• Įkelk vaizdo įrašą
  • Pranešk naujieną
  • Apie mus
  • Kontaktai
Antradienis, 24 birželio, 2025
  • Prisijungti
  • Registracija
Reidas Official
Pranešti naujieną
Įkelti video
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Daugiau
    • Testai
      • Lyginamieji testai
      • Pirmasis važiavimas
      • Ilgalaikiai testai
    • Apžvalgos
      • GPS sekikliai
      • OBD2 diagnostika
      • Vaizdo registratoriai
    • Vaizdo įrašai
      • Įkelti vaizdo įrašą
    • KET baudos
    • Taršos mokestis
    • Virtualus alkotesteris
    • Draudimo patikra
    • Kuro skaičiuoklė
    • OBD diagnostikos klaidu kodai
    • Testai
    • Informacijos kanalai
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • Vaizdo įrašai
  • Info kanalai
Pagrindinis Patarimai

Kaip netinkamas stabdžių skystis gali kelti grėsmę jūsų gyvybei: faktai ir sprendimai!

pagal Michal Kovalčiuk
2025.01.28, 11:00
Patarimai
A A
0
stabdziu skyscio keitimas
Dalintis FacebookDalintis TelegramDalintis WhatsAppDalintis Linkedin

Tinkama automobilio techninė priežiūra yra labai svarbi saugumui ir eksploatacinėms savybėms užtikrinti, ir nors daugelis vairuotojų uoliai keičia variklio alyvą arba tikrina aušinimo skysčio lygį, dažnai pamirštama stabdžių skysčio svarba. Stabdžių skystis atlieka labai svarbų vaidmenį užtikrinant automobilio saugumą, tačiau laikui bėgant jis taip pat gali susidėvėti ir suprastėti. Jo nepaisymas gali sukelti sunkių pasekmių, įskaitant stabdžių gedimą. Šiame vadove paaiškinsime, kokie yra stabdžių skysčių tipai, kaip juos pakeisti ir ar juos galima maišyti.

Kodėl stabdžių skystis toks svarbus

Stabdžių skystis užtikrina veiksmingą automobilio hidraulinės sistemos veikimą, sklandų stabdymą ir saugų automobilio valdymą. Jis taip pat gali būti naudojamas hidraulinėse sankabos sistemose. Tačiau stabdžių skystis – ypač glikolio pagrindu pagaminti skysčiai, tokie kaip DOT 3, DOT 4 ir DOT 5.1 – yra higroskopinis, t. y. jis sugeria drėgmę iš aplinkos. Dėl šios absorbcijos sumažėja jo virimo temperatūra, todėl gali sumažėti stabdymo efektyvumas ir net sugesti sistema, esant didelei apkrovai. Reguliarus stabdžių skysčio keitimas apsaugo nuo korozijos, vandens garų kaupimosi ir sumažėjusio efektyvumo.

Skirtingi stabdžių skysčių tipai

Yra keturi pagrindiniai stabdžių skysčių tipai: DOT 3, DOT 4, DOT 5 ir DOT 5.1. Štai kuo jie skiriasi:

  1. DOT 3:
    • Pagaminta iš glikolio.
    • Sausosios virimo temperatūra: 205 °C; drėgnosios virimo temperatūra: 140 °C.
    • Paplitęs senesnėse transporto priemonėse arba pagrindinėse sistemose be pažangių saugos priemonių.
  2. DOT 4:
    • Glikolio pagrindu.
    • Sausosios virimo temperatūra: 230 °C; drėgnosios virimo temperatūra: 150-155 °C.
    • Tinka daugumai šiuolaikinių automobilių ir sistemų su ABS arba traukos kontrolės sistema.
  3. DOT 5:
    • Silikono pagrindo, nehigroskopiškas (nesugeria vandens).
    • Virimo temperatūra: 160-180 °C.
    • Pirmiausia naudojamas karinėse arba specialiosiose transporto priemonėse.
  4. DOT 5.1:
    • Glikolio pagrindu, kaip ir DOT 3 ir DOT 4, tačiau jų virimo temperatūra aukštesnė.
    • Sausosios virimo temperatūra: 260 °C; drėgnosios virimo temperatūra: 180 °C.
    • Idealiai tinka didelio našumo arba šiuolaikinėms transporto priemonėms, kurioms reikalingos papildomos saugos funkcijos (ESP, ABS ir kt.).

