Tikėtina, kad šiuolaikinės padangos, prieš jas keičiant, nuvažiuos ne mažiau kaip 32 000 kilometrų. Galite tiesiog palaukti, kol autoservise pasakys, kad laikas jas keisti, arba kai nepraeisite techninės apžiūros dėl padangų būklės. Tačiau tai gali būti brangiai kainuojanti ir potencialiai pavojinga klaida.
Kaip rodo mūsų padangų saugumo patikros vadovas, padangų slėgį turėtumėte tikrinti bent kartą per mėnesį, o tai gera proga apžiūrėti, ar nėra įtrūkimų, iškilimų ar įpjovimų. Tačiau kas yra įtrūkusios padangos ir kaip jų išvengti? Perskaitykite mūsų vadovą ir sužinokite tai.
Kas yra įtrūkusios padangos?
Įtrūkusios padangos – tai padangos, kurių guminiame paviršiuje matomi įtrūkimai ant šoninių sienelių, protektoriaus griovelių arba ten, kur padanga jungiasi su rato ratlankiu.
Kas lemia padangos įtrūkimą?
Yra kelios priežastys, kurių galima išvengti, dėl kurių padanga gali įtrūkti. Viena didžiausių problemų yra amžius, nes guma ilgainiui natūraliai nyksta, ypač veikiama saulės spindulių ir svyruojančios temperatūros. Deja, senėjimo požymių išvengti neįmanoma, todėl tai skamba kaip odos priežiūros produkto reklama.
Padanga sensta nepriklausomai nuo to, kaip dažnai ją naudojate. Viena vertus, padanga susidėvi, kai ją veikia vairavimo metu atsirandantis nusidėvėjimas, tačiau kita rimta problema yra nepakankamas naudojimas. Cheminė medžiaga, neleidžianti padangai išdžiūti, suaktyvėja padangai judant, todėl ilgesnį laiką palikus automobilį stovėti, padangos gali per anksti įtrūkti.
Todėl pirkdami naudotą automobilį turėtumėte patikrinti padangų amžių. Ant šoninės sienelės yra atspausdintas kodas, kurio pirmieji du skaitmenys žymi pagaminimo savaitę, o antrieji du skaitmenys – metus. Pavyzdžiui, kodas 3021 reikštų, kad padanga buvo pagaminta 2021 m. 30-ąją savaitę. Automobiliui, kuris per pastarąjį dešimtmetį per metus nuvažiuodavo vos kelis šimtus kilometrų, beveik neabejotinai reikės naujų padangų, net jei protektoriaus gylis yra visiškai teisėtas.
Oro sąlygos taip pat turi įtakos. Dėl intensyvaus UV spindulių poveikio guma gali suirti ir atsirasti įtrūkimų, kurių galima išvengti automobilį statant garaže arba atokiau nuo tiesioginių saulės spindulių. Tokį pat poveikį gali turėti ir šaltas oras, o jei padangos nuolat keičia temperatūrą, problema tampa dar rimtesnė.
Kita problema – vanduo, nes nors padangos yra atsparios vandeniui, dėl pernelyg didelio lietaus ar potvynio vandens poveikio gali atsirasti įtrūkimų. Net ir nedidelio įtrūkimo pakanka, kad į padangos sandariklį patektų vandens, todėl kyla problemų dėl ratų suvedimo ir stabdymo.
Galiausiai, padangų slėgis gali būti labai svarbus įtrūkimams atsirasti. Nepakankamai pripūstos padangos kenčia nuo didesnės trinties su keliu, o per daug pripūstos padangos gali išsipūsti, todėl gali sprogti. Neignoruokite automobilio padangų slėgio stebėjimo sistemos (TPMS) ir įpraskite bent kartą per mėnesį tikrinti slėgį padangose.
Ar įtrūkusios padangos yra pavojingos?
Įtrūkusi padanga yra labai pavojinga, todėl ją reikia kuo greičiau pakeisti. Jei padanga įtrūkusi dėl amžiaus, vertėtų tuo pačiu metu patikrinti ir kitas automobilio padangas. Padangos dažnai keičiamos poromis arba kaip visas komplektas, todėl mažai tikėtina, kad įtrūkimas apsiriboja tik vienu automobilio kampu.
Ar įtrūkusios padangos yra neteisėtos?
Nors įtrūkusi padanga pati savaime nėra neteisėta, dėl jos gali būti nesilaikoma techninės apžiūros reikalavimų. Dar svarbiau yra tai, kad vairuoti automobilį su įtrūkusia padanga yra pavojinga jums, jūsų keleiviams ir kitiems eismo dalyviams. Rizikuoti neverta.
Atminkite, kad padangos yra vienintelis jūsų automobilio kontaktas su keliu, todėl rūpinkitės jomis ir jos pasirūpins jumis.