Jūsų pavarų dėžė sunkiai dirba kiekvieną kartą, kai perjungiate pavaras, ir, kaip ir jūsų variklis, ji išskiria šilumą. Tačiau kiek karšta yra per karšta? Suprasdami normalią transmisijos darbinę temperatūrą, galite išvengti brangiai kainuojančio remonto ir gedimų. Štai ką turėtų žinoti kiekvienas vairuotojas.
Kokia yra normali transmisijos temperatūra?
Įprastomis važiavimo sąlygomis transmisija saugiai veikia ≈ 80-107 °C temperatūroje. Kaip ir jūsų variklis, transmisijos nemėgsta karščio – jei temperatūra viršija 110 °C, kyla pavojus, kad jos gali būti pažeistos.
„Transmisijos skystis pradeda sparčiai gesti esant aukštesnei nei 115 °C temperatūrai“, – pažymi transmisijos specialistas Marius Šimkus.
Kas lemia aukštą transmisijos temperatūrą?
1. Senas arba sugedęs transmisijos skystis
Laikui bėgant skystis suyra ir praranda gebėjimą aušinti ir tepti.
2. Sunkus vilkimas ar vežimas
Viršijant transporto priemonės vilkimo pajėgumą, transmisija apkraunama, todėl didėja jos kaitimas.
3. Stabdymas ir eismas
Dažnas pavarų perjungimas ir tuščiosios eigos režimas miesto eisme didina šilumos apkrovą, ypač karštomis dienomis.
4. Prasta techninė priežiūra
Nepaisydami skysčių keitimo arba netikrindami jų lygio, galite perkaisti ir slysti.
Perkaitusios transmisijos požymiai
- Slydimas tarp pavarų
- Staigus arba uždelstas perjungimas
- Degėsių kvapas
- Skysčio patamsėjimas arba spalvos pakitimas
- Prietaisų skydelio įspėjamosios lemputės
- Ūžesys arba trinktelėjimas
„Jei pajutote degėsių kvapą arba pajutote, kad pavarų dėžė svyruoja, nedelsdami sustokite ir leiskite automobiliui atvėsti“, – įspėja automobilių echnikos ekspertas.
Kaip išvengti pavarų dėžės perkaitimo
Reguliariai tikrinkite skystį
Kas 10 000-15 000 km tikrinkite skysčio lygį ir kokybę.
Įrenkite transmisijos aušintuvą
Ypač naudinga vilkikams, visureigiams ar našiems automobiliams.
Naudokite tinkamą skystį
Visada laikykitės gamintojo specifikacijų dėl transmisijos skysčio tipo.
Venkite pernelyg didelės apkrovos
Nevilkite daugiau, nei leidžiama, ir agresyviai negreitinkite važiuodami stačiomis įkalnėmis.
Ar turėčiau nerimauti dėl Lietuvos klimato?
Nors ekstremalūs vasaros karščiai Lietuvoje nėra dažni, miesto eismas, kalnuotos vietovės ar sunkus vilkimas (pvz., kemperių ar priekabų) gali gerokai padidinti pavarų dėžės temperatūrą net ir esant +25 °C temperatūrai.
„Ilgai važiuojant miesto spūstyse su senesne automatine pavarų dėže be aušinimo, pavarų dėžės temperatūra gali viršyti 110 °C“, – sako Tadas Valickas, „Autodiagnostikos“ technikas.
Jūsų transmisija neturi išsilydyti, kol imsitės veiksmų. Stebėkite skystį, žinokite karščio streso požymius ir apsvarstykite galimybę patobulinti aušinimą, jei velkate arba vairuojate agresyviai.
Ar kada nors susidūrėte su perkaitusia pavarų dėže? Pasidalykite savo patirtimi toliau esančiuose komentaruose!