• Įkelk vaizdo įrašą
  • Pranešk naujieną
  • Apie mus
  • Kontaktai
Pirmadienis, 14 liepos, 2025
  • Prisijungti
  • Registracija
Reidas Official
Pranešti naujieną
Įkelti video
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Daugiau
    • Testai
      • Lyginamieji testai
      • Pirmasis važiavimas
      • Ilgalaikiai testai
    • Apžvalgos
      • GPS sekikliai
      • OBD2 diagnostika
      • Vaizdo registratoriai
    • Vaizdo įrašai
      • Įkelti vaizdo įrašą
    • KET baudos
    • Taršos mokestis
    • Virtualus alkotesteris
    • Draudimo patikra
    • Kuro skaičiuoklė
    • OBD diagnostikos klaidu kodai
    • Testai
    • Informacijos kanalai
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • Vaizdo įrašai
  • Info kanalai
Pagrindinis Patarimai Eksploatacija

Kaip senas aušinimo skystis sugadina variklį ir radiatorių? Nuo rūdžių iki variklio perkaitimo

pagal Andžej Biaigo
2025.04.28, 16:30
Eksploatacija
A A
0
uzkaites automobilio variklis radiatorius ausinimo sistema
Dalintis FacebookDalintis TelegramDalintis WhatsAppDalintis Linkedin

Šiuolaikiniai automobiliai reikalauja kur kas mažiau priežiūros nei senesnės kartos automobiliai, tačiau aušinimo skystis išlieka viena iš svarbiausių skysčių, kurių negalima ignoruoti. Nors sintetinės alyvos ir ilgaamžės transmisijos skysčiai prailgina techninės priežiūros intervalus, aušinimo skystis, dar vadinamas antifrizu, vis tiek turi būti laiku keičiamas, kad apsaugotų variklį nuo rimtų gedimų.

Kokia yra aušinimo skysčio funkcija?

Aušinimo skystis paprastai yra 50/50 vandens ir etilenglikolio mišinys. Jis palaiko optimalią variklio temperatūrą, apsaugo nuo užšalimo šaltu oru ir užkirsti kelią virimui karštu oru. Be temperatūros reguliavimo, aušinimo skystis taip pat veikia kaip rūdžių inhibitorius, apsaugantis svarbias sudedamąsias dalis, pvz., vandens siurblį, radiatorių ir šildytuvo šerdį.

Kas nutinka, jei niekada nekeičiate aušinimo skysčio?

Laikui bėgant aušinimo skystis suskaidomas ir tampa rūgštesnis. Dėl to sumažėja jo gebėjimas apsaugoti aušinimo sistemą nuo korozijos ir nuosėdų susidarymo. Korozijos paveikti metaliniai gabaliukai ir rūdžių dalelės gali cirkuliuoti, pažeisdami judančias dalis ir užkimšdami siaurus aušinimo kanalus. Dėl to gali įkaisti variklis, sumažėti sistemos efektyvumas ir prireikti brangių remontų, pvz., radiatoriaus ar variklio bloko keitimo.

Kada reikia keisti aušinimo skystį?

automobilio variklio skyrius dingsta antifrizas dingsta ausinimo skystis

Dauguma automobilių gamintojų rekomenduoja keisti aušinimo skystį kas 50 000–160 000 kilometrų arba kas trejus–penkerius metus, priklausomai nuo naudojamo tipo. „Ilgaamžiai“ aušinimo skysčiai gali tarnauti iki 260 000 kilometrų arba dešimt metų. Tačiau esant sunkioms važiavimo sąlygoms, pvz., dažnai vilkiant, šie intervalai turėtų būti trumpesni.

Ženklai, kad reikia keisti aušinimo skystį

  • Variklis kaista labiau nei įprastai
  • Rūdų spalvos aušinimo skystis arba matomi nešvarumai
  • Aušinimo skysčio nuotėkis arba mažas aušinimo skysčio lygis
  • Šildytuvas neveikia efektyviai šaltu oru

Aušinimo skysčio keitimas ir išleidimas bei papildymas

Nors paprastas išleidimas ir papildymas gali atrodyti pakankamas, visiškas aušinimo skysčio keitimas yra veiksmingesnis. Keičiant aušinimo skystį, slėgio pagalba pašalinamas senas aušinimo skystis, rūdžių dalelės ir nuosėdos iš visų aušinimo sistemos dalių, užtikrinant švarią aplinką naujam antifrizo skysčiui ir išlaikant sistemos ilgaamžiškumą.

Aušinimo skysčio keitimo nepaisymas gali lemti brangius variklio remontus, sumažinti transporto priemonės patikimumą ir pakenkti saugumui. Reguliarus aušinimo skysčio priežiūra gali neatrodyti patraukli, tačiau ji yra būtina, kad variklis būtų sveikas, o automobilis veiktų efektyviai daugelį metų.

