• Įkelk vaizdo įrašą
  • Pranešk naujieną
  • Apie mus
  • Kontaktai
Ketvirtadienis, 26 birželio, 2025
  • Prisijungti
  • Registracija
Reidas Official
Pranešti naujieną
Įkelti video
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Daugiau
    • Testai
      • Lyginamieji testai
      • Pirmasis važiavimas
      • Ilgalaikiai testai
    • Apžvalgos
      • GPS sekikliai
      • OBD2 diagnostika
      • Vaizdo registratoriai
    • Vaizdo įrašai
      • Įkelti vaizdo įrašą
    • KET baudos
    • Taršos mokestis
    • Virtualus alkotesteris
    • Draudimo patikra
    • Kuro skaičiuoklė
    • OBD diagnostikos klaidu kodai
    • Testai
    • Informacijos kanalai
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • Vaizdo įrašai
  • Info kanalai
Pagrindinis Patarimai

Ignoruojate šį patikrinimą? Gali kainuoti tūkstančius

pagal Michal Kovalčiuk
2025.06.24, 17:00
Patarimai
A A
0
autoservisas
Dalintis FacebookDalintis TelegramDalintis WhatsAppDalintis Linkedin

Automatinės transmisijos skystis – vienas svarbiausių automobilio komponentų, tačiau dauguma vairuotojų Lietuvoje jį tikrina retai arba visai netikrina. Šiame straipsnyje sužinosite, kada ir kaip tai padaryti teisingai, kad išvengtumėte brangių gedimų.

Kodėl šis skystis toks svarbus?

Pavarų dėžės skystis (arba transmisijos alyva) užtikrina sklandų pavarų perjungimą, aušina dėžės komponentus ir mažina trintį. Jo trūkumas arba prastas kokybinis lygis gali sukelti perkaistą dėžę, netolygų pavarų perjungimą ar visišką transmisijos gedimą.

automatines pavaru dezes alyvos keitimas transmisijos tepalo keitimas

Kada reikėtų tikrinti skysčio lygį?

Nors skystis nereikalauja tokios dažnos priežiūros kaip variklio alyva, specialistai rekomenduoja tikrinti jį bent kartą per metus arba kas 20 000–30 000 km. Patikrinkite automobilio naudojimo instrukciją – kai kuriuose modeliuose transmisija yra „uždara“ ir reikalauja profesionalios patikros.

Kaip patikrinti skysčio lygį – žingsnis po žingsnio

  1. Pastatykite automobilį ant lygaus paviršiaus ir įjunkite stovėjimo stabdį.
  2. Užveskite variklį ir palaukite, kol pasieks darbinę temperatūrą.
  3. Perjunkite visas pavaras, tada grąžinkite į „P“ (parkavimą) arba „N“ (neutralą).
  4. Atidarykite variklio dangtį ir suraskite transmisijos matuoklį (dažniausiai galinėje variklio dalyje).
  5. Ištraukite matuoklį, nuvalykite, įdėkite atgal ir vėl ištraukite – tik tada vertinkite lygį ir spalvą.

Jei skystis rudas arba skleidžia svilėsių kvapą – laikas jį keisti. Geros būklės skystis būna rausvas, švarus ir permatomas.

variklio alyvos lygio matuokle tepalo lygio matuoklis

Ką daryti, jei nėra matuoklio?

Daugelyje naujesnių modelių (ypač europinių) nėra tradicinio matuoklio. Tokiu atveju skystį reikia tikrinti per specialų užpildymo tašką po automobiliu, esant tam tikrai temperatūrai. Ši procedūra reikalauja įrankių ir žinių, tad ją patartina patikėti profesionalams.

Įspėjamieji ženklai, kad kažkas negerai

  • Uždelstas ar sunkus pavarų perjungimas
  • Garsai, primenantys trynimą ar ūžesį
  • Transmisijos „slydimas“
  • Svilėsių kvapas
  • Įsijungusi įspėjamoji lemputė prietaisų skydelyje

Pastebėję bent vieną iš šių požymių, nedelskite – užsirašykite transmisijos patikrai. Lietuvoje tai atlieka tokios įmonės kaip „Melga“, „AD REM“, „Toptis“ ar „Regitra“ patvirtinti servisai.

Ekspertų komentaras

„Dauguma vairuotojų mano, kad transmisijos alyvos keisti nereikia niekada – tai pavojingas mitas,“ – sako Andrius Žemaitis, sertifikuotas automobilių meistras iš Kauno. „Reguliarus tikrinimas gali išgelbėti jūsų pavarų dėžę nuo mirtino gedimo.“

Skaitykite  Alyvos keitimo klaidos: ką daro net ir patyrę vairuotojai

Mechaninė ar automatinė – skiriasi ir priežiūra

Šis straipsnis taikomas automatinėms dėžėms. Mechaninės pavarų dėžės dažniausiai naudoja kitokį, rečiau keičiamą transmisijos tepalą. Visada tikrinkite konkretaus automobilio rekomendacijas.

