• Įkelk vaizdo įrašą
  • Pranešk naujieną
  • Apie mus
  • Kontaktai
Trečiadienis, 2 liepos, 2025
  • Prisijungti
  • Registracija
Reidas Official
Pranešti naujieną
Įkelti video
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Daugiau
    • Testai
      • Lyginamieji testai
      • Pirmasis važiavimas
      • Ilgalaikiai testai
    • Apžvalgos
      • GPS sekikliai
      • OBD2 diagnostika
      • Vaizdo registratoriai
    • Vaizdo įrašai
      • Įkelti vaizdo įrašą
    • KET baudos
    • Taršos mokestis
    • Virtualus alkotesteris
    • Draudimo patikra
    • Kuro skaičiuoklė
    • OBD diagnostikos klaidu kodai
    • Testai
    • Informacijos kanalai
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • Vaizdo įrašai
  • Info kanalai
Pagrindinis Patarimai

Kaip nesąmoningi įpročiai gadina mechaninę pavarų dėžę? Venkite šių klaidų

pagal Andžej Biaigo
2024.04.02, 10:12
Patarimai
A A
0
mechanine pavaru deze
Dalintis FacebookDalintis TelegramDalintis WhatsAppDalintis Linkedin

Lietuvoje vyrauja transporto priemonės su mechanine pavarų dėže. Daugelio nuomone, tai itin patikimas sprendimas. Tačiau netinkamas naudojimas sutrumpina šios sistemos komponentų tarnavimo laiką.

Daugelis Lietuvos vairuotojų atsargiai žiūri į automatines pavarų dėžes, ypač pirkdami naudotą automobilį. Kitaip yra su tradicinėmis mechaninėmis pavarų dėžėmis. Jos turėtų „tarnauti“ visą automobilio naudojimo laiką – bent jau teoriškai ir daugelio vairuotojų įsitikinimu. Iš tikrųjų mechaninės pavarų dėžės ir su jomis veikiantys mechanizmai yra linkę į gedimus, o jų remontas gali būti brangus. Tam tikrais atvejais dėl gedimų galima kaltinti ydingą tam tikrų automobilių modelių konstrukciją, tačiau dažniausiai už gedimus atsakingi patys transporto priemonių naudotojai. Pateikiame dažniausiai vairuotojų daromas klaidas.

Stovėjimas nuspaudus sankabą

Tai ypač dažna problema važiuojant mieste. Artėjate prie sankryžos degant raudonam šviesoforo signalui? Tuomet geriausia pasirinkti neutralią pavarą ir atleisti sankabą. Tik tada, kai ketinate pajudėti iš vietos, nuspauskite sankabos pedalą ir pasirinkite pirmą pavarą. Kodėl?

Ilgai stovint su nuspausta sankaba ne tik pavargsta kojos, bet ir greičiau dėvisi sankabos slėginiai guoliai, kurie patiria nereikalingą apkrovą.

Važiavimas su puse sankabos

Tokia praktika dažniausiai taikoma dviem atvejais: lėtai važiuojant spūstyje ir bandant išlaikyti transporto priemonę įkalnėje. Ypač antrojoje situacijoje tai visiškai nereikalinga ir sukelia mechanizmų įtampą.

Kai sankaba atleidžiama tik iki tam tikro laipsnio, kad automobilis nevažiuotų atgal, bet ir nevažiuotų į priekį, sankabos slėgis sukasi kitu greičiu nei jos diskas. Dėl to diskas pernelyg susidėvi. Taigi, kaip elgtis toliau? Geriausia išeitis – perimti laisvumą ir stabdyti automobilį naudojant stabdžius.

Pėda ant sankabos, o ne ant kojos atramos

Kartais vairuotojų daromos klaidos stebina. Taip yra ir šiuo atveju. Kairėje sankabos pedalo pusėje yra atramėlė, ant kurios, kaip manoma, galima padėti koją, kai jos nereikia vairuojant. Nepaisant to, kai kurie vairuotojai ja nesinaudoja ir koją visą laiką laiko ant sankabos pedalo. Taip gali būti spaudžiamas silpnai, o tai reiškia, kad sankabos mechanizmas gali būti ne visiškai išjungtas.

Jei taip atsitinka, atsiranda trintis ir dalys greičiau dėvisi. Be to, visa variklio galia gali būti neperduodama ratams. Kaip ir anksčiau minėtas guolis, jis gali susidėvėti.

Skaitykite  Kaip neapsigauti perkant naudotą automobilį: ekspertų patarimai

Ranka ant pavarų perjungimo svirties

Toks elgesys pastebimas dažnai. Daugelis žmonių naudoja pavarų perjungimo svirtį kaip papildomą rankos vietą, o tai nėra gera idėja. Spaudimas į svirtį persiduoda į pavarų perjungimo šakutę, todėl dėl trinties greičiau dėvisi.