Skaitykite  Seno antifrizo pasekmės: ko nežino daugelis vairuotojų?
Žymos: aušinimo skystis
DalintisDalintisSiųstiDalintis
Prenumeruoti
Prisijungti su
Prisijungti
Leidžiu sukurti paskyrą
Kai pirmą kartą prisijungiate naudodami socialinio prisijungimo mygtuką, gauname Jūsų paskyros viešojo profilio informaciją, kurią bendrina socialinio prisijungimo teikėjas, atsižvelgdami į Jūsų privatumo nustatymus. Taip pat gauname Jūsų el. pašto adresą, kad automatiškai sukurtume Jums paskyrą mūsų svetainėje. Sukūrę paskyrą būsite prijungti prie šios paskyros.
NesutinkuSutinku
Pranešti apie
guest
Prisijungti su
Leidžiu sukurti paskyrą
Kai pirmą kartą prisijungiate naudodami socialinio prisijungimo mygtuką, gauname Jūsų paskyros viešojo profilio informaciją, kurią bendrina socialinio prisijungimo teikėjas, atsižvelgdami į Jūsų privatumo nustatymus. Taip pat gauname Jūsų el. pašto adresą, kad automatiškai sukurtume Jums paskyrą mūsų svetainėje. Sukūrę paskyrą būsite prijungti prie šios paskyros.
NesutinkuSutinku
guest
0 Komentarai
Seniausi
Naujausi Daugiausiai balsavo
Įterpti atsiliepimai
Žiūrėti visus komentarus

Sekite mus, kad nepraleistumėte svarbių naujienų!

Sekite mus Google News platformoje

Rekomenduojami vaizdo įrašai

Vilniuje Range Rover važiavo tiesiai į Golf be reakcijos

Vilniuje „Range Rover“ važiavo tiesiai į „Golf“ – be reakcijos

0

Raudona šviesa Ne problema svečiams iš Šveicarijos

Raudona šviesa? Ne problema svečiams iš Šveicarijos!

0

Šokiruojantys BMW X1 manevrai du pažeidimai iš eilės

Šokiruojantys BMW X1 manevrai: du pažeidimai iš eilės

0

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą – vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

0

Taip pat skaitykite

Naujos KET taisyklės Lietuvoje: ką privalo žinoti kiekvienas vairuotojas

Naujas kelio ženklas: ką turi žinoti Lietuvos vairuotojai?

TOP 10 dyzelinių automobilių, kuriuos vis dar verta pirkti

TOP  10 naudoti automobiliai iki 5000 eurų Lietuvoje

Patikimiausi šiuolaikiniai varikliai: kurie tikrai tarnauja ilgai?

TOP 7 naudoti miesto visureigiai iki 7000 € – ką rinktis Lietuvoje?

Naujienos

  • Naujausios
  • Eismas
  • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Degalų kainos ir tendencijos
  • Premjeros

Straipsniai

  • Apžvalgos
  • Kelių eismo taisyklės
  • Naudoti automobiliai
  • Patarimai
  • Testai
  • Vaizdo įrašai

Naudinga

  • Privalomasis automobilio draudimas
  • KASKO draudimas
  • Automobilio VIN patikra: Regitra ir CarVertical
  • KET baudos
  • Greičio matuokliai
  • Kuro skaičiuoklė
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Vairavimo kategorijos
  • Kelių darbai ir rengiami kelių projektai (žemėlapis)

Draugai

Tlgrm.lt
Misija-darbas.lt
Tiksaviems.lt
Sharklinker.lt
automobilių supirkimas
Automobilių skelbimai ir atsiliepimai
KepamVerdam.lt - Receptai
  • Privatumo politika
  • Slapukų naudojimo informacija
  • Partneriai
  • Apie mus
  • Kontaktai

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

Sveiki sugrįžę!

Prisijunkite prie savo paskyros žemiau

Pamiršote slaptažodį? Užsiregistruoti

Sukurti naują paskyrą!

Norėdami užsiregistruoti, užpildykite žemiau esančias formą

Visi laukai yra privalomi. Prisijungti

Atgauti slaptažodį

Norėdami iš naujo nustatyti slaptažodį, įveskite savo vartotojo vardą arba el. pašto adresą.

Prisijungti

Add New Playlist

Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Testai
    • Ilgalaikiai testai
    • Lyginamieji testai
    • Pirmasis važiavimas
  • Apžvalgos
    • GPS sekikliai
    • OBD2 diagnostika
    • Vaizdo registratoriai
  • Vaizdo įrašai
    • Įkelti vaizdo įrašą
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • OBD diagnostikos klaidu kodai
  • Testai
  • Pranešti naujieną
  • Įkelti vaizdo įrašą
  • Informacijos kanalai
  • Prisijungti
  • Užsiregistruoti

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

wpDiscuz