• Įkelk vaizdo įrašą
  • Pranešk naujieną
  • Apie mus
  • Kontaktai
Sekmadienis, 13 liepos, 2025
  • Prisijungti
  • Registracija
Reidas Official
Pranešti naujieną
Įkelti video
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Daugiau
    • Testai
      • Lyginamieji testai
      • Pirmasis važiavimas
      • Ilgalaikiai testai
    • Apžvalgos
      • GPS sekikliai
      • OBD2 diagnostika
      • Vaizdo registratoriai
    • Vaizdo įrašai
      • Įkelti vaizdo įrašą
    • KET baudos
    • Taršos mokestis
    • Virtualus alkotesteris
    • Draudimo patikra
    • Kuro skaičiuoklė
    • OBD diagnostikos klaidu kodai
    • Testai
    • Informacijos kanalai
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • Vaizdo įrašai
  • Info kanalai
Pagrindinis Patarimai Eksploatacija

Ekspertas papasakojo, kokiais greičiais vyksta automobilio variklio „savaiminis valymasis“

pagal Andžej Biaigo
2025.04.16, 19:30
Eksploatacija
A A
0
automobilio variklio apsukos rpm
Dalintis FacebookDalintis TelegramDalintis WhatsAppDalintis Linkedin

Patyrę vairuotojai dažnai pastebi, kad periodiškai naudojant didesnius sūkių dažnius pagerėja variklio reakcija ir sklandumas. Po trumpų intensyvesnės apkrovos laikotarpių variklis įsibėgėja dinamiškiau ir greičiau reaguoja į akceleratoriaus paspaudimą. Tačiau per dažnai naudojant per dideles apsukas, variklis gali perkaisti ir per anksti susidėvėti jo komponentai.

Važiavimas mažomis apsukomis ir anglies sankaupos

Varikliai, kurie dažniausiai važiuoja mažais sūkių dažniais – ypač mieste – linkę kaupti anglies nuosėdas degimo kamerose. Laikui bėgant šios sankaupos gali neigiamai paveikti variklio veikimą ir efektyvumą, dėl to variklis tampa vangus ir mažiau reaguoja.

Kodėl didelės apsukos gali padėti

Pasak ampercar.com apklausto serviso centro variklių specialisto, retkarčiais varikliui dirbant didesniais sūkiais (saugiame diapazone), palaikomas natūralus valymo procesas. Esant aukštesnei temperatūrai, sudeginamos šviežios nuosėdos, o įkaitusi alyva, veikiama slėgio, padeda nuplauti daleles nuo vidinių paviršių.

Kaip efektyviai naudoti aukštus sūkių dažnius

automobilio-variklio-apsukos-ir-kuro-lygis-bake
Variklio apsūkos

Transporto priemonėms su benzininiais varikliais rekomenduojama kas 100 kilometrų 2-3 minutes pasukti variklį iki 4000-5000 aps/min. Tai reikėtų daryti atviruose keliuose su minimaliu sustojimu ir važiavimu, kad išvengtumėte nereikalingo streso. Jei automobilyje yra automatinė pavarų dėžė, įjungus sportinį režimą galima lengviau pasiekti ir išlaikyti reikiamą variklio sūkių dažnį.

Persistengimo pavojai

Nors retkarčiais naudoti didelius sūkių dažnius yra naudinga, ilgalaikis darbas didžiausiais sūkių dažniais gali pabloginti alyvos kokybę, sumažinti tepimo sistemos efektyvumą ir pagreitinti variklio nusidėvėjimą. Svarbiausia yra saikingumas – variklio švarai palaikyti pakanka trumpų padidintų sūkių dažnio intervalų.

Pranašumai ne tik varikliui

Reguliarus šio metodo naudojimas ne tik apsaugo nuo vidinių anglies nuosėdų, bet ir padeda efektyviau veikti katalizatoriui. Padidėjusi temperatūra skatina deginti susikaupusias nuosėdas, todėl pagerėja išmetamųjų dujų švara ir užtikrinamas išmetamųjų dujų sistemos ilgaamžiškumas.

Apskritai, reguliaraus važiavimo dideliais sūkiais intervalų derinimas su kokybiška alyva ir laiku atliekama technine priežiūra yra geriausias būdas išsaugoti variklio sveikatą, ypač tų transporto priemonių, kurios daugiausia važinėja miesto sąlygomis.

