Važiavimas su iš dalies įjungta sankaba, vadinamas važiavimu „ant pusės sankabos“, yra įprotis, kurį įgauna daugelis vairuotojų, dažnai nesuvokdami jo ilgalaikių pasekmių. Šiame straipsnyje paaiškinsime, kas yra važiavimas su iš dalies įjungta sankaba, kada tai yra pateisinama ir kaip netinkamas naudojimas gali lemti brangias remontas.
Kas yra važiavimas su iš dalies įjungta sankaba?
Važiavimas su iš dalies įjungta sankaba atsitinka, kai sankabos pedalas nėra nei visiškai nuspaustas, nei visiškai atleistas. Šiuo atveju sankabos diskas tik iš dalies liečia smagratį, todėl sukimo momentas į ratus perduodamas palaipsniui. Ši technika dažnai naudojama norint sklandžiai manevruoti automobiliu labai mažu greičiu arba atliekant tikslius judesius.
Kada tai paprastai atsitinka?
Šis metodas dažniausiai naudojamas:
- Paleidžiant automobilį įkalnėje, kad jis nesuristų atgal
- Parkuojant ar važiuojant siaurose vietose
- Važiuojant lėtai judančiame miesto eisme
Kodėl važiavimas „ ant pusės sankabos“ yra žalingas?
Ilgai naudojant pusiau įjungtą sankabą, sankabos disko ir smagračio tarpas perkaista, susidaro trintis ir greičiau susidėvi trinties medžiagos. Laikui bėgant tai gali sugadinti ne tik sankabos diską, bet ir spaudimo plokštelę bei guolį.
Realios pasekmės jūsų automobiliui
Ekspertai apskaičiavo, kad tinkamai naudojant sankabą, jos tarnavimo laikas gali siekti 150 000–200 000 km. Netinkamas sankabos naudojimas, ypač dažnas važiavimas su įjungta sankaba, gali sutrumpinti jos tarnavimo laiką perpus. Sankabos keitimas Lietuvoje gali kainuoti nuo 300 iki daugiau nei 1000 eurų, priklausomai nuo automobilio modelio ir darbo sąnaudų.
Dažniausiai vairuotojų daromos klaidos
Yra keletas plačiai paplitusių įpročių, kurie prisideda prie ankstyvo sankabos nusidėvėjimo:
- Sankabos laikymas iš dalies nuspaustas laukiant prie šviesoforo
- Kojos laikymas ant sankabos pedalo važiuojant įprastu režimu
- Per lėtas sankabos atleidimas paleidžiant variklį
Kada galima naudoti pusiau nuspaustą sankabą?
Yra atvejų, kai pusiau nuspaustos sankabos naudojimas yra pateisinamas ir netgi būtinas:
- Paleidžiant automobilį iš stovėjimo, ypač į kalną
- Manevravimas automobilių stovėjimo aikštelėse
- Važiavimas labai lėtu greičiu esant intensyviam eismui
Tačiau net ir šiomis aplinkybėmis labai svarbu riboti sankabos dalinio įjungimo trukmę. Kai automobilis pradeda judėti, sankabos pedalą reikia visiškai atleisti.
Patarimai, kaip prailginti sankabos tarnavimo laiką
Norėdami išvengti brangių remontų ir prailginti automobilio tarnavimo laiką, laikykitės šių rekomendacijų:
- Laukdami naudokite neutralią pavarą ir atleiskite sankabą
- Nelaikykite kojos ant sankabos pedalo
- Išmokite pajusti „sankabos sukibimo tašką“ ir greitai atleiskite sankabą
- Pradėdami važiuoti į kalną, naudokite rankinį stabdį
Kokia jūsų nuomonė? Pasidalykite savo mintimis komentaruose arba socialiniuose tinkluose.