Turbokompresorius padidina variklio galią ir pagerina vairavimo patirtį. Nepaisant jo ilgaamžiškumo, jis vis tiek gali sugesti – dažnai dėl vairuotojo įpročių. Tačiau kokie yra sugedusio turbokompresoriaus požymiai?
Pagrindiniai pažeisto turbokompresoriaus simptomai
1.Variklio galios praradimas
Dėl sugadinto turbokompresoriaus sumažėja galia. Automobilis jaučiasi vangus, ilgiau įsibėgėja, o nuspaudus dujų pedalą gali nereaguoti taip, kaip tikėtasi.
2.Didesnės degalų sąnaudos
Kai turbokompresorius neveikia, variklis sudegina daugiau degalų, todėl sumažėja degalų naudojimo efektyvumas.
3.Išmetamųjų dujų dūmai
Išmetamųjų dujų dūmai yra įspėjamasis ženklas, nes šiuolaikiniai automobiliai turėtų skleisti mažai arba visai neskleisti matomų dūmų. Dėl turbinos problemų gali padidėti alyvos sąnaudos, todėl gali atsirasti įvairių spalvų dūmų:
- Mėlynasis dūmas: Tikėtina, kad tai degančios variklio alyvos dūmai.
- Juodi dūmai: Tai reiškia, kad degalų mišinys yra per gausus.
- Pilki dūmai: Gali reikšti turbinos arba degalų įpurškimo problemas.
4.Neįprasti garsai
Sveikas turbokompresorius veikia tyliai, o sugedęs – garsiau, kartais kniaukia, o varikliui sukantis arba automobiliui greitėjant garsas stiprėja.
5.Variklio kontrolinė lemputė
Prietaisų skydelyje gali užsidegti variklio lemputė. Nors tai gali reikšti įvairias problemas, diagnostinių kodų nuskaitymas gali nustatyti, ar priežastis yra turbinos gedimas.
6.Aukštojo slėgio sumažėjimas
Sugedęs turbokompresorius gali prarasti slėgį, dažnai dėl nuotėkio, sulūžusių turbinos menčių arba išmetamųjų dujų vožtuvo problemų.
7.Aukštas alyvos slėgis
Per didelis alyvos slėgis gali pažeisti sandariklius ir sukelti alyvos nuotėkį aplink turbokompresorių.
8.Oro šildytuvo gedimas
Turbinos problemos taip pat gali turėti įtakos automobilio oro šildymo sistemai ir paveikti bendrą veikimą.
9.Vibracija vairuojant
Dėl susidėvėjusių turbinos guolių gali atsirasti pastebima vibracija, ypač greitėjant arba veikiant didelėms apkrovoms.
Su dyzeliniais varikliais susiję ženklai
Nors dauguma simptomų būdingi ir dyzeliniams, ir benzininiams varikliams, sugedęs dyzelinio automobilio turbokompresorius dažnai skleidžia juodus išmetamųjų dujų dūmus. Tai rodo oro ir degalų mišinio disbalansą, dažnai atsirandantį dėl to, kad į degimo kamerą patenka per mažai oro.
Dažniausios turbokompresoriaus gedimo priežastys
Turbinos gedimai paprastai atsiranda dėl:
- Vairuotojų įpročiai: Greitas šalto variklio apsukų didinimas, staigus įkaitusio variklio išjungimas, važiavimas mažu greičiu ir reguliaraus tepalų keitimo ignoravimas.
- Tepimo problemos: Nepakankamas tepimas, prasta alyvos kokybė arba netinkamos rūšies alyvos naudojimas.
- Šiukšlės: Pašaliniai objektai, patekę į turbokompresorių per užterštą alyvą arba oro filtrus.
- Netinkamas derinimas: Netinkamai sureguliuoti kintamos geometrijos turbokompresoriai arba netinkami slėgio padidinimo nustatymai.
- Montavimo klaidos: Turbokompresoriaus sistemos išvalymas ir papildymas šviežia alyva.
Sugadintos turbinos variklio garsai
Pažeistas turbokompresorius gali skleisti įvairius garsus, įskaitant švilpimą, šnypštimą ar barškėjimą greitėjimo metu. Švilpimas rodo oro nuotėkį, šnypštimas – sandariklio problemą, o barškėjimas dažnai rodo susidėvėjusius guolius arba užstrigusį turbinos variklį.
Kaip patikrinti, ar nėra turbinos problemų
Atlikus paprastą kelio testą galima nustatyti turbokompresoriaus problemas. Garsus triukšmas, dūmai iš išmetimo vamzdžio ir nepakankamas pagreitis yra pagrindiniai požymiai. Jei problemos išlieka, patikrinti, ar nėra alyvos nuotėkio, patikrinti alyvos lygį ir kokybę bei išmatuoti alyvos slėgį manometru arba diagnostikos įrankiu, galima dar kartą įsitikinti turbinos būkle.
Neturintiems remonto patirties patartina kreiptis į mechaniką, kad būtų atlikta išsami diagnostika ir būtinas remontas, užtikrinantis, kad turbokompresorius veiktų taip, kaip turėtų.