Daugelis vairuotojų pamiršta patikrinti ratų suvedimą. Jei ratų suvedimas neatitinka reikalavimų, pablogėja vairavimo savybės ir gali pagreitėti padangų nusidėvėjimas. Taigi, kada reikėtų atlikti ratų suvedimą?
Ratai tik tariamai yra statmeni kelio paviršiui ir lygiagretūs transporto priemonės ašiai. Minimalūs posvyrio, pasvirimo ar nuokrypio kampai turi didžiulę įtaką transporto priemonės valdymui arba jos reakcijai į vairo įjungimo komandas.
Todėl neverta pamiršti ratų suvedimo. Kai kuriose transporto priemonėse ratų suvedimas yra labai paprastas, nes vienintelis parametras, kurį reikia sureguliuoti, yra priekinių ratų suvedimas. Kitų automobilių priekinės ir galinės pakabos kampus galima reguliuoti įvairiais būdais.
Kada reikia patikrinti ratų suvedimą?
Tie, kurie nenori leisti pinigų (nuo keliasdešimt eurų už paslaugą, priklausomai nuo paslaugos sudėtingumo ar problemų, pvz., prikepusių varžtų atsukimo), turėtų prisiminti, kad pakabos sureguliavimas būtinai turi būti patikrintas keliais konkrečiais atvejais.
- Jei važiuojant tiesiai vairas yra kreivas – tai gali būti ženklas, kad ratų kampai nesuderinti.
- Jei automobilį traukai į šoną – automobilio stabilumas sutrinka dėl suvedimo arba pasukimo į priekį problemos.
- Atsitrenkus į bordiūrą arba įvažiavus į didelę duobę – stiprus smūgis gali sutrikdyti geometrijos nustatymus ir dažnai priversti vairą važiuojant į priekį nuolat šiek tiek pasukti.
- Jei padangos dėvisi netolygiai – skirtingas protektoriaus nusidėvėjimo laipsnis kairėje ir dešinėje automobilio pusėje arba net vienoje padangoje rodo, kad automobilis turi geometrijos problemų.
- Kai keičiami pakabos ar vairo mechanizmo komponentai – dalys gaminamos laikantis tam tikros tolerancijos, gali būti skirtumų dėl surinkimo proceso arba kitų automobilio komponentų nusidėvėjimo, todėl, jei pakaboje kas nors buvo nulaužta, verta apsvarstyti galimybę patikrinti ratų suvedimą.
Periodiškai tikrinti geometriją rekomenduojama maždaug kas 15 000-20 000 km. Be to, kad paprasčiausiai nustatysite tinkamus kampus, kurie užtikrina gerą valdymą, mažą degimą ir automobilio stabilumą, įsitikinkite, kad pakabos reguliavimo varžtai periodiškai atlaisvinami ir priveržiami. Tai savo ruožtu atsipirks, kai reikės keisti pakabos komponentus. Automobiliuose, kuriuose varžtų niekas nelietė daugelį metų, jų atsukimas tampa didele problema.
Taip pat verta prisiminti, kad ratų suvedimas – tai galimybė pakeisti automobilio valdymo savybes. Jei norite, kad vairo mechanizmo reakcija būtų aštresnė arba ne tokia aštri, arba pagerinti sukibimą posūkiuose – tiesiog praneškite apie tai pakabos geometrijos reguliuotojui. Jis paprastai galės atlikti nedidelius, bet reikšmingus koregavimus.