• Įkelk vaizdo įrašą
  • Pranešk naujieną
  • Apie mus
  • Kontaktai
Šeštadienis, 2 rugpjūčio, 2025
  • Prisijungti
  • Registracija
Reidas Official
Pranešti naujieną
Įkelti video
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Daugiau
    • Testai
      • Lyginamieji testai
      • Pirmasis važiavimas
      • Ilgalaikiai testai
    • Apžvalgos
      • GPS sekikliai
      • OBD2 diagnostika
      • Vaizdo registratoriai
    • Vaizdo įrašai
      • Įkelti vaizdo įrašą
    • KET baudos
    • Taršos mokestis
    • Virtualus alkotesteris
    • Draudimo patikra
    • Kuro skaičiuoklė
    • OBD diagnostikos klaidu kodai
    • Testai
    • Informacijos kanalai
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • Vaizdo įrašai
  • Info kanalai
Pagrindinis Patarimai Eksploatacija

Tokia eksploatacija pribaigs variklį. Keičiant alyvą neverta klausyti gamintojų

pagal Andžej Biaigo
2025.07.27, 12:22
Eksploatacija
A A
0
variklio alyva

Freepik nuotrauka

Dalintis FacebookDalintis TelegramDalintis WhatsAppDalintis Linkedin

Daugelis šiuolaikinių automobilių gamintojų reklamuoja ilgesnius alyvos keitimo intervalus iki 30 000 km, kad pritrauktų pirkėjus mažesnėmis priežiūros išlaidomis. Tačiau Lietuvos mechanikai griežtai nesutinka, vadindami šią praktiką rizikinga ir klaidinančia, ypač tiems, kurie rūpinasi savo variklio ilgalaike sveikata.

Kodėl 30 000 km intervalai gali būti pavojingi

Automobilių gamintojai dažnai naudoja ilgus alyvos keitimo intervalus kaip rinkodaros taktiką garantinio laikotarpio metu. Nors ši strategija sumažina trumpalaikes priežiūros išlaidas, pasibaigus garantijai ji gali sukelti rimtą variklio gedimą.

Alyvos degradacija prasideda nuo pirmojo uždegimo

dyzelinio variklio indeklai
Tai tik 100 000 km nuvažiavusio dyzelinio variklio indėklai. Esmė ta, kad šį atstumą jis įveikė greitai, o alyva buvo pakeista pagal gamintojo rekomendacijas, kurios…. yra per retos!

Net ir aukštos kokybės „ilgaamžės“ sintetinės alyvos pradeda gesti po pirmojo užvedimo. Karštis, degimo šalutiniai produktai ir oksidacija palaipsniui mažina alyvos apsaugines savybes, ypač šiuolaikiniuose varikliuose su turbokompresoriumi arba mažo darbinio tūrio varikliuose.

  • Turbinos perkaitimas arba tepimo praradimas
  • Pavaros grandinės įtempiklio susidėvėjimas (dažnas VW, BMW varikliuose)
  • Užsikimšę alyvos kanalai
  • Padidėjusios alyvos sąnaudos
  • Hidraulinio vožtuvo pakėlėjo gedimas

Realios išlaidos, kylančios dėl trumpesnių alyvos keitimo intervalų nepaisymo

Alyvos keitimo atidėjimas gali sutaupyti pinigų dabar, bet vėliau jums brangiai kainuos. Įprastos remonto išlaidos Lietuvoje:

  • Naujas turbokompresorius: 500–1500 €
  • Paskirstymo grandinės keitimas: 400–1200 €
  • Standartinis alyvos keitimas: 70–150 €

Paklauskite savęs: ar verčiau mokėtumėte 100 € per metus už alyvą, ar susidurtumėte su daugiau nei 1000 € kainuojančiu remontu po trejų metų?

Rekomenduojami alyvos keitimo intervalai Lietuvoje

variklio alyvos papildymas variklio tepalas variklio alyvos keitimas tepalo keitimas

Dauguma nepriklausomų mechanikų rekomenduoja keisti alyvą kas 10 000–15 000 km arba bent kartą per metus. Tam tikromis sąlygomis 10 000 km yra saugesnė riba:

  • Dažnos trumpos kelionės miesto eisme
  • Variklis reguliariai nepasiekia pilnos darbinės temperatūros
  • Dyzelinių arba turbokompresorinių variklių naudojimas
  • Važiavimas su sunkiais kroviniais arba priekabomis

Kodėl važiuojant mieste greičiau susidėvi alyva

Miesto sąlygos ypač kenkia variklio alyvai:

  • Dažnas šalto variklio užvedimas
  • Trumpi atstumai neleidžia alyvai tinkamai įkaisti
  • Pasikartojantys sustojimai ir variklio veikimas tuščiąja eiga (ypač su „Start-Stop“ sistemomis)
  • Žiemą alyvoje kaupiasi drėgmė ir degalų likučiai

Kam naudingi 30 000 km intervalai?

Pirmiausia pirmajam savininkui garantinio laikotarpio metu. Tačiau net ir tada prastos priežiūros įrašai (pvz., retas alyvos keitimas) gali pakenkti automobilio perpardavimo vertei.

