Greičio viršijimas šiandien gali kainuoti iki 750 eurų. Laimei, vairuotojai turi paprastą gudrybę šiam pažeidimui įveikti. Norėdami jo išvengti, jie paspaudžia vieną mygtuką ant vairo. Tada automobilis tampa atsparus greičio viršijimui ir baudoms už greitį.
Šiais laikais baudos gali būti tikrai didelės. Ar lengva išvengti šios baudos? Vairuotojai turi būdą, o jiems padeda mygtukas.
Vairuotojas nustatė 50 km/val. greitį, todėl automobilis nevažiuos greičiau
Ant mygtuko, apie kurį kalbu, nupieštas spidometro simbolis, o prieš rodyklę priklijuotas romėniškas 0 arba į smeigtuką panašus ženklas. Jį paspaudus, … greičio ribotuvas. Taip, ribotuvas. Maždaug tai reiškia, kad jei vairuotojas nustatys greičio ribotuvą į 50 km/h (nes toks bus esamas greičio apribojimas), nuspaudus akceleratoriaus pedalą automobilis nevažiuos greičiau. Todėl vairuotojui nereikės baimintis greičio patikrinimo ir baudos.
Kur rasti mygtuką, kuriuo įjungiamas greičio ribotuvas mano automobilyje? Vieta gali būti skirtinga. Dažniausiai jis būna ant vairo. Nors, pavyzdžiui, „Renault“ taip pat galėjo jį patalpinti ant centrinės konsolės arba centrinio tunelio.
Kaip veikia automobilio greičio ribotuvas?
Labai svarbu, kad greičio ribotuve nustatytą vertę būtų galima bet kada pakeisti. Jei kelyje leistinas greitis padidėja arba sumažėja, vairuotojas gali pakeisti kompiuteryje nustatytą vertę. Tai leis variklio valdikliui išvystyti didesnį arba mažesnį greitį.
Senesniuose automobiliuose ribotuvo nustatymai keičiami pliuso arba minuso mygtuku. Vairuotojas turi reguliuoti nustatymus rankiniu būdu. Naujesniuose automobiliuose jis tik patvirtina borto kompiuterio informaciją – tai padaro paspausdamas mygtuką, kuriuo įjungiamas ribotuvas, arba mygtuką, kuriuo patvirtinamas pranešimas. Automobiliuose, kuriuose naudojama ISA sistema, ribotuvo rodmenis siūloma keisti pagal kameros nuskaitytus arba iš navigacinės sistemos atsisiųstus duomenis.
Greičio ribotuvas šiandien daugiausia veikia dėl variklio valdiklio veikimo
Galiausiai lieka dar vienas klausimas. Kaip greičio ribotuvas neleidžia transporto priemonei įsibėgėti iki didesnio greičio? Paprastai tariant, galima pasakyti, kad pasiekus nustatytą greitį, valdiklis apriboja variklio galią sumažindamas degalų įpurškimo normą. Dėl to automobilis negali stipriau įsibėgėti. Šiuolaikiniai ribotuvai veikia variklio valdiklį. Senieji trukdė veikti, pavyzdžiui, droselio arba akceleratoriaus pedalo veikimui.
Be to, verta žinoti, kad šiandien greičio ribotuvas, skirtingai nei kruizo kontrolė, automobilių rinkoje yra praktiškai standartinė įranga. Net B segmento automobiliai jį gauna be priemokos. Šiandien tai netgi dažniausiai būna ISA išmanūs ribotuvai.
Prisijunkite prie „Taršos patikros reidas“ grupės.