Dėl šalies klimato – drėgnumo, kelių druskos žiemą ir mechaninių pažeidimų, kuriuos sukelia kelio šiukšlės, – rūdys yra viena iš labiausiai paplitusių grėsmių transporto priemonėms Lietuvoje. Net ir prabangūs ar gerai prižiūrimi automobiliai nėra apsaugoti nuo korozijos. Tačiau yra patikrintų sprendimų, kurie gali gerokai sumažinti riziką ir pailginti transporto priemonės tarnavimo laiką.
Kur dažniausiai atsiranda rūdys?
Rūdys paprastai pradeda formuotis tose vietose, kur kaupiasi drėgmė ir druska arba kur nusilupę dažai. Labiausiai pažeidžiamos zonos:
- Šoniniai slenksčiai ir ratų arkos (ypač jei pažeisti dažai arba plastikinės apsaugos)
- Važiuoklė, ypač virš galinių ratų ir išilgai siūlių
- Vidinės ertmės, tokios kaip durų apačios arba bagažinės dangtis
- Suvirinimo siūlės ir vietos, kuriose kaupiasi nešvarumai ir drėgmė
5 veiksmingi rūdžių prevencijos metodai Lietuvos sąlygoms
1. Antikorozinė danga (kėbulo dugno apdorojimas)
Tai vienas iš svarbiausių žingsnių, ypač naudotiems automobiliams. Profesionalus antikorozinis apdorojimas apsaugo kėbulo dugną, ertmes ir šoninius slenksčius. Lietuvoje ši paslauga kainuoja apie 150–300 €, priklausomai nuo transporto priemonės dydžio ir naudojamos medžiagos (pvz., dinitrolis, vaxoilas).
2. Išorės vaškavimas
Vaškavimas sukuria hidrofobinį sluoksnį, kuris atstumia vandenį ir nešvarumus. Jis taip pat suteikia automobilio paviršiui blizgesio ir padeda išvengti rūdžių susidarymo rudenį ir žiemą.
3. Apsauginė plėvelė (apsauga nuo žvyro)
Skaidri plėvelė apsaugo dažus nuo mažų akmenukų ir žvyro, ypač greitkeliuose arba po žiemos. Ją galima tepti ant ratų arkų, slenksčių arba viso priekinio bamperio ploto.
4. Poliravimas
Poliruojant pašalinami mikroįbrėžimai, kur gali prasidėti korozija. Lengvas poliravimas rekomenduojamas vieną ar du kartus per metus, o gilus poliravimas gali būti atliekamas vieną ar du kartus per visą automobilio eksploatavimo laiką.
5. Elektrocheminė apsauga (aukojamieji anodai)
Nors šis metodas nėra plačiai naudojamas Lietuvoje, jis apima įtaisų, kurie sulėtina oksidaciją, montavimą, naudodami galvaninius principus. Tai dažniau pasitaiko sunkvežimiuose ir aukščiausios klasės automobiliuose, tačiau verta apsvarstyti ilgalaikiam naudojimui.
Papildomi patarimai Lietuvos vairuotojams
- Žiemą reguliariai plaukite automobilį – geriausia kartą per savaitę – kad pašalintumėte kelių druską ir nešvarumus.
- Druskai pašalinti iš sunkiai pasiekiamų vietų naudokite slėginį plovimo įrenginį.
- Greitai sutvarkykite dažų atplaišas ir įbrėžimus, kad išvengtumėte korozijos, prasidedančios nuo atviro metalo.
- Prieš techninę apžiūrą patikrinkite rūdžių pažeistas vietas, nes matomi rūdžių pažeidimai gali lemti nesėkmingą MOT patikrinimą.
Prevencija pigesnė nei remontas
Nors Lietuvoje neįmanoma visiškai išvengti rūdžių, tinkama priežiūra ir prevencinės priemonės gali prailginti jūsų transporto priemonės tarnavimo laiką 10–15 metų be rimto kėbulo remonto. Apsauginių procedūrų kaina dažnai yra žymiai mažesnė nei suvirinimas, perdažymas ar surūdijusių plokščių keitimas.
Ar naudojate kokius nors rūdžių apsaugos metodus savo automobiliui? Pasidalinkite savo patirtimi komentaruose apačioje!