Dideli automobilio gedimai dažnai priverčia susimąstyti – ar verta remontuoti, ar geriau parduoti? Patyrę mechanikai įspėja: kai kurios problemos gali kainuoti daugiau nei pats automobilis. Štai ką svarbu žinoti prieš investuojant tūkstančius į remontą.
Variklio gedimas – daugelio automobilių pabaiga
Kapitalinis variklio remontas arba keitimas gali kainuoti net iki pusės automobilio vertės. Lietuvoje tai ypač aktualu seniems modeliams, kurių rinkos vertė jau ir taip žema. Tokiu atveju remontas dažnai tiesiog neapsimoka.

Automatinės pavarų dėžės remontas – brangus ir rizikingas
Kapitalinis automatinės dėžės remontas – vienas brangiausių darbų servise. Kartais jis gali kainuoti 2500 € ar daugiau. Jei pats automobilis vertas 5000 €, investicija tampa abejotina. Be to, remonto garantijos – ribotos.

Rūdys ant konstrukcinių elementų
Korozija, palietusi automobilio rėmą ar kitas laikomąsias dalis, kelia rimtą grėsmę saugumui. Restauravimo darbai brangūs, o ilgaamžiškumo garantijos – menkos. Lietuvos klimatas, ypač žiemą su keliais barstomais druska, dar labiau didina šią riziką.

Kėbulo geometrijos pažeidimai po avarijų
Net ir vizualiai tvarkingas automobilis po rimtos avarijos gali turėti paslėptų kėbulo deformacijų. Tokie pažeidimai blogina valdymą ir saugumą. Lietuvoje tokie automobiliai dažnai stringa techninėje apžiūroje (TA) arba praranda vertę pardavimo metu.

Sudėtingi elektros sistemos gedimai
Elektros sistemos – ypač senesniuose automobiliuose – dažnai tampa nuolatinių problemų šaltiniu. Gedimų diagnostika sudėtinga, o remontai ne visada efektyvūs. Kartais gedimai vis atsinaujina, o išlaidos tik auga.

Užtvindyti automobiliai – nematoma grėsmė
Užtvindytas automobilis gali atrodyti patraukliai, bet dažnai slepia sunkiai pašalinamus pažeidimus. Drėgmė kenkia elektros instaliacijai, salonui ir mechanizmui. Net po remonto garantijų ilgam veikimui – nėra. Ši informacija aktuali Ukrainoje. Lietuvos reglamentavimas gali skirtis.

Ką apsvarstyti prieš remontą
- Įvertinkite remonto kainą palyginus su automobilio rinkos verte
- Atsižvelkite į automobilio amžių, ridą ir istoriją
- Apsvarstykite sunkumus parduodant po remonto
- Pasitarkite su nepriklausomu meistru ar ekspertu

Išvada
Ne kiekvienas gedimas vertas remonto. Jei susidūrėte su rimtais mechaniniais ar konstrukciniais pažeidimais, galbūt metas žvalgytis kito automobilio. Laiku priimtas sprendimas gali sutaupyti ir pinigų, ir nervų.
O kaip Jums? Ar esate susidūrę su tokia situacija? Pasidalinkite komentaruose!