Daugelis vairuotojų nežino, kada parduoti savo automobilį – pasibaigus garantijai ar atsiradus rimtiems remonto darbams? Patyręs perpardavėjas dalijasi svarbiausiais ridos ir amžiaus momentais, kai parduoti automobilį yra finansiškai prasmingiausia.
70 000 km: nematomas lūžio taškas
Pasak automobilių prekiautojų, 70 000 km yra pirmoji raudona vėliava. Nors automobilis dar gali važiuoti sklandžiai, paprastai būtent tada prasideda ankstyvasis brangus remontas: susidėvėjusi pakaba, keičiami paskirstymo diržai ar elektronikos problemos.
„Tai saldus taškas“, – aiškina naudotų automobilių perpardavinėtojas Andrius L. iš Kauno.
„Pirkėjai jį vis dar laiko „jaunu“ automobiliu, tačiau netrukus jam gali prireikti 500-1500 eurų techninės priežiūros“.
Jei jūsų automobilis yra puikios būklės ir artėja prie šios ribos, pats metas jį parduoti, kol nepradėjo rastis nenumatytų išlaidų.
Virš 100 000 km: atsisveikinimas su garantija, pasveikinkite išlaidas
Dauguma gamyklinių garantijų baigiasi nuo 100 000 iki 120 000 km. Pasibaigus garantijai, visas remontas tenka tik savininkui. Net ir pagrindinės dalys, pavyzdžiui, stabdžiai ar elektronika, negarantuotuose automobiliuose kainuoja brangiau.
Remonto rizika šiame etape yra tokia:
- Brangūs dalių (pvz., turbokompresorių, purkštukų) keitimai
- Automatinių pavarų dėžių gedimai
- Problemos su paskirstymo grandine
Jei planuojate išlaikyti automobilį po šio etapo, pasiruoškite didesnėms išlaidoms. Priešingu atveju protingiau parduoti, kol automobilis dar turi vertę ir patrauklumą.
7 metų amžiaus: Laikas atima žadą
Net ir be didelės ridos, 7 metai yra labai svarbus momentas. Automobilio dizainas nebelaikomas moderniu, paklausa pradeda mažėti, o nusidėvėjimas spartėja.
Lietuvoje naudotų automobilių rinkoje vis dar populiarūs 6-7 metų senumo automobiliai – naujesnės išvaizdos, bet vis dar įperkami. Pardavus iki 7 metų, galima užsitikrinti daugiau nei 1000 eurų didesnę kainą, palyginti su laukimu vos metus ar dvejus.
Stebėkite, ar neatsiranda bėdų arba nedidėja išlaidos
Kiti požymiai, kad gali būti laikas parduoti automobilį:
- Automobilį reikia dažnai remontuoti
- Artėjanti techninė apžiūra gali kainuoti brangiai
- Kita techninė priežiūra (pvz., dantračio diržo keitimas) viršija 500 eurų.
- Modelio vertė rinkoje sparčiai mažėja
Pavyzdys: Vilniuje vairuotojas pardavė savo 2016 m. dyzelinį visureigį, nuvažiavusį 98 000 km, už 12 500 EUR. Praėjus vos dviem mėnesiams, dėl mažesnės paklausos ir kylančių dyzelino kainų panašių pasiūlymų kaina nukrito žemiau 11 000 €.
Rinkos laiko nustatymas taip pat svarbus
Be ridos ir amžiaus, stebėkite rinkos tendencijas. Jei jūsų transporto priemonės tipas (pvz., dyzeliniai sedanai ar MPV) tampa nebepopuliarus, geriausia jį parduoti, kol nusidėvėjimas dar nepadidėjo.
Patarimas: naudokitės tokiomis platformomis kaip Autoplius.lt arba mobile.de, kad galėtumėte stebėti kainų kritimą ir pasiūlos lygį.
Nelaukite per ilgai
Per anksti pardavę automobilį galite pajusti nuostolį, tačiau per ilgas laukimas gali kainuoti dar brangiau. Pagrindiniai momentai, kada verta apsvarstyti galimybę parduoti automobilį:
- Apie 70 000 km
- Prieš 100 000 km arba iškart po jų
- Prieš automobiliui sueinant 7 metams
- Kai pradeda kauptis būsimos remonto sąskaitos
Ar kada nors pardavėte automobilį tinkamu (arba netinkamu) laiku? Pasidalykite savo istorija komentaruose ir padėkite kitiems priimti protingesnius sprendimus!