Vairuotojams, kurie vairuoja dyzelinius automobilius, o pastaraisiais metais netgi kai kuriuos benzininius automobilius, geltona DPF įspėjamoji lemputė gali kelti nerimą. Tačiau, skirtingai nuo daugumos prietaisų skydelio įspėjimų, šis nereikalauja nedelsiant sustoti. Iš tiesų, jis rekomenduoja tęsti važiavimą, tik tam tikru būdu.
Kodėl užsidega DPF lemputė?
Dyzelino kietųjų dalelių filtras (DPF) yra komponentas, skirtas sulaikyti išmetamųjų dujų suodžius. Kai filtras užsipildo, variklio kompiuteris įjungia geltoną DPF lemputę. Dažniausios priežastys:
- Dažnas trumpas važiavimas mieste – išmetamosios dujos niekada nepasiekia regeneravimui reikalingos 350–400 °C temperatūros.
- Nuolatinės eismo spūstys – mažos apsisukimų per minutę ir dažnas stabdymas trukdo veiksmingam valymui.
- Kuro sistemos problemos arba prasta alyvos kokybė – abu šie veiksniai lemia didesnį suodžių susidarymą.
- Gedimai jutikliuose, dėl kurių rodomi klaidingi įspėjimai.
Ką daryti, kai užsidega DPF lemputė
Kai pasirodo įspėjimas, tai paprastai reiškia, kad DPF reikia regeneruoti – sudeginti susikaupusius suodžius. Štai kaip tai padaryti rankiniu būdu:
- Važiuokite greitkeliu arba greitąja eismo juosta, kur galite išlaikyti didesnį greitį.
- 15–45 minutes palaikykite variklio sūkių skaičių 2000–3000 aps./min.
- Naudokite 4-ąją arba 5-ąją pavarą, kad padidintumėte išmetamųjų dujų temperatūrą.
Transporto priemonės variklio valdymo blokas (ECU) įpurškia daugiau degalų, kad temperatūra pakiltų iki ~600 °C ir sudegintų suodžius. Jei procesas sėkmingas, DPF įspėjamoji lemputė išsijungs.
Pastaba: procesas gali nepradėti, jei degalų bakas yra užpildytas mažiau nei 1/4 – tai saugos funkcija, skirta išvengti perkaitimo.
Kas nutiks, jei ignoruosite DPF lemputę?
DPF įspėjimo ignoravimas gali sukelti:
- Variklio galios praradimą dėl padidėjusio atbulinio slėgio.
- Padidėjusį degalų suvartojimą – iki 20 % daugiau.
- Galimas turbokompresoriaus gedimas dėl per didelio išmetamųjų dujų slėgio.
- Ekstremaliais atvejais – brangiai kainuojantys variklio gedimai.
Kiek kainuoja užkimšto DPF remontas?
Pakeitimo kaina: nuo 500 iki 1800 eurų (arba daugiau, priklausomai nuo automobilio).
Profesionalus regeneravimas: 70–150 eurų, atkuriamas iki 99 % funkcionalumo.
Cheminis valymas: 50–100 eurų – pigiau, bet mažiau veiksminga.
Šios kainos taikomos tik DPF. Jei yra papildomų pažeidimų, remonto išlaidos gali žymiai padidėti.
Kaip išvengti DPF problemų
Norėdami išvengti problemų ateityje:
- Mažiausiai kartą per savaitę važiuokite ilgesniais maršrutais (20–30 km ir daugiau).
- Prieš išjungdami variklį, leiskite jam įkaisti.
- Naudokite tik rekomenduojamas variklio alyvas su mažu pelenų kiekiu.
- Važiuokite sklandžiai – vengite pernelyg greito greitėjimo ir apsisukimų.
Laikydamiesi šių patarimų, ilgiau išlaikysite DPF darbinę būklę ir sumažinsite bendras techninės priežiūros išlaidas.
Ar kada nors susidūrėte su DPF įspėjimu? Kaip jį išsprendėte? Pasidalykite savo patirtimi žemiau!