Alyvos apylankos vožtuvas yra labai svarbus variklio tepimo sistemos komponentas, ypač šaltesniais mėnesiais. Keista, bet daugelis vairuotojų nežino apie jo egzistavimą ar svarbą. Tarp daugybės variklio apylankos vožtuvų šis konkretus vožtuvas atlieka lemiamą vaidmenį užtikrinant tinkamą tepimą rudenį ir žiemą. Jei jis veikia netinkamai, tai gali sukelti rimtų variklio pažeidimų, dėl kurių gali prireikti kapitalinio remonto.
Kodėl svarbus alyvos apylankos vožtuvas
Alyvos filtre esantis apylankos vožtuvas skirtas optimaliam variklio tepimui palaikyti net ir sudėtingomis sąlygomis. Kai alyvos filtras užsikemša arba kai labai nukrenta temperatūra, vožtuvas atsidaro ir alyva aplenkia filtrą. Taip užtikrinama, kad variklis vis tiek gaus būtiną tepalą ir bus apsaugotas nuo pažeidimų. Be šios funkcijos šalta, tiršta alyva sunkiai pasiektų variklį, todėl padidėtų jos nusidėvėjimas, o kraštutiniu atveju – sugestų variklis.
Kaip tai veikia ir kas gali nutikti ne taip
Aplenkimo vožtuvas atsidaro, kai alyvos filtras yra labai užterštas arba kai dėl didelių variklio apsukų padidėja alyvos poreikis. Tai ypač svarbu šaltuoju metų laiku, kai alyva sutirštėja ir sumažėja filtro srautas. Principas paprastas: šiek tiek užteršta alyva yra geriau nei jokios alyvos. Vožtuvas atsidaro esant iš anksto nustatytam slėgiui, kuris priklauso nuo variklio konstrukcijos.
Jei apylankos vožtuvas sugenda, tai gali turėti rimtų pasekmių. Nors trumpalaikis gedimas gali iš karto nesukelti variklio pažeidimų, užsitęsusios problemos gali sutrumpinti variklio tarnavimo laiką arba, dar blogiau, sukelti katastrofišką gedimą. Štai kodėl labai svarbu užtikrinti, kad vožtuvas veiktų.
Kur yra alyvos apylankos vožtuvas?
Alyvos apylankos vožtuvas paprastai yra alyvos filtro korpuse. Priklausomai nuo tipo, jis gali būti integruotas į filtrą arba veikti kaip atskiras komponentas. Keičiamų metalinių filtrų kasetėse vožtuvas yra pačiame filtre, todėl reguliariai keičiant filtrą paprastai išlaikomas jo veiksmingumas.
Varikliuose su nuolatiniais filtrų korpusais po variklio gaubtu vožtuvas keičiamas ne taip dažnai ir laikui bėgant gali būti labiau pažeidžiamas. Šių vožtuvų plastikinės sudedamosios dalys gali susidėvėti, todėl gali atsirasti gedimų. Įtrūkęs vožtuvo korpusas arba filtro korpusas taip pat gali sukelti nuotėkį ir sumažinti alyvos slėgį, todėl gali būti pažeista variklio tepimo sistema.
Svarbiausia – reguliari techninė priežiūra ir patikros
Vairuotojai turėtų teikti pirmenybę įprastiniam alyvos ir filtrų keitimui, ypač žiemos mėnesiais, kad aplinkinio vožtuvo būklė būtų optimali. Tokiu būdu jie apsaugo variklį nuo nereikalingo susidėvėjimo ir prailgina jo tarnavimo laiką. Tinkamas dėmesys šiam dažnai nepastebimam komponentui gali reikšti skirtumą tarp sklandaus vairavimo žiemą ir brangiai kainuojančio remonto.