• Įkelk vaizdo įrašą
  • Pranešk naujieną
  • Apie mus
  • Kontaktai
Trečiadienis, 2 liepos, 2025
  • Prisijungti
  • Registracija
Reidas Official
Pranešti naujieną
Įkelti video
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Daugiau
    • Testai
      • Lyginamieji testai
      • Pirmasis važiavimas
      • Ilgalaikiai testai
    • Apžvalgos
      • GPS sekikliai
      • OBD2 diagnostika
      • Vaizdo registratoriai
    • Vaizdo įrašai
      • Įkelti vaizdo įrašą
    • KET baudos
    • Taršos mokestis
    • Virtualus alkotesteris
    • Draudimo patikra
    • Kuro skaičiuoklė
    • OBD diagnostikos klaidu kodai
    • Testai
    • Informacijos kanalai
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • Vaizdo įrašai
  • Info kanalai
Pagrindinis Patarimai Eksploatacija

Kodėl būtina keisti aušinimo skystį kas 5 metus?

pagal Andžej Biaigo
2025.04.29, 15:30
Eksploatacija
A A
0
ausinimo skyscio rezervuaras ausinimo skystis

Aušinimo skysčio rezervuaras

Dalintis FacebookDalintis TelegramDalintis WhatsAppDalintis Linkedin

Šiuolaikiniai automobiliai yra patikimesni nei bet kada anksčiau, todėl juos reikia rečiau prižiūrėti nei senesnius automobilius. Tačiau viena iš svarbiausių priežiūros užduočių, kuri išlieka būtina, yra aušinimo skysčio keitimas. Nepaisant aušinimo skysčio keitimo, gali atsirasti rimtų ir brangių variklio gedimų.

Ką reikia žinoti apie aušinimo skystį

Aušinimo skystis, paprastai sudarytas iš vandens ir etilenglikolio mišinio, cirkuliuoja variklio aušinimo sistemoje, pašalindamas šilumą iš variklio ir išsklaidydamas ją per radiatorių. Žiemą jis apsaugo sistemą nuo užšalimo ir variklio detales nuo įtrūkimų. Be to, jis per šildytuvo šerdį tiekia šilumą į automobilio saloną.

Kiek dažnai reikia keisti aušinimo skystį?

Rekomenduojamas keitimo intervalas priklauso nuo automobilio amžiaus. Naujesnių automobilių gamintojai dažnai rekomenduoja aušinimo skystį keisti po 5 metų arba 250 000 kilometrų. Senesniuose automobiliuose aušinimo skystis turėtų būti keičiamas kas 60 000 kilometrų arba kas 2–3 metus. Jei turite naudotą automobilį ir nežinote, kada paskutinį kartą buvo keistas aušinimo skystis, geriausia jį pakeisti kuo greičiau.

Kodėl svarbu keisti aušinimo skystį?

Laikui bėgant aušinimo skystis susidėvi ir tampa rūgštesnis, todėl sumažėja jo gebėjimas apsaugoti nuo korozijos. Korozija gali išskirti metalines daleles, kurios gali pažeisti vandens siurblį, užkimšti siaurus kanalus ir galiausiai sukelti variklio perkaitimą. Reguliariai keičiant aušinimo skystį, palaikoma sistemos vientisumas ir prailginamas variklio tarnavimo laikas.

Tinkamo aušinimo skysčio pasirinkimas

Yra daug įvairių aušinimo skysčių, įskaitant paruoštus naudoti mišinius ir koncentratus, kuriuos reikia skiesti distiliuotu vandeniu santykiu 50/50. Priešingai nei paprastai manoma, naudoti didesnės koncentracijos koncentratą nėra geriau – grynas koncentratas gali užšalti esant tik -16 °C temperatūrai. Europos klimato sąlygomis rekomenduojama naudoti patikimus produktus, kurie garantuoja apsaugą esant mažiausiai -35 °C temperatūrai.

Ar aušinimo skysčio spalva svarbi?

ausinimo-skyscio-keitimas

Spalva pirmiausia reikalinga nuotėkiams nustatyti ir saugumo sumetimais. Nors paprastai manoma, kad reikia maišyti tik tos pačios spalvos aušinimo skysčius, iš tiesų suderinamumas priklauso nuo aušinimo skysčio cheminės kategorijos, o ne nuo jo spalvos. Jei nesate tikri, saugiausia visiškai pakeisti aušinimo skystį žinomu, aukštos kokybės produktu.

Ar aušinimo skystį galima pakeisti pačiam?

Turėdami pagrindinių techninių įgūdžių, galite patys pakeisti savo automobilio aušinimo skystį. Tačiau nepamirškite svarbiausių saugos patarimų: niekada neatidarykite aušinimo sistemos, kol ji yra karšta, tinkamai išmeskite seną aušinimo skystį ir įsitikinkite, kad iš sistemos buvo pašalintas visas oras, kad variklis neperkaistų. Jei nesate tikri, geriausia kreiptis į patyrusį mechaniką.

