pažeistą vietą.
- Prasiskverbusios rūdys: Rimčiausia forma, dėl kurios atsiranda skylių ir susilpnėja struktūra. Gali prireikti suvirinti arba pakeisti plokštę.
Ar saugu taisyti rėmo rūdis?
Paviršinių ir apnašų rūdžių atveju „pasidaryk pats“ remontas gali būti saugus ir veiksmingas. Tačiau jei rūdys įsiskverbė į struktūrinius elementus, pavyzdžiui, rėmo bėgius ar važiuoklę, būtina atlikti profesionalų vertinimą. Galima suvirinti naują metalą, tačiau stipriai surūdijusį rėmą lopyti rekomenduojama retai. Pažeistas rėmas gali sukelti mechaninį gedimą arba prastas eksploatacines savybes avarijų metu.
Kada verta tvarkyti?
Rūdžių remontas prasmingas, kai: automobilis turi mažą ridą ir didelę vertę. Rūdys yra lokalizuotos ir neturi įtakos konstrukcijos vientisumui planuojate automobilį laikyti ilgą laiką ir norite būti ramūs Kita vertus, jei automobilis turi daug įsiskverbiančių rūdžių ir mažą perpardavimo vertę, gali būti ekonomiškiau jį išregistruoti. Stipriai surūdijusio rėmo remontas gali kainuoti tūkstančius eurų ir gali nepavykti atkurti pradinio saugumo lygio.
Prevencija yra svarbiausia
Tam, kad nereikėtų atlikti kapitalinio remonto, naudokite pagrindinę dangą, reguliariai plaukite kėbulo apačią (ypač žiemą) ir greitai pašalinkite nedidelius dažų įtrūkimus. Rūdžių prevencija yra gerokai pigesnė nei rėmo restauravimas.
Taip, automobilio rėmo rūdys gali būti remontuojamos – tačiau tik tinkamomis aplinkybėmis. Įvertinkite rūdžių sunkumą, savo biudžetą ir ilgalaikius automobilio planus. Nedidelių rūdžių atveju remontas dažnai pasiteisina. Esant didelei korozijai, gali būti, kad laikas persvarstyti. Dėl rimtų pažeidimų visada kreipkitės į specialistus, kad užtikrintumėte savo saugumą kelyje.
Ar kada nors susidūrėte su rėmo rūdimis? Ar buvo verta remontuoti? Pasidalykite savo patirtimi toliau!