Kai prietaisų skydelyje užsidega kontrolinė variklio lemputė, daugelis vairuotojų nerimauja, kad tai reiškia rimtą variklio problemą. Tačiau kai kuriais atvejais lemputė užsidega dėl nedidelių ar laikinų klaidų, kurios neišnyksta net išsprendus problemą. Štai kaip galite patys iš naujo nustatyti kontrolinės variklio lemputės reikšmę, nenaudodami kompiuterio ir nesikreipdami į mechaniką.
Patikrinimo variklio lemputės supratimas
Variklio patikros lemputė, dažnai simbolizuojama maža variklio piktograma, rodo, kad automobilio diagnostikos sistema aptiko neįprastą jutiklio signalą arba nukrypimą nuo normos. Nors ši lemputė kartais signalizuoja apie rimtas variklio problemas, ji gali reikšti ir paprastesnes problemas, pvz:
- Atsilaisvinusį degalų dangtelį.
- Užsikimšęs DPF filtras
- Susidėvėjęs katalizatorius
- Jutiklio klaidas arba laikinus gedimus
Kokios spalvos yra lemputė?
Geltona arba Oranžinė: Tai reiškia, kad reikia greitai atkreipti dėmesį į problemą, bet nereikia nedelsiant sustoti.
Raudona: signalizuoja apie rimtą gedimą, dėl kurio reikia nedelsiant sustoti ir kreiptis pagalbos.
Žingsnis po žingsnio vadovas, kaip iš naujo nustatyti variklio patikrinimo lemputę per 15 minučių
Jei esate tikri, kad jūsų automobilyje nėra jokių problemų, galite išbandyti šį triuką, kaip iš naujo nustatyti variklio patikrinimo lemputę:
- Atidarykite variklio dangtį: suraskite automobilio akumuliatorių.
- Atjunkite neigiamą akumuliatoriaus gnybtą: Atsargiai atsukite neigiamą (juodą) baterijos gnybtą, naudodami veržliaraktį.
- Palaukite 15-30 minučių: Tai suteikia laiko automobilio sistemai iš naujo nustatyti. Idealu palaukti 30 minučių.
- Vėl prijunkite akumuliatorių: Vėl tvirtai pritvirtinkite neigiamą gnybtą.
Tai turėtų iš naujo įjungti senesnių modelių variklio patikrinimo lemputę. Tačiau naujesniuose automobiliuose su sudėtinga elektronika gali būti įrašyti klaidų kodai, kurių šiuo būdu iš naujo nustatyti nepavyks, todėl reikės apsilankyti pas mechaniką.
Alternatyvos: OBD-II prietaiso naudojimas
Jei ši gudrybė nepadeda, galite naudoti OBD-II skaitytuvą ir suderinamą programėlę (pvz., „Piston”, „SDProg” arba „Smart Control Free”), kad patys diagnozuotumėte ir ištrintumėte klaidos kodą. Tam reikia įsigyti OBD-II skaitytuvą, kuris kainuoja nuo maždaug 50 iki kelių šimtų eurų.
Kada kreiptis į mechaniką
Jei kontrolinė variklio lemputė ir toliau šviečia arba jei pastebėjote, kad sumažėjo variklio našumas ar degalų naudojimo efektyvumas, kreipkitės į mechaniką, kad jis atliktų profesionalią diagnostiką.