Dauguma vairuotojų alyvos matuoklį naudoja tik variklio alyvos lygiui patikrinti. Tačiau nedaugelis žino, kad jis gali įspėti ir apie rimtus variklio gedimus – kartais net anksčiau, nei užsidega įspėjamieji prietaisų skydelio signalai.
Patyręs automobilių meistras leidiniui „SUV News“ papasakojo, kaip teisingai stebint matuoklio elgseną galima išvengti brangių remontų.
Kodėl verta patikrinti matuoklį veikiančiam varikliui
Nors įprasta tepalų lygį tikrinti atšalusiam varikliui, kartais pravartu pažvelgti po kapotu ir varikliui veikiant. Tam tikri požymiai gali išduoti paslėptas problemas.
Pabandykite ištraukti matuoklį ir atsukti alyvos pylimo dangtelį, kai variklis veikia. Jei dangtelis nusiima lengvai, o matuoklis išsiima be didelio pasipriešinimo – viskas gerai. Tai reiškia, kad veikia karterio dujų ventiliacijos sistema, palaikanti stabilų slėgį variklio viduje.
Tačiau jei membrana šioje sistemoje susidėvi, pradeda nekontroliuojamai siurbti alyvą į degimo kameras. Tokiu atveju:
- Matuoklį sunku ištraukti
- Pastebimas padidėjęs alyvos sunaudojimas
- Iš išmetimo vamzdžio pasirodo melsvi dūmai
Blogiausias scenarijus – kai matuoklis iššoka pats
Jeigu varikliui veikiant matuoklis pats iššoka – tai rimtas signalas. Tai gali reikšti:
- Užsikimšusį ventiliacijos vožtuvą
- Kritiškai nusidėvėjusius stūmoklinius žiedus
Tokiu atveju variklio slėgis tampa nestabilus, o tai dažnai baigiasi visišku variklio gedimu. Variklio remontas ar keitimas gali kainuoti kelis tūkstančius eurų.
Ką gali padaryti pats vairuotojas
Reguliariai tikrinkite alyvos lygį, bet neapsiribokite vien tik skysčio kiekiu. Atkreipkite dėmesį į tai, kaip lengvai ar sunkiai išsiima matuoklis. Jei jaučiate keistą pasipriešinimą, o tuo labiau – jei matuoklis pats šoka lauk, būtina skubiai kreiptis į autoservisą.
Ar jums kada nors teko pastebėti variklio gedimo požymius per paprastą alyvos matuoklį? Pasidalinkite savo patirtimi komentaruose.