Tinkamo stabdžių skysčio pasirinkimas

Visada laikykitės transporto priemonės gamintojo rekomendacijų. Šią informaciją paprastai rasite savininko vadove arba ant stabdžių skysčio rezervuaro dangtelio. Daugumai Europos automobilių pakanka DOT 4 arba DOT 4 LV (mažo klampumo). Šie skysčiai atitinka maždaug 90 proc. automobilių reikalavimus, įskaitant tuos, kuriuose įrengtos tokios pažangios sistemos kaip ABS ir ESP.

Skaitykite  Ar važiuoji hibridu? Šių klaidų vengti būtina

Jei norite pagerinti stabdžių veikimą, gali būti naudinga pakeisti skystį į geresnių specifikacijų, pavyzdžiui, DOT 4 LV arba DOT 5.1, skystį. Tačiau pereiti prie žemesnės klasės skysčio yra pavojinga ir nerekomenduojama.

Ar galima maišyti stabdžių skysčius?

Stabdžių skysčių maišymas yra sudėtinga tema. Glikolio pagrindu pagamintus skysčius (pvz., DOT 3 su DOT 4 arba DOT 5.1) maišyti saugu, o silikono pagrindu pagamintus DOT 5 su glikolio pagrindu pagamintais skysčiais maišyti nerekomenduojama. Maišant nesuderinamus skysčius, gali sutrikti stabdžių veikimas ir sugesti sistema.

Kaip dažnai reikėtų keisti stabdžių skystį?

Specialistai rekomenduoja stabdžių skystį keisti kas 2-3 metus arba taip, kaip nurodyta transporto priemonės vadove. Kai kuriose aukštųjų technologijų transporto priemonėse yra jutikliai, įspėjantys apie žemą skysčio lygį, tačiau visada pravartu tikrinti rankiniu būdu. Jei šios priežiūros nepaisysite, gali kauptis drėgmė, atsirasti korozija ir sumažėti virimo temperatūra, o tai kelia rimtą pavojų saugumui.

Įspėjamieji stabdžių skysčio problemų požymiai

  • Kempininis stabdžių pedalas: Tai reiškia, kad stabdžių vamzdynuose yra oro arba vandens.
  • Sumažėjęs stabdymo efektyvumas: Galimas ženklas, kad stabdžių skysčio kiekis yra sumažėjęs arba jo yra mažai.
  • Matomas nuotėkis: Stabdžių skysčio nuotėkis gali pakenkti visai sistemai.
  • Korozija: Patikrinkite, ar nėra rūdžių požymių šalia stabdžių rezervuaro.

Išvada: Saugumas svarbiausia

Galbūt stabdžių skystis nesulaukia tokio dėmesio kaip variklio atnaujinimai ar turbokompresoriai, tačiau jis yra tylusis jūsų automobilio našumo didvyris. Jo nepaisyti – tai tas pats, kas žaisti su ugnimi, – galite nepastebėti pavojaus, kol nebus per vėlu. Išlikite priekyje pasirinkdami tinkamą savo automobiliui skirtą skystį, vengdami rizikingų derinių ir reguliariai jį keisdami.

