• Įkelk vaizdo įrašą
  • Pranešk naujieną
  • Apie mus
  • Kontaktai
Trečiadienis, 2 liepos, 2025
  • Prisijungti
  • Registracija
Reidas Official
Pranešti naujieną
Įkelti video
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Daugiau
    • Testai
      • Lyginamieji testai
      • Pirmasis važiavimas
      • Ilgalaikiai testai
    • Apžvalgos
      • GPS sekikliai
      • OBD2 diagnostika
      • Vaizdo registratoriai
    • Vaizdo įrašai
      • Įkelti vaizdo įrašą
    • KET baudos
    • Taršos mokestis
    • Virtualus alkotesteris
    • Draudimo patikra
    • Kuro skaičiuoklė
    • OBD diagnostikos klaidu kodai
    • Testai
    • Informacijos kanalai
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • Vaizdo įrašai
  • Info kanalai
Pagrindinis Patarimai

Nematomas priekinio stiklo valytuvas automobilyje. Ar jis veikia?

pagal Andžej Biaigo
2024.06.05, 12:00
Patarimai
A A
0
hidrofobine danga automobilio priekiniam stiklui langams automobiliui
Dalintis FacebookDalintis TelegramDalintis WhatsAppDalintis Linkedin

Kiekvienoje degalinėje ir beveik kiekviename prekybos centre galite įsigyti nematomą automobilio priekinio stiklo valytuvą, kuris ant stiklo paviršiaus sukuria vandenį sulaikančią hidrofobinę plėvelę. Ar hidrofobinė danga veikia?

Automobilio priekinis stiklas nėra idealiai lygus. Mikroįbrėžimai, maži medžiagos defektai ar mikroskopiškai maži nešvarumai, prilipę prie stiklo, sudaro puikią pradžią tolesniam nešvarumų kaupimuisi ar vandens susilaikymui ant stiklo paviršiaus. Nematomas valytuvas, tiksliau, nanodalelių hidrofobinis sluoksnis, yra bandymas išspręsti šią problemą.

Kaip veikia hidrofobinė danga?

Nematomas valytuvas gerokai padidina stiklo hidrofobiškumą. Dėl to ant jo išsiliejęs vanduo pradeda kauptis didesniais lašais (kaip gyvsidabris iš sudužusio termometro), o paskui, veikiamas sunkio jėgos arba oro impulso, nuteka nuo stiklo. Hidrofobinės dangos gamintojai skelbia, kad jie jau veikia važiuojant šiek tiek didesniu nei 50 km/h greičiu. Bandymai ir vairuotojų atsiliepimai rodo, kad arčiau tiesos yra 70-80 km/h greitis. Esant mažam greičiui, tirštam rūkui ar dulksnai, lašeliai yra per maži, kad susitelktų į didesnius, kurie būtų veiksmingai nupūsti.

Todėl tam tikrais atvejais (važiuojant didesniu greičiu, esant intensyvesniems krituliams) galima važiuoti nenaudojant priekinio stiklo valytuvų. Hidrofobinės dangos privalumai tuo nesibaigia. Nematomas valytuvas sumažina priekinio stiklo užterštumą ar apledėjimo tikimybę, taip pat palengvina vabzdžių ar augalų sulčių pašalinimą.

Hidrofobinė danga – ar ji veikia?

Prekyboje galima įsigyti purškiamų, skystų arba losjono preparatų. Naudojimo instrukcijose rekomenduojama, kad prieš naudojant nematomą valiklį langai būtų kruopščiai nuplauti ir nusausinti. Užtepus gaminį ant stiklo, prieš pradedant poliruoti, gali tekti šiek tiek palaukti. Atlikus operaciją, matomumas niekaip nesumažėja. Ant stiklo neatsiranda jokių dryžių ar anksčiau nematytų šviesos atspindžių.

Vairuotojų atsiliepimai rodo, kad hidrofobinė danga veikia keletą savaičių (galimi skirtumai dėl transporto priemonės sąlygų arba pasirinktos gamybos). Praėjus šiam laikui, stiklą būtina padengti nauju priemonės sluoksniu. Svarbu tai, kad net ir pigiausi produktai, kainuojantys apie 5-10 eurų, pasirodo esantys veiksmingi. Taigi, kiekvienas gali pats įsitikinti, ar nematomo valytuvo veikimas jį tenkina.

Hidrofobiniai automobilių langai

hidrofobiniai automobilio langai hidrofobine danga
„Volvo“ su šoniniais langais ir veidrodžiais, pagamintais naudojant WRG technologiją, rodomi vandens lašelių simboliai su rodykle.

