Automobilius su benzininiais arba dyzeliniais varikliais reikia reguliariai papildyti degalais. Net ir atliekant šią iš pirmo žvilgsnio paprastą veiklą galima padaryti rimtų klaidų. Kaip teisingai papildyti automobilio degalų atsargas?
Teoriškai degalų papildymo procesas yra paprastas – nuvažiuokite iki degalinės, įkiškite degalų piltuvą į automobilio degalų baką ir pradėkite pilti degalus. Kaip visada, velnias slypi detalėse. Pirmąją klaidą galima padaryti jau degalų papildymo proceso pradžioje!
Dažų įbrėžimai pildant degalus
Naujesniuose modeliuose standartine tampa patogi degalų papildymo be dangtelio sistema (dangtelio funkciją atlieka atitinkama degalų bako sklendė, o priėjimą prie bako saugo degalų bako dangtelis). Tačiau senesniuose automobiliuose naudojamas įprastas dangtelis. Kartais jis turi tvirtinimo troselį, o kartais atsuktas dangtelis paliekamas rankoje. Trosas, saugantis kamštį nuo nukritimo, yra pakankamai ilgas, kad jį būtų galima laisvai valdyti. Deja, tai taip pat reiškia, kad ant jo kabantis kamštis gali atsitrenkti į kėbulą – pakankamai, kad subraižytų dažus. Todėl verta skirti sekundę kamščiui įstatyti į tam skirtą laikiklį – paprastai jis būna šalia degalų įpylimo angos arba ant dangčio.
Nerekomenduojama degalų bako dangtelio statyti ant stogo arba galinių durelių. Automobilio kėbulas retai kada būna idealiai švarus, todėl net nedideli nešvarumai kartu su kietu plastikiniu ar metaliniu dangteliu gali subraižyti dažus.
Degalų lašų patekusių ant kėbulo valymas
Kartais pildant degalus keli lašai iš dozatoriaus pistoleto patenka ant dažų. Ką tokioje situacijoje daro dauguma vairuotojų? Jie naudoja popierinius rankšluosčius prie kolonėlių. Mes primygtinai patariame to nedaryti. Pats popierius gali palikti mikroįbrėžimų ant dažų dangos. Pripildžius degalų, automobilio dažai retai būna idealiai švarūs, todėl atsiranda dar daugiau įbrėžimų. Degalų dėmė – ypač dyzelino – nėra itin estetiška, tačiau įbrėžimai dar labiau subjauros automobilį.
Variklio ir „Webasto“ išjungimas prieš degalų papildymą
Prieš pildami degalų nepamirškite išjungti ne tik variklio, bet ir kitos transporto priemonėje esančios įrangos, įskaitant stovėjimo aikštelės šildytuvą arba bet kokį kitą salono ar variklio šildytuvą. Karštos išmetamosios dujos arba bet kokios kibirkštys gali uždegti pildomų degalų garus.
Degalų pildymas iki „pirmo atšovimo“
Pildyti baką reikia po pirmojo arba daugiausiai antrojo dozatoriaus pistoleto atsukimo (rekomendacijos šiuo klausimu pateikiamos naudotojo vadove arba ant dangtelio pritvirtinta pastaba). Kad degalų lašai neišsilietų ant kėbulo ar degalinės teritorijos po to, kai buvo atšokęs dozatoriaus pistoletas, palaukite 5-10 sekundžių.
Kenksmingas degalų papildymas iki pat kamščio
Pilti degalus po dangteliu yra kenksminga. Svarbu atminti, kad degalų tūris didėja veikiant temperatūrai. Jei tam neužteks vietos, degalai ištekės iš bako. Tai kenkia aplinkai ir kelia gaisro pavojų. Be to, degalų perteklius gali sugadinti bako ventiliacijos sistemą. Viena iš jos sudedamųjų dalių yra anglies filtras, kuris turi sugerti degalų garus.
Prisijunkite prie „Taršos patikros reidas“ grupės.