Reguliari aušinimo skysčio priežiūra yra labai svarbi jūsų automobilio būklei. Keičiant aušinimo skystį kas 5 metus arba pagal automobilio gamintojo rekomendacijas, galima išvengti brangiai kainuojančių gedimų ir užtikrinti optimalų veikimą. Tinkama priežiūra šiandien reiškia mažiau problemų ir ilgesnį variklio tarnavimo laiką ateityje.

Kada paskutinį kartą keitėte aušinimo skystį? Pasidalykite savo patirtimi komentaruose žemiau!

Žymos: aušinimo skystis
DalintisDalintisSiųstiDalintis
Prenumeruoti
Prisijungti su
Prisijungti
Leidžiu sukurti paskyrą
Kai pirmą kartą prisijungiate naudodami socialinio prisijungimo mygtuką, gauname Jūsų paskyros viešojo profilio informaciją, kurią bendrina socialinio prisijungimo teikėjas, atsižvelgdami į Jūsų privatumo nustatymus. Taip pat gauname Jūsų el. pašto adresą, kad automatiškai sukurtume Jums paskyrą mūsų svetainėje. Sukūrę paskyrą būsite prijungti prie šios paskyros.
NesutinkuSutinku
Pranešti apie
guest
Prisijungti su
Leidžiu sukurti paskyrą
Kai pirmą kartą prisijungiate naudodami socialinio prisijungimo mygtuką, gauname Jūsų paskyros viešojo profilio informaciją, kurią bendrina socialinio prisijungimo teikėjas, atsižvelgdami į Jūsų privatumo nustatymus. Taip pat gauname Jūsų el. pašto adresą, kad automatiškai sukurtume Jums paskyrą mūsų svetainėje. Sukūrę paskyrą būsite prijungti prie šios paskyros.
NesutinkuSutinku
guest
0 Komentarai
Seniausi
Naujausi Daugiausiai balsavo
Įterpti atsiliepimai
Žiūrėti visus komentarus

Sekite mus, kad nepraleistumėte svarbių naujienų!

Sekite mus Google News platformoje

Rekomenduojami vaizdo įrašai

Vilniuje Range Rover važiavo tiesiai į Golf be reakcijos

Vilniuje „Range Rover“ važiavo tiesiai į „Golf“ – be reakcijos

0

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą – vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

0

Raudona šviesa Ne problema svečiams iš Šveicarijos

Raudona šviesa? Ne problema svečiams iš Šveicarijos!

0

Šokiruojantys BMW X1 manevrai du pažeidimai iš eilės

Šokiruojantys BMW X1 manevrai: du pažeidimai iš eilės

0

Taip pat skaitykite

Šie automobiliai genda dažniausiai – bet vairuotojai jų vis tiek trokšta

Šie automobilių modeliai netrukus dings – ar dar verta juos pirkti?

Automobiliai, kurie nerūdija: patikimiausi modeliai Lietuvoje

Vairuotojus erzina ši nauja sistema – privaloma visuose naujuose automobiliuose

Geriausi 2025 metų automobiliai: ką verta pirkti Lietuvoje

Kaip lietuviai gadina hibridus – 5 klaidos ir kaip jų išvengti

Naujienos

  • Naujausios
  • Eismas
  • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Degalų kainos ir tendencijos
  • Premjeros

Straipsniai

  • Apžvalgos
  • Kelių eismo taisyklės
  • Naudoti automobiliai
  • Patarimai
  • Testai
  • Vaizdo įrašai

Naudinga

  • Privalomasis automobilio draudimas
  • KASKO draudimas
  • Automobilio VIN patikra: Regitra ir CarVertical
  • KET baudos
  • Greičio matuokliai
  • Kuro skaičiuoklė
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Vairavimo kategorijos
  • Kelių darbai ir rengiami kelių projektai (žemėlapis)

Draugai

Tlgrm.lt
Misija-darbas.lt
Tiksaviems.lt
Sharklinker.lt
automobilių supirkimas
Automobilių skelbimai ir atsiliepimai
KepamVerdam.lt - Receptai
  • Privatumo politika
  • Slapukų naudojimo informacija
  • Partneriai
  • Apie mus
  • Kontaktai

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

Sveiki sugrįžę!

Prisijunkite prie savo paskyros žemiau

Pamiršote slaptažodį? Užsiregistruoti

Sukurti naują paskyrą!

Norėdami užsiregistruoti, užpildykite žemiau esančias formą

Visi laukai yra privalomi. Prisijungti

Atgauti slaptažodį

Norėdami iš naujo nustatyti slaptažodį, įveskite savo vartotojo vardą arba el. pašto adresą.

Prisijungti

Add New Playlist

Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Testai
    • Ilgalaikiai testai
    • Lyginamieji testai
    • Pirmasis važiavimas
  • Apžvalgos
    • GPS sekikliai
    • OBD2 diagnostika
    • Vaizdo registratoriai
  • Vaizdo įrašai
    • Įkelti vaizdo įrašą
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • OBD diagnostikos klaidu kodai
  • Testai
  • Pranešti naujieną
  • Įkelti vaizdo įrašą
  • Informacijos kanalai
  • Prisijungti
  • Užsiregistruoti

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

wpDiscuz