• Įkelk vaizdo įrašą
  • Pranešk naujieną
  • Apie mus
  • Kontaktai
Penktadienis, 13 birželio, 2025
  • Prisijungti
  • Registracija
Reidas Official
Pranešti naujieną
Įkelti video
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Daugiau
    • Testai
      • Lyginamieji testai
      • Pirmasis važiavimas
      • Ilgalaikiai testai
    • Apžvalgos
      • GPS sekikliai
      • OBD2 diagnostika
      • Vaizdo registratoriai
    • Vaizdo įrašai
      • Įkelti vaizdo įrašą
    • KET baudos
    • Taršos mokestis
    • Virtualus alkotesteris
    • Draudimo patikra
    • Kuro skaičiuoklė
    • OBD diagnostikos klaidu kodai
    • Testai
    • Informacijos kanalai
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • Vaizdo įrašai
  • Info kanalai
Pagrindinis Patarimai Eksploatacija

Kodėl važinėjimas „ant pusės sankabos“ gali brangiai kainuoti?

pagal Andžej Biaigo
2025.06.12, 7:30
Eksploatacija
A A
0
sankaba koja ant sankabos ispausta sankaba

Sankabos problemos išryškėja ne iš karto, todėl sunku nustatyti gedimą.

Dalintis FacebookDalintis TelegramDalintis WhatsAppDalintis Linkedin

Važiavimas su iš dalies įjungta sankaba, vadinamas važiavimu „ant pusės sankabos“, yra įprotis, kurį įgauna daugelis vairuotojų, dažnai nesuvokdami jo ilgalaikių pasekmių. Šiame straipsnyje paaiškinsime, kas yra važiavimas su iš dalies įjungta sankaba, kada tai yra pateisinama ir kaip netinkamas naudojimas gali lemti brangias remontas.

Kas yra važiavimas su iš dalies įjungta sankaba?

Važiavimas su iš dalies įjungta sankaba atsitinka, kai sankabos pedalas nėra nei visiškai nuspaustas, nei visiškai atleistas. Šiuo atveju sankabos diskas tik iš dalies liečia smagratį, todėl sukimo momentas į ratus perduodamas palaipsniui. Ši technika dažnai naudojama norint sklandžiai manevruoti automobiliu labai mažu greičiu arba atliekant tikslius judesius.

CarVertical padeda išvengti sukčių – patikrink automobilio istoriją.

Kada tai paprastai atsitinka?

Šis metodas dažniausiai naudojamas:

  • Paleidžiant automobilį įkalnėje, kad jis nesuristų atgal
  • Parkuojant ar važiuojant siaurose vietose
  • Važiuojant lėtai judančiame miesto eisme

Kodėl važiavimas „ ant pusės sankabos“ yra žalingas?

Ilgai naudojant pusiau įjungtą sankabą, sankabos disko ir smagračio tarpas perkaista, susidaro trintis ir greičiau susidėvi trinties medžiagos. Laikui bėgant tai gali sugadinti ne tik sankabos diską, bet ir spaudimo plokštelę bei guolį.

Realios pasekmės jūsų automobiliui

Ekspertai apskaičiavo, kad tinkamai naudojant sankabą, jos tarnavimo laikas gali siekti 150 000–200 000 km. Netinkamas sankabos naudojimas, ypač dažnas važiavimas su įjungta sankaba, gali sutrumpinti jos tarnavimo laiką perpus. Sankabos keitimas Lietuvoje gali kainuoti nuo 300 iki daugiau nei 1000 eurų, priklausomai nuo automobilio modelio ir darbo sąnaudų.

Dažniausiai vairuotojų daromos klaidos

Yra keletas plačiai paplitusių įpročių, kurie prisideda prie ankstyvo sankabos nusidėvėjimo:

  • Sankabos laikymas iš dalies nuspaustas laukiant prie šviesoforo
  • Kojos laikymas ant sankabos pedalo važiuojant įprastu režimu
  • Per lėtas sankabos atleidimas paleidžiant variklį

Kada galima naudoti pusiau nuspaustą sankabą?

Yra atvejų, kai pusiau nuspaustos sankabos naudojimas yra pateisinamas ir netgi būtinas:

  • Paleidžiant automobilį iš stovėjimo, ypač į kalną
  • Manevravimas automobilių stovėjimo aikštelėse
  • Važiavimas labai lėtu greičiu esant intensyviam eismui

Tačiau net ir šiomis aplinkybėmis labai svarbu riboti sankabos dalinio įjungimo trukmę. Kai automobilis pradeda judėti, sankabos pedalą reikia visiškai atleisti.

Skaitykite  Ar verta naudoti tirštesnę alyvą senam varikliui?

Patarimai, kaip prailginti sankabos tarnavimo laiką

Norėdami išvengti brangių remontų ir prailginti automobilio tarnavimo laiką, laikykitės šių rekomendacijų:

  • Laukdami naudokite neutralią pavarą ir atleiskite sankabą
  • Nelaikykite kojos ant sankabos pedalo
  • Išmokite pajusti „sankabos sukibimo tašką“ ir greitai atleiskite sankabą
  • Pradėdami važiuoti į kalną, naudokite rankinį stabdį

Kokia jūsų nuomonė? Pasidalykite savo mintimis komentaruose arba socialiniuose tinkluose.