Užkirskite kelią bėdoms iš anksto

Prevencinė priežiūra – pigiausias būdas išvengti didelių išlaidų. Ar važiuojate „Volkswagen Golf“, ar „Toyota RAV4“, pavarų dėžės skysčio lygis turi būti reguliariai tikrinamas. Negalvokite „jei neveikia – tada tikrinsiu“. Gali būti per vėlu.

Ar esate patyrę pavarų dėžės problemų? Papasakokite komentaruose!

Žymos: alyvaautomatinė greičių dėžėtepalai
Dalintis1DalintisSiųstiDalintis
Prenumeruoti
Prisijungti su
Prisijungti
Leidžiu sukurti paskyrą
Kai pirmą kartą prisijungiate naudodami socialinio prisijungimo mygtuką, gauname Jūsų paskyros viešojo profilio informaciją, kurią bendrina socialinio prisijungimo teikėjas, atsižvelgdami į Jūsų privatumo nustatymus. Taip pat gauname Jūsų el. pašto adresą, kad automatiškai sukurtume Jums paskyrą mūsų svetainėje. Sukūrę paskyrą būsite prijungti prie šios paskyros.
NesutinkuSutinku
Pranešti apie
guest
Prisijungti su
Leidžiu sukurti paskyrą
Kai pirmą kartą prisijungiate naudodami socialinio prisijungimo mygtuką, gauname Jūsų paskyros viešojo profilio informaciją, kurią bendrina socialinio prisijungimo teikėjas, atsižvelgdami į Jūsų privatumo nustatymus. Taip pat gauname Jūsų el. pašto adresą, kad automatiškai sukurtume Jums paskyrą mūsų svetainėje. Sukūrę paskyrą būsite prijungti prie šios paskyros.
NesutinkuSutinku
guest
0 Komentarai
Seniausi
Naujausi Daugiausiai balsavo
Įterpti atsiliepimai
Žiūrėti visus komentarus

Sekite mus, kad nepraleistumėte svarbių naujienų!

Sekite mus Google News platformoje

Rekomenduojami vaizdo įrašai

Šokiruojantys BMW X1 manevrai du pažeidimai iš eilės

Šokiruojantys BMW X1 manevrai: du pažeidimai iš eilės

0

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą – vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

0

Vilniuje Range Rover važiavo tiesiai į Golf be reakcijos

Vilniuje „Range Rover“ važiavo tiesiai į „Golf“ – be reakcijos

0

Raudona šviesa Ne problema svečiams iš Šveicarijos

Raudona šviesa? Ne problema svečiams iš Šveicarijos!

0

Taip pat skaitykite

Šie automobiliai Lietuvoje nuvertėja greičiausiai – ar vairuoji vieną jų?

Ar galima vairuoti po vieno alaus? Promilių skaičiavimai

Alyvos keitimo klaidos: ką daro net ir patyrę vairuotojai

Nuo 2026 metų – iki 1 375 € už įvažiavimą į miestą senu automobiliu

Kurie modeliai dings iki 2026 m. – pilnas sąrašas

Kodėl 10 metų senumo automobilis – protingiausias pasirinkimas 2025-aisiais?

Naujienos

  • Naujausios
  • Eismas
  • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Degalų kainos ir tendencijos
  • Premjeros

Straipsniai

  • Apžvalgos
  • Kelių eismo taisyklės
  • Naudoti automobiliai
  • Patarimai
  • Testai
  • Vaizdo įrašai

Naudinga

  • Privalomasis automobilio draudimas
  • KASKO draudimas
  • Automobilio VIN patikra: Regitra ir CarVertical
  • KET baudos
  • Greičio matuokliai
  • Kuro skaičiuoklė
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Vairavimo kategorijos
  • Kelių darbai ir rengiami kelių projektai (žemėlapis)

Draugai

Tlgrm.lt
Misija-darbas.lt
Tiksaviems.lt
Sharklinker.lt
automobilių supirkimas
Automobilių skelbimai ir atsiliepimai
KepamVerdam.lt - Receptai
  • Privatumo politika
  • Slapukų naudojimo informacija
  • Partneriai
  • Apie mus
  • Kontaktai

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

Sveiki sugrįžę!

Prisijunkite prie savo paskyros žemiau

Pamiršote slaptažodį? Užsiregistruoti

Sukurti naują paskyrą!

Norėdami užsiregistruoti, užpildykite žemiau esančias formą

Visi laukai yra privalomi. Prisijungti

Atgauti slaptažodį

Norėdami iš naujo nustatyti slaptažodį, įveskite savo vartotojo vardą arba el. pašto adresą.

Prisijungti

Add New Playlist

Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Testai
    • Ilgalaikiai testai
    • Lyginamieji testai
    • Pirmasis važiavimas
  • Apžvalgos
    • GPS sekikliai
    • OBD2 diagnostika
    • Vaizdo registratoriai
  • Vaizdo įrašai
    • Įkelti vaizdo įrašą
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • OBD diagnostikos klaidu kodai
  • Testai
  • Pranešti naujieną
  • Įkelti vaizdo įrašą
  • Informacijos kanalai
  • Prisijungti
  • Užsiregistruoti

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

wpDiscuz