Skaitykite  Vairuotojai to nepastebi – bet tai gali kainuoti tūkstančius

Ką sako ekspertai

Pasak Lietuvos autoservisų ir variklių specialistų, trumpi alyvos keitimo intervalai žymiai sumažina kritinio variklio susidėvėjimo riziką. Jų patarimas: ignoruokite „marketingo ridą“ ir verčiau saugokite savo variklį.

Kokia jūsų nuomonė? Ar laikotės gamintojo nurodyto intervalo, ar savo mechaniko patarimų? Praneškite mums komentaruose arba socialiniuose tinkluose.

Žymos: alyvos keitimasvariklio alyva
Dalintis10DalintisSiųstiDalintis2
Prenumeruoti
Prisijungti su
Prisijungti
Leidžiu sukurti paskyrą
Kai pirmą kartą prisijungiate naudodami socialinio prisijungimo mygtuką, gauname Jūsų paskyros viešojo profilio informaciją, kurią bendrina socialinio prisijungimo teikėjas, atsižvelgdami į Jūsų privatumo nustatymus. Taip pat gauname Jūsų el. pašto adresą, kad automatiškai sukurtume Jums paskyrą mūsų svetainėje. Sukūrę paskyrą būsite prijungti prie šios paskyros.
NesutinkuSutinku
Pranešti apie
guest
Prisijungti su
Leidžiu sukurti paskyrą
Kai pirmą kartą prisijungiate naudodami socialinio prisijungimo mygtuką, gauname Jūsų paskyros viešojo profilio informaciją, kurią bendrina socialinio prisijungimo teikėjas, atsižvelgdami į Jūsų privatumo nustatymus. Taip pat gauname Jūsų el. pašto adresą, kad automatiškai sukurtume Jums paskyrą mūsų svetainėje. Sukūrę paskyrą būsite prijungti prie šios paskyros.
NesutinkuSutinku
guest
0 Komentarai
Seniausi
Naujausi Daugiausiai balsavo
Įterpti atsiliepimai
Žiūrėti visus komentarus

Sekite mus, kad nepraleistumėte svarbių naujienų!

Sekite mus Google News platformoje

Rekomenduojami vaizdo įrašai

Raudona šviesa Ne problema svečiams iš Šveicarijos

Raudona šviesa? Ne problema svečiams iš Šveicarijos!

0

Vyresnio amžiaus vairuotojos išmanus manevras išvengta nelaimės A1 kelyje

Vyresnio amžiaus vairuotoja posūkyje prarado kontrolę – automobilis slydo į atitvarą

0

Vilniuje Range Rover važiavo tiesiai į Golf be reakcijos

Vilniuje „Range Rover“ važiavo tiesiai į „Golf“ – be reakcijos

0

Šokiruojantys BMW X1 manevrai du pažeidimai iš eilės

Šokiruojantys BMW X1 manevrai: du pažeidimai iš eilės

0

Taip pat skaitykite

Jei automobilyje turi šiuos daiktus – gali netekti techninės apžiūros galiojimo vietoje

„Juodoji mirtis“ varikliui: pavojingas įprotis, kurį daro daugelis lietuvių

Ar galite gauti baudą už pravirus langus automobilyje?

Įrengs fotoradarus dviratininkams: ar technologijos padės suvaldyti greičio problemą?

Dviratis be šių 5 elementų? Bauda iki 90 eurų. Daugelis apie tai nežino

Šis modelis stebina patikimumu – bet turi vieną trūkumą

Naujienos

  • Naujausios
  • Eismas
  • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Degalų kainos ir tendencijos
  • Premjeros

Straipsniai

  • Apžvalgos
  • Kelių eismo taisyklės
  • Naudoti automobiliai
  • Patarimai
  • Testai
  • Vaizdo įrašai

Naudinga

  • Privalomasis automobilio draudimas
  • KASKO draudimas
  • Automobilio VIN patikra: Regitra ir CarVertical
  • KET baudos
  • Greičio matuokliai
  • Kuro skaičiuoklė
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Vairavimo kategorijos
  • Kelių darbai ir rengiami kelių projektai (žemėlapis)

Draugai

Tlgrm.lt
Tiksaviems.lt
Sharklinker.lt
automobilių supirkimas
Automobilių skelbimai ir atsiliepimai
Salvata.lt - Buitinės technikos remontas
  • Privatumo politika
  • Slapukų naudojimo informacija
  • Partneriai
  • Apie mus
  • Kontaktai

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

Sveiki sugrįžę!

Prisijunkite prie savo paskyros žemiau

Pamiršote slaptažodį? Užsiregistruoti

Sukurti naują paskyrą!

Norėdami užsiregistruoti, užpildykite žemiau esančias formą

Visi laukai yra privalomi. Prisijungti

Atgauti slaptažodį

Norėdami iš naujo nustatyti slaptažodį, įveskite savo vartotojo vardą arba el. pašto adresą.

Prisijungti

Add New Playlist

Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Testai
    • Ilgalaikiai testai
    • Lyginamieji testai
    • Pirmasis važiavimas
  • Apžvalgos
    • GPS sekikliai
    • OBD2 diagnostika
    • Vaizdo registratoriai
  • Vaizdo įrašai
    • Įkelti vaizdo įrašą
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • OBD diagnostikos klaidu kodai
  • Testai
  • Pranešti naujieną
  • Įkelti vaizdo įrašą
  • Informacijos kanalai
  • Prisijungti
  • Užsiregistruoti

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

wpDiscuz