Šiuolaikiniai automobiliai reikalauja kur kas mažiau priežiūros nei senesnės kartos automobiliai, tačiau aušinimo skystis išlieka viena iš svarbiausių skysčių, kurių negalima ignoruoti. Nors sintetinės alyvos ir ilgaamžės transmisijos skysčiai prailgina techninės priežiūros intervalus, aušinimo skystis, dar vadinamas antifrizu, vis tiek turi būti laiku keičiamas, kad apsaugotų variklį nuo rimtų gedimų.
Kokia yra aušinimo skysčio funkcija?
Aušinimo skystis paprastai yra 50/50 vandens ir etilenglikolio mišinys. Jis palaiko optimalią variklio temperatūrą, apsaugo nuo užšalimo šaltu oru ir užkirsti kelią virimui karštu oru. Be temperatūros reguliavimo, aušinimo skystis taip pat veikia kaip rūdžių inhibitorius, apsaugantis svarbias sudedamąsias dalis, pvz., vandens siurblį, radiatorių ir šildytuvo šerdį.
Kas nutinka, jei niekada nekeičiate aušinimo skysčio?
Laikui bėgant aušinimo skystis suskaidomas ir tampa rūgštesnis. Dėl to sumažėja jo gebėjimas apsaugoti aušinimo sistemą nuo korozijos ir nuosėdų susidarymo. Korozijos paveikti metaliniai gabaliukai ir rūdžių dalelės gali cirkuliuoti, pažeisdami judančias dalis ir užkimšdami siaurus aušinimo kanalus. Dėl to gali įkaisti variklis, sumažėti sistemos efektyvumas ir prireikti brangių remontų, pvz., radiatoriaus ar variklio bloko keitimo.
Kada reikia keisti aušinimo skystį?

Dauguma automobilių gamintojų rekomenduoja keisti aušinimo skystį kas 50 000–160 000 kilometrų arba kas trejus–penkerius metus, priklausomai nuo naudojamo tipo. „Ilgaamžiai“ aušinimo skysčiai gali tarnauti iki 260 000 kilometrų arba dešimt metų. Tačiau esant sunkioms važiavimo sąlygoms, pvz., dažnai vilkiant, šie intervalai turėtų būti trumpesni.
Ženklai, kad reikia keisti aušinimo skystį
- Variklis kaista labiau nei įprastai
- Rūdų spalvos aušinimo skystis arba matomi nešvarumai
- Aušinimo skysčio nuotėkis arba mažas aušinimo skysčio lygis
- Šildytuvas neveikia efektyviai šaltu oru
Aušinimo skysčio keitimas ir išleidimas bei papildymas
Nors paprastas išleidimas ir papildymas gali atrodyti pakankamas, visiškas aušinimo skysčio keitimas yra veiksmingesnis. Keičiant aušinimo skystį, slėgio pagalba pašalinamas senas aušinimo skystis, rūdžių dalelės ir nuosėdos iš visų aušinimo sistemos dalių, užtikrinant švarią aplinką naujam antifrizo skysčiui ir išlaikant sistemos ilgaamžiškumą.
Aušinimo skysčio keitimo nepaisymas gali lemti brangius variklio remontus, sumažinti transporto priemonės patikimumą ir pakenkti saugumui. Reguliarus aušinimo skysčio priežiūra gali neatrodyti patraukli, tačiau ji yra būtina, kad variklis būtų sveikas, o automobilis veiktų efektyviai daugelį metų.