Naujo automobilio akumuliatoriaus pirkimas gali atrodyti paprastas procesas. Tačiau ne visi „nauji“ akumuliatoriai yra vienodai paruošti kelionei. Priklausomai nuo to, kiek laiko akumuliatorius buvo laikomas sandėlyje ir kokiomis sąlygomis, jį gali reikėti įkrauti – dar prieš montuojant.
Kaip akumuliatoriaus amžius veikia našumą
Vienas iš labiausiai nepastebimų veiksnių perkant naują automobilio akumuliatorių yra jo pagaminimo data. Akumuliatoriai pradeda savaime išsikrauti vos tik išvažiavę iš gamyklos. Jei nuo pagaminimo praėjo daugiau nei šeši mėnesiai, didelė tikimybė, kad jis jau gerokai išsikrovė.
Ekspertai rekomenduoja:
- Mažiau nei 6 mėnesių senumo: Saugu montuoti neįkrovus
- 6-12 mėn: Prieš naudojant reikėtų išbandyti
- Daugiau nei 12 mėn: Venkite pirkti arba reikalaukite nuolaidos
Lietuvos automobilių tiekėjų duomenimis, ilgiau nei metus stovintis akumuliatorius gali būti įkrautas mažiau nei 60 % – net jei niekada nebuvo naudojamas.
Sandėliavimo sąlygos yra svarbios
Akumuliatoriaus išsikrovimas pagreitėja esant prastoms laikymo sąlygoms. Net jei akumuliatorius pagal laiką yra „naujas“, aplinkos veiksniai vaidina didžiulį vaidmenį:
- Didelė drėgmė skatina koroziją
- Dulkėtas oras gali užteršti gnybtus
- 5-20 °C žemesnė temperatūra pagreitina savaiminį išsikrovimą
Lietuvoje daugelyje automobilių dalių parduotuvių palaikomos tinkamos sąlygos, tačiau biudžetinėse ar sezoninėse parduotuvėse (ypač žiemą) gali būti kitaip. Visada klauskite, kur ir kaip buvo laikomas akumuliatorius.
Kaip patikrinti naujo akumuliatoriaus įkrovą
Prieš pirkdami paprašykite patikrinti įtampą naudojant apkrovos testerį arba multimetrą. Tinkamai įkrautas akumuliatorius turėtų rodyti:
- Bent 12,6 V, kai baterija veikia tuščiąja eiga
- Esant apkrovai nenukristi žemiau 9 V
Jei įtampa mažesnė, prieš montuojant gali reikėti lėto įkrovimo. Priešingu atveju gali nepavykti užvesti automobilio, ypač esant šaltam orui, kuris Lietuvoje dažnas ankstyvą pavasarį.
Nepakankamai įkrauto akumuliatoriaus diegimo rizika
Įrengus nepakankamai įkrautą akumuliatorių gali būti:
- Iškart kyla užvedimo problemų
- Apkraunamas kintamosios srovės generatoriaus darbas, nes jis turi dirbti sunkiau, kad įkrautų akumuliatorių
- Sutrumpėja akumuliatoriaus tarnavimo laikas, ypač jei jis iš karto naudojamas su apkrova
Dažna klaida šaltuoju metų laiku, kai vairuotojai keičia išsikrovusius akumuliatorius nepatikrinę naujojo įkrovos lygio.
Profesionalūs patarimai prieš perkant
- Pasiteiraukite apie pagaminimo datą – ji paprastai būna užkoduota etiketėje
- Prieš išeidami iš parduotuvės patikrinkite įtampą
- Venkite „dulkėtų lentynų“ akumuliatorių, kurie atrodo taip, tarsi jau kurį laiką stovėtų
- Rinkitės mažmenininką, kurio sandėlyje kontroliuojamas klimatas
- Nemanykite, kad „naujas dėžutėje“ reiškia „paruoštas naudoti“.
Lietuvos vairuotojai, ypač tie, kurie keičia akumuliatorius prieš žiemą arba po jos, turėtų būti ypač atsargūs – akumuliatorių gedimai yra viena iš dažniausių problemų keliuose, apie kurias praneša vietos pagalbos kelyje tarnybos.
Taip – net ir visiškai naują automobilio akumuliatorių gali prireikti įkrauti. Jo amžius ir laikymo sąlygos yra lemiami veiksniai. Prieš montuodami visada patikrinkite įtampą arba paprašykite atlikti bandymą. Atlikę šiuos paprastus veiksmus užtikrinsite, kad jūsų akumuliatorius puikiai veiktų nuo pat pirmos dienos, ir išvengsite galvos skausmo ateityje.
Ar esate kada nors montavę „naują“ akumuliatorių, kuris tinkamai neveikė? Pasidalykite savo patirtimi toliau esančiuose komentaruose ir padėkite kitiems išvengti tos pačios klaidos!