Skaitykite  Kada keisti stabdžių skystį? Ženklai, kurių nepastebi net patyrę vairuotojai
Žymos: variklis
Dalintis3DalintisSiųstiDalintis
Prenumeruoti
Prisijungti su
Prisijungti
Leidžiu sukurti paskyrą
Kai pirmą kartą prisijungiate naudodami socialinio prisijungimo mygtuką, gauname Jūsų paskyros viešojo profilio informaciją, kurią bendrina socialinio prisijungimo teikėjas, atsižvelgdami į Jūsų privatumo nustatymus. Taip pat gauname Jūsų el. pašto adresą, kad automatiškai sukurtume Jums paskyrą mūsų svetainėje. Sukūrę paskyrą būsite prijungti prie šios paskyros.
NesutinkuSutinku
Pranešti apie
guest
Prisijungti su
Leidžiu sukurti paskyrą
Kai pirmą kartą prisijungiate naudodami socialinio prisijungimo mygtuką, gauname Jūsų paskyros viešojo profilio informaciją, kurią bendrina socialinio prisijungimo teikėjas, atsižvelgdami į Jūsų privatumo nustatymus. Taip pat gauname Jūsų el. pašto adresą, kad automatiškai sukurtume Jums paskyrą mūsų svetainėje. Sukūrę paskyrą būsite prijungti prie šios paskyros.
NesutinkuSutinku
guest
0 Komentarai
Seniausi
Naujausi Daugiausiai balsavo
Įterpti atsiliepimai
Žiūrėti visus komentarus

Sekite mus, kad nepraleistumėte svarbių naujienų!

Sekite mus Google News platformoje

Rekomenduojami vaizdo įrašai

Vilniuje Range Rover važiavo tiesiai į Golf be reakcijos

Vilniuje „Range Rover“ važiavo tiesiai į „Golf“ – be reakcijos

0

Raudona šviesa Ne problema svečiams iš Šveicarijos

Raudona šviesa? Ne problema svečiams iš Šveicarijos!

0

Šokiruojantys BMW X1 manevrai du pažeidimai iš eilės

Šokiruojantys BMW X1 manevrai: du pažeidimai iš eilės

0

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą – vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

0

Taip pat skaitykite

Naujos KET taisyklės Lietuvoje: ką privalo žinoti kiekvienas vairuotojas

Naujas kelio ženklas: ką turi žinoti Lietuvos vairuotojai?

Ar žinote, kada negalima jungti automobilio kondicionieriaus?

Viršijai greitį daugiau nei 30 km/val.? Štai kas laukia 2025 m.

TOP  10 naudoti automobiliai iki 5000 eurų Lietuvoje

Atšaukiami 141 700 dyzeliniai automobiliai dėl variklio gedimo rizikos – ar vairuojate vieną iš šių modelių?

Naujienos

  • Naujausios
  • Eismas
  • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Degalų kainos ir tendencijos
  • Premjeros

Straipsniai

  • Apžvalgos
  • Kelių eismo taisyklės
  • Naudoti automobiliai
  • Patarimai
  • Testai
  • Vaizdo įrašai

Naudinga

  • Privalomasis automobilio draudimas
  • KASKO draudimas
  • Automobilio VIN patikra: Regitra ir CarVertical
  • KET baudos
  • Greičio matuokliai
  • Kuro skaičiuoklė
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Vairavimo kategorijos
  • Kelių darbai ir rengiami kelių projektai (žemėlapis)

Draugai

Tlgrm.lt
Misija-darbas.lt
Tiksaviems.lt
Sharklinker.lt
automobilių supirkimas
Automobilių skelbimai ir atsiliepimai
KepamVerdam.lt - Receptai
  • Privatumo politika
  • Slapukų naudojimo informacija
  • Partneriai
  • Apie mus
  • Kontaktai

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

Sveiki sugrįžę!

Prisijunkite prie savo paskyros žemiau

Pamiršote slaptažodį? Užsiregistruoti

Sukurti naują paskyrą!

Norėdami užsiregistruoti, užpildykite žemiau esančias formą

Visi laukai yra privalomi. Prisijungti

Atgauti slaptažodį

Norėdami iš naujo nustatyti slaptažodį, įveskite savo vartotojo vardą arba el. pašto adresą.

Prisijungti

Add New Playlist

Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Testai
    • Ilgalaikiai testai
    • Lyginamieji testai
    • Pirmasis važiavimas
  • Apžvalgos
    • GPS sekikliai
    • OBD2 diagnostika
    • Vaizdo registratoriai
  • Vaizdo įrašai
    • Įkelti vaizdo įrašą
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • OBD diagnostikos klaidu kodai
  • Testai
  • Pranešti naujieną
  • Įkelti vaizdo įrašą
  • Informacijos kanalai
  • Prisijungti
  • Užsiregistruoti

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

wpDiscuz