Verta paminėti, kad stiklas su vandenį atstumiančia danga gali būti automobilių standartinės arba papildomos įrangos dalis. Sprendimą, pavadintą WRG (iš angl. Water Repellent Glass – vandenį atstumiantis stiklas), 2004 m. pasiūlė „Volvo“. Pasak konglomerato, išoriniai veidrodėliai ir priekinių durelių šoniniai langai buvo pagaminti iš specialaus tipo stiklo. Nuo šoninių stiklų vanduo turėjo būti nupučiamas oro srove, o ant veidrodėlių jis turėjo tolygiai pasiskirstyti visame jų paviršiuje, kad neiškraipytų vaizdo.

Skaitykite  Kaip neapsigauti perkant naudotą automobilį: ekspertų patarimai

„Volvo“ nepateikia išsamios informacijos apie sprendimą, apsiribodama teiginiu, kad ši technologija gali būti naudojama tik laminuotam stiklui ir kad norint, jog danga būtų visiškai veiksminga, ją reikia periodiškai atnaujinti. Tačiau tai netaikoma veidrodžiams, kurių hidrofobinis sluoksnis yra mažiau linkęs į dilimą. Internete rašoma, kad WRG – tai ant viryklės dedamas vandenį atstumiantis sluoksnis ir kad visas sprendimas yra patentuotas šio prekės ženklo.

Žymos: priekinis stiklas
Dalintis71DalintisSiųstiDalintis12

Sekite mus, kad nepraleistumėte svarbių naujienų!

Sekite mus Google News platformoje

Rekomenduojami vaizdo įrašai

Vilniuje Range Rover važiavo tiesiai į Golf be reakcijos

Vilniuje „Range Rover“ važiavo tiesiai į „Golf“ – be reakcijos

0

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą – vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

0

Raudona šviesa Ne problema svečiams iš Šveicarijos

Raudona šviesa? Ne problema svečiams iš Šveicarijos!

0

Šokiruojantys BMW X1 manevrai du pažeidimai iš eilės

Šokiruojantys BMW X1 manevrai: du pažeidimai iš eilės

0

Taip pat skaitykite

Šie automobiliai genda dažniausiai – bet vairuotojai jų vis tiek trokšta

Šie automobilių modeliai netrukus dings – ar dar verta juos pirkti?

Automobiliai, kurie nerūdija: patikimiausi modeliai Lietuvoje

Vairuotojus erzina ši nauja sistema – privaloma visuose naujuose automobiliuose

Geriausi 2025 metų automobiliai: ką verta pirkti Lietuvoje

Kaip lietuviai gadina hibridus – 5 klaidos ir kaip jų išvengti

Naujienos

  • Naujausios
  • Eismas
  • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Degalų kainos ir tendencijos
  • Premjeros

Straipsniai

  • Apžvalgos
  • Kelių eismo taisyklės
  • Naudoti automobiliai
  • Patarimai
  • Testai
  • Vaizdo įrašai

Naudinga

  • Privalomasis automobilio draudimas
  • KASKO draudimas
  • Automobilio VIN patikra: Regitra ir CarVertical
  • KET baudos
  • Greičio matuokliai
  • Kuro skaičiuoklė
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Vairavimo kategorijos
  • Kelių darbai ir rengiami kelių projektai (žemėlapis)

Draugai

Tlgrm.lt
Misija-darbas.lt
Tiksaviems.lt
Sharklinker.lt
automobilių supirkimas
Automobilių skelbimai ir atsiliepimai
KepamVerdam.lt - Receptai
  • Privatumo politika
  • Slapukų naudojimo informacija
  • Partneriai
  • Apie mus
  • Kontaktai

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

Sveiki sugrįžę!

Prisijunkite prie savo paskyros žemiau

Pamiršote slaptažodį? Užsiregistruoti

Sukurti naują paskyrą!

Norėdami užsiregistruoti, užpildykite žemiau esančias formą

Visi laukai yra privalomi. Prisijungti

Atgauti slaptažodį

Norėdami iš naujo nustatyti slaptažodį, įveskite savo vartotojo vardą arba el. pašto adresą.

Prisijungti

Add New Playlist

Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Testai
    • Ilgalaikiai testai
    • Lyginamieji testai
    • Pirmasis važiavimas
  • Apžvalgos
    • GPS sekikliai
    • OBD2 diagnostika
    • Vaizdo registratoriai
  • Vaizdo įrašai
    • Įkelti vaizdo įrašą
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • OBD diagnostikos klaidu kodai
  • Testai
  • Pranešti naujieną
  • Įkelti vaizdo įrašą
  • Informacijos kanalai
  • Prisijungti
  • Užsiregistruoti

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.