Alyvos filtro keitimas – tarsi savaime suprantamas dalykas, bet ne visi tai daro. Kai kurie vairuotojai sąmoningai jį praleidžia, kiti abejoja, ar servisas tikrai jį pakeitė. Vis dėlto filtro nepakeitimas gali baigtis brangiai. Pažiūrėkime, kodėl tai svarbu ir ką apie tai sako specialistai.
Filtras surenka nešvarumus. Alyvai cirkuliuojant, ji prineša metalo drožlių, purvo ir nuosėdų, kurias sulaiko filtras.
Filtro nepakeitus, teršalai lieka sistemoje. Nauja alyva nesuveiks efektyviai, jei joje liks seni nešvarumai.
Didelė rida ≠ mažiau priežiūros. Jei per mėnesį nuvažiuoji 10 000 km, filtras dirba dvigubai intensyviau.
Svarbu: filtrą reikia keisti ne pagal kalendorių, o pagal tai, kiek litrų alyvos jis perleidžia – o tai tiesiogiai susiję su kilometrais.
Kada vairuotojai dažniausiai praleidžia filtro keitimą?
1. Kai keičia alyvą patys garaže
Neturint duobės ar keltuvo, sunku prieiti prie filtro. Tačiau tai nėra pasiteisinimas – geriau vykti į servisą nei rizikuoti varikliu.
2. Kai automobilis priklauso įmonei
Kai kurie verslai, turintys daug transporto, bando taupyti, keisdami filtrą kas antrą kartą. Tai klaida – filtras greitai užsikemša.
3. Pirma alyvos keitimo procedūra naujame automobilyje
Nors atrodo, kad naujame variklyje filtras dar švarus, būtent tada jis surenka daugiausia metalo mikrodalelių.
Ar servise tikrai pakeičia filtrą?
Kartais vairuotojai tuo abejoja. Yra būdas tai patikrinti:
Pažymėk seną filtrą. Jei jis matomas, galima jį įbrėžti atsuktuvu. Po serviso – patikrink, ar ženklas dingo.
Paslėpti filtrai – sunkiau tikrinami. Tokiu atveju geriausia pasitikėti tik patikimais meistrais.
Patarimas: paprašyk parodyti seną filtrą arba jo nuotrauką – sąžiningi servisai tai padarys be problemų.
Kas gali nutikti, jei filtras pakeičiamas netinkamai?
Nors tai atrodytų paprasta procedūra, klaidos pasitaiko:
Nešvari filtro tvirtinimo vieta
Netvirtai pritvirtinti komponentai
Netinkamai įdėta arba nenuvalyta tarpinė
Nepatepta tarpinė prieš montavimą
Per silpnai arba per stipriai priveržtas filtras
Toks aplaidumas gali lemti alyvos nutekėjimą, o ekstremaliais atvejais – net variklio užstrigimą dėl alyvos trūkumo.
Koks filtras geriausias?
Ne visi filtrai vienodi. Renkantis, verta atsižvelgti į:
Filtravimo medžiagos kokybę
Harmonikos tankį – kuo daugiau klosčių, tuo geriau filtruoja
Filtro korpuso patikimumą (ypač skardiniai filtrai)
Rekomenduojami originalūs arba žinomų gamintojų filtrai, užtikrinantys ilgalaikę apsaugą.
Apibendrinimas: nekeisti filtro – reiškia rizikuoti varikliu
Nesvarbu, ar keiti alyvą pats, ar važiuoji į servisą – visada keisk ir filtrą. Sutaupytas 10–20 eurų gali pavirsti šimtais ar tūkstančiais, jei variklis sugestų dėl senų teršalų.
O tu – ar visada keiti filtrą su alyva? Parašyk komentaruose arba pasidalink savo patirtimi!
Kai pirmą kartą prisijungiate naudodami socialinio prisijungimo mygtuką, gauname Jūsų paskyros viešojo profilio informaciją, kurią bendrina socialinio prisijungimo teikėjas, atsižvelgdami į Jūsų privatumo nustatymus. Taip pat gauname Jūsų el. pašto adresą, kad automatiškai sukurtume Jums paskyrą mūsų svetainėje. Sukūrę paskyrą būsite prijungti prie šios paskyros.
NesutinkuSutinku
Prisijungti su
Leidžiu sukurti paskyrą
Kai pirmą kartą prisijungiate naudodami socialinio prisijungimo mygtuką, gauname Jūsų paskyros viešojo profilio informaciją, kurią bendrina socialinio prisijungimo teikėjas, atsižvelgdami į Jūsų privatumo nustatymus. Taip pat gauname Jūsų el. pašto adresą, kad automatiškai sukurtume Jums paskyrą mūsų svetainėje. Sukūrę paskyrą būsite prijungti prie šios paskyros.