Šiuolaikiniai automobiliai yra patikimesni nei bet kada anksčiau, todėl juos reikia rečiau prižiūrėti nei senesnius automobilius. Tačiau viena iš svarbiausių priežiūros užduočių, kuri išlieka būtina, yra aušinimo skysčio keitimas. Nepaisant aušinimo skysčio keitimo, gali atsirasti rimtų ir brangių variklio gedimų.
Ką reikia žinoti apie aušinimo skystį
Aušinimo skystis, paprastai sudarytas iš vandens ir etilenglikolio mišinio, cirkuliuoja variklio aušinimo sistemoje, pašalindamas šilumą iš variklio ir išsklaidydamas ją per radiatorių. Žiemą jis apsaugo sistemą nuo užšalimo ir variklio detales nuo įtrūkimų. Be to, jis per šildytuvo šerdį tiekia šilumą į automobilio saloną.
Kiek dažnai reikia keisti aušinimo skystį?
Rekomenduojamas keitimo intervalas priklauso nuo automobilio amžiaus. Naujesnių automobilių gamintojai dažnai rekomenduoja aušinimo skystį keisti po 5 metų arba 250 000 kilometrų. Senesniuose automobiliuose aušinimo skystis turėtų būti keičiamas kas 60 000 kilometrų arba kas 2–3 metus. Jei turite naudotą automobilį ir nežinote, kada paskutinį kartą buvo keistas aušinimo skystis, geriausia jį pakeisti kuo greičiau.
Kodėl svarbu keisti aušinimo skystį?
Laikui bėgant aušinimo skystis susidėvi ir tampa rūgštesnis, todėl sumažėja jo gebėjimas apsaugoti nuo korozijos. Korozija gali išskirti metalines daleles, kurios gali pažeisti vandens siurblį, užkimšti siaurus kanalus ir galiausiai sukelti variklio perkaitimą. Reguliariai keičiant aušinimo skystį, palaikoma sistemos vientisumas ir prailginamas variklio tarnavimo laikas.
Tinkamo aušinimo skysčio pasirinkimas
Yra daug įvairių aušinimo skysčių, įskaitant paruoštus naudoti mišinius ir koncentratus, kuriuos reikia skiesti distiliuotu vandeniu santykiu 50/50. Priešingai nei paprastai manoma, naudoti didesnės koncentracijos koncentratą nėra geriau – grynas koncentratas gali užšalti esant tik -16 °C temperatūrai. Europos klimato sąlygomis rekomenduojama naudoti patikimus produktus, kurie garantuoja apsaugą esant mažiausiai -35 °C temperatūrai.
Ar aušinimo skysčio spalva svarbi?

Spalva pirmiausia reikalinga nuotėkiams nustatyti ir saugumo sumetimais. Nors paprastai manoma, kad reikia maišyti tik tos pačios spalvos aušinimo skysčius, iš tiesų suderinamumas priklauso nuo aušinimo skysčio cheminės kategorijos, o ne nuo jo spalvos. Jei nesate tikri, saugiausia visiškai pakeisti aušinimo skystį žinomu, aukštos kokybės produktu.
Ar aušinimo skystį galima pakeisti pačiam?
Turėdami pagrindinių techninių įgūdžių, galite patys pakeisti savo automobilio aušinimo skystį. Tačiau nepamirškite svarbiausių saugos patarimų: niekada neatidarykite aušinimo sistemos, kol ji yra karšta, tinkamai išmeskite seną aušinimo skystį ir įsitikinkite, kad iš sistemos buvo pašalintas visas oras, kad variklis neperkaistų. Jei nesate tikri, geriausia kreiptis į patyrusį mechaniką.
Reguliari aušinimo skysčio priežiūra yra labai svarbi jūsų automobilio būklei. Keičiant aušinimo skystį kas 5 metus arba pagal automobilio gamintojo rekomendacijas, galima išvengti brangiai kainuojančių gedimų ir užtikrinti optimalų veikimą. Tinkama priežiūra šiandien reiškia mažiau problemų ir ilgesnį variklio tarnavimo laiką ateityje.
Kada paskutinį kartą keitėte aušinimo skystį? Pasidalykite savo patirtimi komentaruose žemiau!