Žymos: sankaba
Dalintis8DalintisSiųstiDalintis1
Prenumeruoti
Prisijungti su
Prisijungti
Leidžiu sukurti paskyrą
Kai pirmą kartą prisijungiate naudodami socialinio prisijungimo mygtuką, gauname Jūsų paskyros viešojo profilio informaciją, kurią bendrina socialinio prisijungimo teikėjas, atsižvelgdami į Jūsų privatumo nustatymus. Taip pat gauname Jūsų el. pašto adresą, kad automatiškai sukurtume Jums paskyrą mūsų svetainėje. Sukūrę paskyrą būsite prijungti prie šios paskyros.
NesutinkuSutinku
Pranešti apie
guest
Prisijungti su
Leidžiu sukurti paskyrą
Kai pirmą kartą prisijungiate naudodami socialinio prisijungimo mygtuką, gauname Jūsų paskyros viešojo profilio informaciją, kurią bendrina socialinio prisijungimo teikėjas, atsižvelgdami į Jūsų privatumo nustatymus. Taip pat gauname Jūsų el. pašto adresą, kad automatiškai sukurtume Jums paskyrą mūsų svetainėje. Sukūrę paskyrą būsite prijungti prie šios paskyros.
NesutinkuSutinku
guest
0 Komentarai
Seniausi
Naujausi Daugiausiai balsavo
Įterpti atsiliepimai
Žiūrėti visus komentarus

Sekite mus, kad nepraleistumėte svarbių naujienų!

Sekite mus Google News platformoje

Rekomenduojami vaizdo įrašai

Vilniuje Range Rover važiavo tiesiai į Golf be reakcijos

Vilniuje „Range Rover“ važiavo tiesiai į „Golf“ – be reakcijos

0

Raudona šviesa Ne problema svečiams iš Šveicarijos

Raudona šviesa? Ne problema svečiams iš Šveicarijos!

0

Vyresnio amžiaus vairuotojos išmanus manevras išvengta nelaimės A1 kelyje

Vyresnio amžiaus vairuotoja posūkyje prarado kontrolę – automobilis slydo į atitvarą

0

Neįtikėtini eismo pažeidimai gegužę 10 pavojingiausių akimirkų

BMW, „Honda“ ir policija – kas pavojingiausi gegužę keliuose?

0

Taip pat skaitykite

Netekti teisės vairuoti net nesėdus už vairo? Štai kaip tai įmanoma!

Ar verta keisti variklio alyvą kas 10 000 km? Meistrų atsakymai

Lietuvos pirkėjai grįžta prie klasikos: šie naudoti visureigiai iki 10 000 € stebina patikimumu ir kainos verte

7 naudoti automobiliai iki 5 000 € – ką rinktis 2025 m.?

Nuo 2028 m. keisis visų Lietuvos vairuotojų pažymėjimai: ką reikės žinoti ir kada pradėti ruoštis?

Populiariausi automobiliai Lietuvoje – kas pirmauja?

Naujienos

  • Naujausios
  • Eismas
  • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Degalų kainos ir tendencijos
  • Premjeros

Straipsniai

  • Apžvalgos
  • Kelių eismo taisyklės
  • Naudoti automobiliai
  • Patarimai
  • Testai
  • Vaizdo įrašai

Naudinga

  • Privalomasis automobilio draudimas
  • KASKO draudimas
  • Automobilio VIN patikra: Regitra ir CarVertical
  • KET baudos
  • Greičio matuokliai
  • Kuro skaičiuoklė
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Vairavimo kategorijos
  • Kelių darbai ir rengiami kelių projektai (žemėlapis)

Draugai

Tlgrm.lt
Rentis.lt
Automobilio vaistinėlės
Tiksaviems.lt
Sharklinker.lt
automobilių supirkimas
Automobilių skelbimai ir atsiliepimai
KepamVerdam.lt - Receptai
  • Privatumo politika
  • Slapukų naudojimo informacija
  • Partneriai
  • Apie mus
  • Kontaktai

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

Sveiki sugrįžę!

Prisijunkite prie savo paskyros žemiau

Pamiršote slaptažodį? Užsiregistruoti

Sukurti naują paskyrą!

Norėdami užsiregistruoti, užpildykite žemiau esančias formą

Visi laukai yra privalomi. Prisijungti

Atgauti slaptažodį

Norėdami iš naujo nustatyti slaptažodį, įveskite savo vartotojo vardą arba el. pašto adresą.

Prisijungti

Add New Playlist

Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Testai
    • Ilgalaikiai testai
    • Lyginamieji testai
    • Pirmasis važiavimas
  • Apžvalgos
    • GPS sekikliai
    • OBD2 diagnostika
    • Vaizdo registratoriai
  • Vaizdo įrašai
    • Įkelti vaizdo įrašą
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • OBD diagnostikos klaidu kodai
  • Testai
  • Pranešti naujieną
  • Įkelti vaizdo įrašą
  • Informacijos kanalai
  • Prisijungti
  • Užsiregistruoti

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

wpDiscuz