Žymos: ABSDSCeksploataciniai skysčiaistabdymasstabdžiai
Dalintis3DalintisSiųstiDalintis1
Prenumeruoti
Prisijungti su
Prisijungti
Leidžiu sukurti paskyrą
Kai pirmą kartą prisijungiate naudodami socialinio prisijungimo mygtuką, gauname Jūsų paskyros viešojo profilio informaciją, kurią bendrina socialinio prisijungimo teikėjas, atsižvelgdami į Jūsų privatumo nustatymus. Taip pat gauname Jūsų el. pašto adresą, kad automatiškai sukurtume Jums paskyrą mūsų svetainėje. Sukūrę paskyrą būsite prijungti prie šios paskyros.
NesutinkuSutinku
Pranešti apie
guest
Prisijungti su
Leidžiu sukurti paskyrą
Kai pirmą kartą prisijungiate naudodami socialinio prisijungimo mygtuką, gauname Jūsų paskyros viešojo profilio informaciją, kurią bendrina socialinio prisijungimo teikėjas, atsižvelgdami į Jūsų privatumo nustatymus. Taip pat gauname Jūsų el. pašto adresą, kad automatiškai sukurtume Jums paskyrą mūsų svetainėje. Sukūrę paskyrą būsite prijungti prie šios paskyros.
NesutinkuSutinku
guest
0 Komentarai
Seniausi
Naujausi Daugiausiai balsavo
Įterpti atsiliepimai
Žiūrėti visus komentarus

Sekite mus, kad nepraleistumėte svarbių naujienų!

Sekite mus Google News platformoje

Rekomenduojami vaizdo įrašai

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą – vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

0

Šokiruojantys BMW X1 manevrai du pažeidimai iš eilės

Šokiruojantys BMW X1 manevrai: du pažeidimai iš eilės

0

Vilniuje Range Rover važiavo tiesiai į Golf be reakcijos

Vilniuje „Range Rover“ važiavo tiesiai į „Golf“ – be reakcijos

0

Raudona šviesa Ne problema svečiams iš Šveicarijos

Raudona šviesa? Ne problema svečiams iš Šveicarijos!

0

Taip pat skaitykite

Ar galima vairuoti po vieno alaus? Promilių skaičiavimai

Šie automobiliai Lietuvoje nuvertėja greičiausiai – ar vairuoji vieną jų?

Naujas ženklas su žaliu rėmeliu glumina vairuotojus – kas tai per idėja?

Ši automobilių markė pirmauja pasaulyje jau 15 metų iš eilės

Mechanikai įspėja: šie 7 naudoti krosoveriai dažniausiai grįžta į servisą

Nuo 2026 metų – iki 1 375 € už įvažiavimą į miestą senu automobiliu

Naujienos

  • Naujausios
  • Eismas
  • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Degalų kainos ir tendencijos
  • Premjeros

Straipsniai

  • Apžvalgos
  • Kelių eismo taisyklės
  • Naudoti automobiliai
  • Patarimai
  • Testai
  • Vaizdo įrašai

Naudinga

  • Privalomasis automobilio draudimas
  • KASKO draudimas
  • Automobilio VIN patikra: Regitra ir CarVertical
  • KET baudos
  • Greičio matuokliai
  • Kuro skaičiuoklė
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Vairavimo kategorijos
  • Kelių darbai ir rengiami kelių projektai (žemėlapis)

Draugai

Tlgrm.lt
Rentis.lt
Automobilio vaistinėlės
Tiksaviems.lt
Sharklinker.lt
automobilių supirkimas
Automobilių skelbimai ir atsiliepimai
KepamVerdam.lt - Receptai
  • Privatumo politika
  • Slapukų naudojimo informacija
  • Partneriai
  • Apie mus
  • Kontaktai

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

Sveiki sugrįžę!

Prisijunkite prie savo paskyros žemiau

Pamiršote slaptažodį? Užsiregistruoti

Sukurti naują paskyrą!

Norėdami užsiregistruoti, užpildykite žemiau esančias formą

Visi laukai yra privalomi. Prisijungti

Atgauti slaptažodį

Norėdami iš naujo nustatyti slaptažodį, įveskite savo vartotojo vardą arba el. pašto adresą.

Prisijungti

Add New Playlist

Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Testai
    • Ilgalaikiai testai
    • Lyginamieji testai
    • Pirmasis važiavimas
  • Apžvalgos
    • GPS sekikliai
    • OBD2 diagnostika
    • Vaizdo registratoriai
  • Vaizdo įrašai
    • Įkelti vaizdo įrašą
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • OBD diagnostikos klaidu kodai
  • Testai
  • Pranešti naujieną
  • Įkelti vaizdo įrašą
  • Informacijos kanalai
  • Prisijungti
  • Užsiregistruoti

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

wpDiscuz