Kai kurių gedimų atveju negalima atidėlioti pažeistų dalių keitimo. Sužinokite, ką reikia keisti, vos pajutę pirmuosius nerimą keliančius simptomus.
Teoriškai automobilyje galima suremontuoti viską. Netrūksta įstaigų, kurios užsiima ne tik automobilio mechanikos, bet ir kėbulo, kuris, pavyzdžiui, buvo pažeistas per avariją, atstatymu. Kitas dalykas – bet koks įsikišimas į tokius svarbius automobilio konstrukcijos taškus beveik neabejotinai neatkurs jo gamyklinės būklės. Maža to, netinkamai atliktas remontas gali bet kada tapti „tiksinčia bomba“ ir sukelti tragišką incidentą.
Tas pats pasakytina ir apie teoriškai lengviau pataisomą automobilio transmisiją ir važiuoklę. Tačiau šiuo atveju dažniau būna taip, kad būtinas remontas atidedamas tol, kol gedimą rodantys simptomai tampa tokie erzinantys ar varginantys. Automobilių savininkai net nesuvokia, kiek daug jie rizikuoja vairuodami automobilį su triukšminga pakaba ar kitais nepageidaujamais garsais. Neretai dėl jų kalti paprasti ir transmisijos / vairo mechanizmo / pakabos komponentai, kuriuos pakeisti autoservise neužtruktų ilgai ir nesunaudotų daug pinigų iš piniginės. Tuo tarpu simptomų, galinčių rodyti gedimą, ignoravimas gali lemti rimtesnę automobilio žalą ar net tragišką įvykį.
Todėl neverta rizikuoti ir geriausia iš karto pakeisti triukšmingas dalis. Toliau pateikiame keletą tokių jautrių automobilio komponentų ir galimas automobilio naudotojo aplaidumo pasekmes.
Vairo mechanizmas
Nuvažiavus tūkstančius kilometrų vairo mechanizmas vis labiau atsilaisvina ir pradeda trankyti. Taip, be kita ko, atsitinka dėl to, kad į pavarų mechanizmą patenka purvo ir drėgmės, dažniausiai per pažeistas gumines apsaugas. Pirmiausia sugedusi pavarų dėžė „sugadina“ padangas (jos ant kelio guli neteisingu kampu), o vėliau vis dažniau kyla vairavimo problemų. Galiausiai ratai gali net visiškai užsiblokuoti, o tai gali turėti mirtinų pasekmių, jei tai atsitinka važiuojant.
Amortizatorius ir amortizatoriaus guolis
Amortizatoriai tikrinami techninės priežiūros stotyse, tačiau tik dėl nuotėkio. Tačiau vizualiai geras amortizatorius ne visada reiškia, kad jis veikia tinkamai. Sugedęs komponentas ne tik turi įtakos važiavimo komfortui (triukšmingas barškėjimas), bet ir prisideda prie prasto stabdymo efektyvumo ir vairavimo tikslumo. Niekada nenuvertinkite viršutinio amortizatoriaus tvirtinimo guolio nusidėvėjimo požymių (pvz., triukšmas sukant). Jei jis užsikimšęs, gali net lūžti pakabos spyruoklė ir kartu su ja pradurti padangą.
Ratų guolis
Rato guolio gedimą lengva atpažinti iš tolygaus ūžesio arba ūžesio važiuojant. Šio triukšmo intensyvumas gali skirtis priklausomai nuo greičio ar rato padėties (pvz., posūkyje). Iš pradžių sugedęs rato guolis kelia tik erzinantį triukšmą, tačiau vėliau gerokai pablogina automobilio valdymo savybes, kol galiausiai ratas užstringa ir atsiskiria nuo automobilio.
Valdymo svirties kaištis
Mažas jungiamasis elementas tarp valdymo svirties ir vairo traukės yra juntamas, pavyzdžiui, prastesnės kokybės keliuose iš rato srities sklinda stiprus stuksenimo garsas. Valdymo svirties gedimą taip pat gali rodyti pastebimas laisvumas judinant vairą rankomis. Šio gedimo neįvertinimo pasekmės gali būti tikrai rimtos, ypač važiuojant didesniu greičiu. Nupjovus kaištį, ratas atsiskiria nuo svirties, o kartu su juo sugadinamas kėbulas (pvz., purvasargis) ir stabdžių komponentai.
Stabdžių skystis
Nors vairuotojai paprastai stropiai keičia variklio alyvą ar net aušinimo skystį, jie dažnai visiškai pamiršta pakeisti stabdžių skystį. Tai didelė klaida, nes laikui bėgant stabdžių skystis sugeria vis daugiau drėgmės ir jo virimo temperatūra mažėja. Todėl jis gali užvirti kaip tik tada, kai jo labiausiai reikia, t. y. staigiai stabdant. Dėl to nepasiekiama laukiama stabdymo galia.
Vairo traukės antgalis
Slankiojančiųjų trauklių antgaliai yra viena iš dažniausiai keičiamų automobilio dalių. Pernelyg didelis šio komponento susidėvėjimas dažniausiai pasireiškia smūgiais, girdimais atliekant staigius vairo judesius, taip pat važiuojant nelygiu paviršiumi. Ilgainiui dėl susidėvėjusio traukės antgali pernelyg nusidėvi padangos protektorius, o jei susidėvėjimas itin didelis, gali net sprogti ratas.
Prisijunkite prie „Taršos patikros reidas“ grupės.