Nors tai gali atrodyti nereikšminga problema, per daugelį automobilio eksploatavimo metų gali prireikti brangaus remonto. Nereikėtų pamiršti ir saugumo – dvi rankos ant vairo reiškia didesnę kontrolę ir tikslumą situacijose, kuriose reikia greitai reaguoti.

Pagreitis be mažinimo

Šiuolaikiniai varikliai su pripūtimu pasižymi dideliu lankstumu, kuris gali paskatinti tinginystę ir atsisakymą perjungti pavarą žemyn, kai tai yra naudinga. Prieš pradedant greitėti, sumažinus pavaras, sutrumpėja šiam manevrui atlikti reikalingas laikas. Vis dėlto kai kurie vairuotojai mieliau renkasi nesiekti pavarų svirties. Greitėjant per aukšta pavara, reikia daugiau akceleratoriaus.

Dėl netinkamo pavarų perdavimo santykio variklis dirba sunkiau, o pagreitėjimas tampa ne toks efektyvus. Tiek lenkiant, tiek kitais atvejais, kai stipriai spaudžiamas akceleratoriaus pedalas, vairuotojas nori greitai padidinti greitį.

Taigi, neperjungdami pavarų dėžės, labiau apkrauname variklį, todėl, pavyzdžiui, aplenkimas trunka ilgiau ir yra mažiau saugus.

Žymos: mechaninė pavarų dėžė
Dalintis854DalintisSiųstiDalintis150

Sekite mus, kad nepraleistumėte svarbių naujienų!

Sekite mus Google News platformoje

Rekomenduojami vaizdo įrašai

Vilniuje Range Rover važiavo tiesiai į Golf be reakcijos

Vilniuje „Range Rover“ važiavo tiesiai į „Golf“ – be reakcijos

0

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą – vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

0

Raudona šviesa Ne problema svečiams iš Šveicarijos

Raudona šviesa? Ne problema svečiams iš Šveicarijos!

0

Šokiruojantys BMW X1 manevrai du pažeidimai iš eilės

Šokiruojantys BMW X1 manevrai: du pažeidimai iš eilės

0

Taip pat skaitykite

Šie automobiliai genda dažniausiai – bet vairuotojai jų vis tiek trokšta

Šie automobilių modeliai netrukus dings – ar dar verta juos pirkti?

Automobiliai, kurie nerūdija: patikimiausi modeliai Lietuvoje

Vairuotojus erzina ši nauja sistema – privaloma visuose naujuose automobiliuose

Geriausi 2025 metų automobiliai: ką verta pirkti Lietuvoje

Kaip lietuviai gadina hibridus – 5 klaidos ir kaip jų išvengti

Naujienos

  • Naujausios
  • Eismas
  • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Degalų kainos ir tendencijos
  • Premjeros

Straipsniai

  • Apžvalgos
  • Kelių eismo taisyklės
  • Naudoti automobiliai
  • Patarimai
  • Testai
  • Vaizdo įrašai

Naudinga

  • Privalomasis automobilio draudimas
  • KASKO draudimas
  • Automobilio VIN patikra: Regitra ir CarVertical
  • KET baudos
  • Greičio matuokliai
  • Kuro skaičiuoklė
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Vairavimo kategorijos
  • Kelių darbai ir rengiami kelių projektai (žemėlapis)

Draugai

Tlgrm.lt
Misija-darbas.lt
Tiksaviems.lt
Sharklinker.lt
automobilių supirkimas
Automobilių skelbimai ir atsiliepimai
KepamVerdam.lt - Receptai
  • Privatumo politika
  • Slapukų naudojimo informacija
  • Partneriai
  • Apie mus
  • Kontaktai

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

Sveiki sugrįžę!

Prisijunkite prie savo paskyros žemiau

Pamiršote slaptažodį? Užsiregistruoti

Sukurti naują paskyrą!

Norėdami užsiregistruoti, užpildykite žemiau esančias formą

Visi laukai yra privalomi. Prisijungti

Atgauti slaptažodį

Norėdami iš naujo nustatyti slaptažodį, įveskite savo vartotojo vardą arba el. pašto adresą.

Prisijungti

Add New Playlist

Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Testai
    • Ilgalaikiai testai
    • Lyginamieji testai
    • Pirmasis važiavimas
  • Apžvalgos
    • GPS sekikliai
    • OBD2 diagnostika
    • Vaizdo registratoriai
  • Vaizdo įrašai
    • Įkelti vaizdo įrašą
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • OBD diagnostikos klaidu kodai
  • Testai
  • Pranešti naujieną
  • Įkelti vaizdo įrašą
  • Informacijos kanalai
  • Prisijungti
  • Užsiregistruoti

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.